"Birgit"
Kyllä mä olen varastoinut ruokaa ja vettä piiloon. Näin seeurakuntayhteisössä kehoitettiin tekemään! Sodan varalta! Joku päivä ne ryssät hyökkää tänne!!!!!
No mä luulen että aidossa hätätilanteessa paskapöntön huuhtominen ja pimpin peseminen on aika toissijaisia asioita. Silloin on onnellinen jos on vettä ees juotavaksi.Veden säilyttämiseen ei ole tilaa, tämä on pieni ongelma ja tuli hyvin todettua kun oli pieni katkos vedenjakelussa, että sitä vettä tarvitsee muuhunkin kuin juomiseen. Ja on melko ikävää, kun vessanpönttöön ei tulekaan enää vettä.
Minun mielestäni nämä ovat ihan perustarvikkeita joita löytyy aina kotoa ilman katastrofin uhkaakin.Meillä on taskulamppuja, niihin pattereita, otsalamppuja, radio, kynttilöitä, tulitikkuja ja muita tulentekovälineitä. Lääkkeitä niin, että ei pääse kesken loppumaan, mieluummin niissäkin pidetään ylimääräistä varaa. Ensiapulaukku autossa (autoon mahtuu aika paljonkin tavaraa eri tilanteiden varalle) ja hyvin varusteltu lääkekaappi kotona. Teltta ja makuupusseja. Kaasugrilli.
Juuri näin. Luultavasti läheinen luonto kutsuisi kun tulisi tarvetta ... Ja jos ihan oikea kriisi tulisi, esim ydinsota, tai tänne osuisi isompi taivaankappale... no kaikkeen ei vaan voi varautua. Olisko sitä edes hengissä kaiken jälkeen ja ponnistelemassa selviytyäkseen .. ??No mä luulen että aidossa hätätilanteessa paskapöntön huuhtominen ja pimpin peseminen on aika toissijaisia asioita. Silloin on onnellinen jos on vettä ees juotavaksi.
Parin viikon paikallista sähkökatkosta en kyllä pidä vielä kovin katastrofaalisena. Toki ikävää jos pönttöä ei voi huuhtoa, mutta eiköhän siitä selviä hengissä vaikka ei oo varautunut varastoimaan vettä pöntön huuhtelua varten...
Löytyy keltä löytyy, autottomalla kerrostalokaksioasujalla kaasugrilli on turhahko. Telttaa tai makuupussiakaan ei ole kun en telttaile. Taskulamppu sentään on, ja jos ei muualla oo niin otan siihen dildosta paristotAlkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28576715:Minun mielestäni nämä ovat ihan perustarvikkeita joita löytyy aina kotoa ilman katastrofin uhkaakin.
Mää kalttaan naapurin mummon, se on pulska täti ja ei se kauaa selviytys kuitenkaa ääriolosuhteissa :xmas:no pianko ne kaupunkilaiset hurauttaa citymaastureillaan sinne maaseudulle marjaan sieneen, metsällä ja kalalle
Aika monella näitä ei tänä päivänä enää ole. Ei osautu varautua, koska luotetaan (etenkin kaupungeissa) siihen, että kaikki toimii tai jos ei toimi, niin kaupasta saa.Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28576715:Minun mielestäni nämä ovat ihan perustarvikkeita joita löytyy aina kotoa ilman katastrofin uhkaakin.
Vessan pöntön huuhtelun toin esille sillä, että aika nopeasti se pönttö on täynnä. Ydinkeskustasta ei niin vaan kipaista luontoon asioille (ja siinä tilanteessa siellä olisi paljon muitakin samalla asialla), tämän takia olisi hyvä varata muovipusseja etukäteen, jolloin voisi isommat hädät tehdä pussiin ja viedä ne asunnosta pois.No mä luulen että aidossa hätätilanteessa paskapöntön huuhtominen ja pimpin peseminen on aika toissijaisia asioita. Silloin on onnellinen jos on vettä ees juotavaksi.
Parin viikon paikallista sähkökatkosta en kyllä pidä vielä kovin katastrofaalisena. Toki ikävää jos pönttöä ei voi huuhtoa, mutta eiköhän siitä selviä hengissä vaikka ei oo varautunut varastoimaan vettä pöntön huuhtelua varten...