Kilpirauhasarvoista jotakin tietävät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jeps"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Jeps"

Vieras
Mua jäi kovasti vaivaamaan omat kilpirauhasarvoni.

Tsh 0,7 ja t4v 12. Lääkäri oli tyytyväinen, minä en, ainakaan luettuani asiasta enemmän. Voisiko joku joka sairastaa kilpirauhasen liika-, tai vajaatoimintaa kertoa omia arvojaan, jos siis muistaa ja kertoa oman mielipiteensä minun arvoistani.
Kiitos!

Nuo arvoja ei voi aivan yleistää - mikä on toiselle hyvä, ei välttämättä ole jollehin toiselle passeli.

TSH sinulla aika alhainen,(viiterajan alakantin rajoilla..) onko sinulla ollut esim. voimakasta väsymystä tai muita vajaatoiminnan oireita?
..googlettamalla löytyy..

T4V voisi olla kyllä pikkasen korkempi..

Itselläni esim. TSH:n pitää olla hieman alle 2 ja T4V:n yli 15 jotta olo hyvä.

Viimeksi muokattu:
siis toi t4v om sulla alhainen, joskin viitearvoissa. jotkut voivat paremmin jos t4v korkeampi, esim 18-20. mut jos ei oireita niin asia ok. vajaatoiminnassa tsh:n pitäisi olla paljon korkeampi.

Liian alhainen TSH arvokaan ei välttämättä ole hyvä - siis lähellä viiterajan alapäätä.

Tärkeintähän arvoja tulkitessa, on kuulostella omaa vointiaanhin - ei vain tuijottaa labra arvoja.=)

Nuo arvoja ei voi aivan yleistää - mikä on toiselle hyvä, ei välttämättä ole jollehin toiselle passeli.

TSH sinulla aika alhainen,(viiterajan alakantin rajoilla..) onko sinulla ollut esim. voimakasta väsymystä tai muita vajaatoiminnan oireita?
..googlettamalla löytyy..

T4V voisi olla kyllä pikkasen korkempi..

Itselläni esim. TSH:n pitää olla hieman alle 2 ja T4V:n yli 15 jotta olo hyvä.

Joo, siis jumalaton väsymys, käsien vapina, sydämen tykytyksiä ym ja sitten henkinen puoliki reistaa, eli ärtymystä ja alakuloa sun muuta.
Mä kun kattelin tuolla muilla palstoilla noita muiden arvoja, niin mun arvot on jotenkin oudot. Kummatkin aika matalat. En tiiä, melko turhauttavaa kun ei oo selvyyttä asiaan.

[QUOTE="Jeps";28579343]Joo, siis jumalaton väsymys, käsien vapina, sydämen tykytyksiä ym ja sitten henkinen puoliki reistaa, eli ärtymystä ja alakuloa sun muuta.
Mä kun kattelin tuolla muilla palstoilla noita muiden arvoja, niin mun arvot on jotenkin oudot. Kummatkin aika matalat. En tiiä, melko turhauttavaa kun ei oo selvyyttä asiaan.[/QUOTE]

siis mulla samalla lailla molemmat arvot matalia, tosin tsh mulla 1. t4v sama kuin sulla ja sitä lähdettiin korottamaan lääkityksellä. muutamassa viikossa olo piristyi vaikka ekassa lab-kontrollissa arvo ei ollutkaan noussut kuin yhden pykälän. yksityispuolen lääkäri oli mulla. kannattaa hakeutua asiaan perehtyneelle lääkärille, tk-lääkäreiltä harvoin saa ymmärrystä jos arvot viiterajoissa vaikka oireita olis. kokemusta on.

Ap - itse pyysin TK-lääkäriltä aikoinani koelääkitystä ja lääkitys jäikin pysyväiseksi.
...t o s i n..arvoni olivat viiterajojen sisäpuolella mutta s i l t i k i n oloni tosi kurja:(..sain siis puhua kuin Ruuneberi että lääkityksen sain(TK lääkärit tuijottavat kovasti vain noita viitearvotaulukoita)

Sinulla on samoja oirehia, kuin miullahin oli - väsymys se ykkös oire.: /
Noita arvoja seuratessa(alkuun 6vko:n välein yleensä)kannattaa olla kärsivällinen, itselläni meni reilu 6kk ennen kuin passeli arvo löytyi..joskus voi mennä vuosikin.

Suosittelen jos vain mahdollista, hakeutumaan asiantuntijan juttusille.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä