Tiedätkö yhtään kiusaamistapausta jossa kiusaajat olisivat seuranneet kiusattua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ystävyydellä;28569598:
Aikuisissa on valitettavasti kaikenlaisia mätämunia, usko pois. En viitsi edes kertoa, mitä ystävälleni kävi ja vielä ihan nelikymppisenä. Hyväksikäyttäjiä on aina, joten parasta vastalääkettä on oma henkinen kasvu, jotta voi jättää kiusaajat omaan arvoonsa.

Minusta sinun ei kannattaisi keskittyä siihen, miten suhtautua kiusaajiin tai miten puolustautua, jos satutte tapaamaan. Käytä voimavarasi siihen, että opettelet pitämään itsestäsi ja arvostamaan itseäsi. Listaa joka päivä vaikka kuusi myönteistä asiaa itsestäsi, kyvyistäsi ja elämästäsi. Etkä laita joka päivä tai viikko niitä samoja! Mene peilin eteen, katso itseäsi ja kehu itsessäsi jotain. Ääneen. Opettelet ajattelemaan, että peilistä katsoo ihan ok tyyppi. Hommassa menee aikansa, mutta kun lopulta tajuat oman arvosi, sinun ei tarvitse ajatella, mitä kiusaajat ajattelevat sinusta. Sinä kasvat henkisesti ja samalla kiusaajat kutistuvat kärpäsenpaskaksi ikkunassa. Sen saa pois vaikka kynnellä raaputtamalla, sillä se on vain pinnassa eikä enää sisälläsi.

Sinun sisälläsi asuu ihminen, jota sinun on alettava arvostaa. Ihan riippumatta siitä, minkälainen naamataulu peilistä kurkkaa vastaan. Itsearvostusta sinulta ei voida saada pois, se on sinun kilpesi.

Tosi hyviä vinkkejä.

Mutta mä tarviin vinkkejä myös siihen et miten ratkasen kiusaamisen jos se alkaa uudestaan...? jos ne samat ihmiset tulee ja saa jotenkin sen aikaan. Kun tähänkin asti ei oo oikeen mikään auttanu, aiemmin mä en ees yrittäny sillon kun se kiusaaminen oli päällä... en kertonu kotona, kun niillä on muutenkin jo ongelmia tai koulussa, koska aattelin et se ois ollu noloo rollimista. Sit kiinostuin kiusaamisen jälkeen yhdestä tyypistä ja yritin sen kanssa kaikkeni, mut ei se riittäny! se painostus mikä tuli siltä puolelta oli liian kova pala, niinku yleensä... oon nähny tuhat ja sata kertaa miten se homma toimii ;C

Et sä tarvi mitään vinkkejä siihen mitä teet jos kiusaaminen alkaa uudelleen. Jos se alkaa uudelleen, niin sä mietit sitten mitä teet. Et sä voi käyttää sun elämää valmistautuen kaikkeen mikä voi mennä pieleen. Sun pitää elää nyt ja keskittyä siihen, että sun elämä tällä hetkellä on hyvää.

Jos me annettas tässä sulle vinkkejä, se ei auttais sua ollenkaan vaan itse asiassa vain pahentaisi asioita, koska sä vain jatkaisit samojen asioiden pyörittelemistä.

Emmä tiedä mitä sitten tekisin, pelkäisin varmaan enemmän ja miettisin miten sairas tää maailma voikaan olla.

Ja oliko tuo teistä oikeesti sellasta kiusaamista mitä en ois ansainnu, jos olin ihan hirvee ihminen...?

[QUOTE="vieras";28569668]Et sä tarvi mitään vinkkejä siihen mitä teet jos kiusaaminen alkaa uudelleen. Jos se alkaa uudelleen, niin sä mietit sitten mitä teet. Et sä voi käyttää sun elämää valmistautuen kaikkeen mikä voi mennä pieleen. Sun pitää elää nyt ja keskittyä siihen, että sun elämä tällä hetkellä on hyvää.

Jos me annettas tässä sulle vinkkejä, se ei auttais sua ollenkaan vaan itse asiassa vain pahentaisi asioita, koska sä vain jatkaisit samojen asioiden pyörittelemistä.[/QUOTE]

Tai sit ei...

Vaan mä osaisin toimia sillon heti oikein jos sellanen tilanne sattuis tulemaan.

Ihan oikeesti lopeta jo. Lopeta. Lopeta. Lopeta. Lopeta. Sä tuhoat itseäsi. Sä pilaat sun ainoan elämän. Tässä vaiheessa ei enää voi syyttää sun kiusaajia, nyt ollaan jo tultu niin pitkälle, että vika on sussa itsessäsi. Sä itse varmistat joka helvetin päivä, että sulla ois mahdollisimman kamala olla. Sä itse oikein vellot siinä kurjuudessa. Sun pitää lopettaa tuon kiusaamisen ajattelu ja siitä jauhaminen palstalla, koska kukaan ei jaksa enää kuunnella sua.

Kirjotan teille myöhemmin mitä yks mun tuntema tyyppi laitto mulle joskus ja se viesti on tallessa. Saatte sit sanoo mitä aattelette..

Vittu meitä ei kiinnosta!! Ihan oikeasti, meitä ei kiinnosta, sä et löydä tästä maailmasta itses lisäksi yhtään ihmistä ketä kiinnostais. Se on ihan se ja sama mitä joku tyyppi on joskus sanonu. Jos se tyyppi on paskianen, laita välit poikki hänen kanssaan. Ja se siitä. Sitten siirrytään elämässä eteenpäin ja annetaan sen olla paskiainen ihan rauhassa.

HAE SITÄ HOITOA!

Tai sit ei...

Vaan mä osaisin toimia sillon heti oikein jos sellanen tilanne sattuis tulemaan.

Tajuatko sä itse kuinka sun ajatukset kiertää vaan samaa kehää ja se et koskaan pääse siitä kehästä pois? Me voitas antaa sulle 85 erilaista vinkkiä mitä teet jos kiusaaminen alkaa uudelleen, mutta ei se sua mitään hyödyttäis, koska sä keksit aina lisää 'mutta entä jos' tilanteita.

Sulle on annettu jo vinkki. Jos kiusaaminen alkaa uudelleen, sä ilmoitat siitä poliisille ja opettajalle/pomolle/valmentajalle sen paikan johtajalle, missä se kiusaaminen tapahtuu. No niin, sillä selvä. Sulle on annettu neuvo, tiedät mitä teet, jos kiusaaminen alkaa, nyt sä voit lopettaa sen ajattelemisen. Mutta et sä tuu sitä lopettamaan, koska sun ajatukset kiertää samaa itsetuhoista kehää ja sä et pääse siitä irti ilman ammattiapua.

Apuahan tämä aloittaja tarvitsee. Ilmeisimmin ihminen, jolla vuorovaikutusongelmia, joiden vuoksi onkin altis kohde kiusaajille. Voisitkohan aloittaja hakea jotain ammattiapua?

Missään tapauksessa älä jatka tätä jahnaamista täällä netissä, pahimmassa tapauksessa tulet kirjoittaneeksi jotain mistä "kiusaajasi" sinut tunnistavat ja ehkä hermostuvat, ja siinä se pelkäämäsi tilanne sitten onkin.

[QUOTE="hmh";28569745]Apuahan tämä aloittaja tarvitsee. Ilmeisimmin ihminen, jolla vuorovaikutusongelmia, joiden vuoksi onkin altis kohde kiusaajille. Voisitkohan aloittaja hakea jotain ammattiapua?

Missään tapauksessa älä jatka tätä jahnaamista täällä netissä, pahimmassa tapauksessa tulet kirjoittaneeksi jotain mistä "kiusaajasi" sinut tunnistavat ja ehkä hermostuvat, ja siinä se pelkäämäsi tilanne sitten onkin.[/QUOTE]

No jotenkin ajattelin itsekin, että ei ihme jos aloittajalla on ongelmia kiusaajien kanssa tai ongelmia saada ystäviä. Hänhän on kuin magneetti, joka oikein vetää paskaa puoleensa. En ihmettele jos kukaan ei jaksa livenä kuunnella kun toinen jankkaa samoja asioita uudelleen ja uudelleen ja ei omista minkäänlaista itsetuntoa.

[QUOTE="vieras";28569742]Noudattelee kysymysten linjaa...[/QUOTE]

Niinpä. Mutta epäilen meneekö asia perille vaikka 100 keskustelijaa huutaisi samaa.. ikävä kyllä. :/

Ja nimimerkin hmh kirjoituksesta: tuskin ne kiusaajat sentään mammapalstalle eksyvät mutta onhan se toki mahdollista, täällä kun nämä kirjoitukset säilyvät ties kuinka kauan. Jos ap haluaa niin voi etsiä kirjoituksensa, linkittää ne ylläpidolle ja pyytää poistamaan. Se provoilu kannattaa oikeasti lopettaa.

Tosi hyviä vinkkejä.

Mutta mä tarviin vinkkejä myös siihen et miten ratkasen kiusaamisen jos se alkaa uudestaan...? jos ne samat ihmiset tulee ja saa jotenkin sen aikaan. Kun tähänkin asti ei oo oikeen mikään auttanu, aiemmin mä en ees yrittäny sillon kun se kiusaaminen oli päällä... en kertonu kotona, kun niillä on muutenkin jo ongelmia tai koulussa, koska aattelin et se ois ollu noloo rollimista. Sit kiinostuin kiusaamisen jälkeen yhdestä tyypistä ja yritin sen kanssa kaikkeni, mut ei se riittäny! se painostus mikä tuli siltä puolelta oli liian kova pala, niinku yleensä... oon nähny tuhat ja sata kertaa miten se homma toimii ;C

Ensiksi: Älä mieti sitä etukäteen. En minäkään mieti, miten selviäisin, jos vaikka lapseni kuolisi. Se on asia, joka voi tapahtua. Se on asia, joka tapahtuessaan olisi aivan hirvittävää. Se on asia, joka suistaisi elämäni raiteilta yhdessä silmänräpäyksessä. Mutta tänään lapseni nukkuvat hyvinvoivina sängyissään, eikä minun tarvitse edes ajatella asiaa. Saan nauttia siitä, että kaikki on hyvin. Sinäkin saat iloita siitä, että kukaan ei ole kimpussasi nyt. Käytä aikaasi elämästä nauttimiseen äläkä sen miettimiseen, mikä kaikki voi mennä pilalle.

Toiseksi: On äärimmäisen epätodennäköistä, että sinua enää kiusaisivat samat ihmiset. Joko sinua ei enää kiusata tai sitten joku uusi tyyppi alkaa nokkia sinua. Mutta tässä kohtaa, lue edellinen kappale uudelleen.

Kolmanneksi: Jos välttämättä haluat varautua, opettele ajatukseen, että kerrot asiasta eteenpäin. Olit sitten töissä tai missä tahansa. Miksi juuri sinun pitäisi pärjätä yksin? Höpöhöpö.

Minä opettelin olemaan näkemättä kiusaajiani. Selkä suoraksi, leuka pystyyn, perusilme kasvoille ja kuljet ohi, kuin vieressäsi olisi tyhjää ilmaa. Jos joku entinen kiusaaja tulisi aukomaan minulle päätään (mitä ei kyllä tule tapahtumaan) niin tokaisisin, että "etpä sinäkään ole näköjään aikuistunut yhtään sitten viime näkemän" ja sen jälkeen pitäisin tyynesti suuni kiinni ja kävelisin pois.

Mitäs sä sitten siihen...? Miks sua kiusattiin?

Enkä tiedä monta alotusta aion tehdä, on jo lähteny tää homma ihan käsistä. Mä vaan niin toivon etten ois parille ihmiselle sanonu mitään nii ei näitäkään alotuksia ois tarvinnu tehä!!

kiitin, ja poistuin paikalta. En oikein tuntenut oloani mukavaksi siinä tilanteessa, mutta hän tuskin tajusi sitä. Mua kiusattiin koulussa koska muutin pienelle paikkakunnalle tokaluokan loppupuolella, ja siitä yhdeksänteen luokkaan asti olin "se uusi" jonka kanssa ei leikitty tai hengailtu, joka oli ruma, tyhmä , lesbo, omituinen kyylä, hikari ja vaikka mitä muuta mukavaa.

Mä kirjotan täältä paperille vaikka näitä hyviä asioita ylös...

Ja todellakin pelkään, että joku kiusaajista on nähny nämä mun aloitukset, lukenu ja tunnistanu. Ei mahda mitään, toivon että hän voisi ajatella myös omaa tekoaan miten pahasti voikaan saada toisen elämän pilalle kiusaamalla. Toisaalta toivon, että ei ole todellakaan nähnyt näitä!! mutta näitä on ollut niin monta... pakosti ajateltava realistisesti että on ja mitä siitä sitten seuraisi tai olisiko seuraamatta.......................................... ..................... .......................... .....................

En tiedä miten kuvailisin sitä olotilaa mun päässä. Ehkä näin.. sekava, kuljen sumussa, välillä todellisuuden ja oikean elämän rajamailla, ahdistunut, masentunut, kykenemätön normaaleihin ihmissuhde kontakteihin tai jos kykenee hetkeksi niin mun päänsisäiset ongelmat vielä kyllä paljastuvat sillekin ajan kanssa, masentunut, ahdistunut, pelokas.......... tältä musta tuntuu

Sit kun jankkaan ja kierrän kehää niin näitä alotuksia on tullu ensiks 1, sit 10, kohta 35 ja sit varmaan 100... välillä en edes jaksa välittää, vaan pyörin siinä kehässä, aattelen et paskaks vaan kun on paskana muutenkin kaikki jo ja sit taas herään siihen et ei hitto, jos mua oottaakin uusi ja kiva elämä! Välillä siis tarmoo ja intoo ja ilosuutta täynä... seuraavana päivänä saamarin masentunut... Noin mulla heittelee koko tunne skaala. Mä haluaisin olla en niin herkkä ja pelottomampi, ehkä mun elämä ois sillon helpompaa

Mä oon oivaltanu näistä paljon kun oon lukenu mitä ootte laittanu ja ehkä vähän kasvanu ja aikuistunukkin sen takia ihmisenä. Mut silti................ mä oon kun joku kakssuuntanen mielialahäiriön omaava paska, jolla mieli kyllä välillä sekoilee ja suhaa ylös ja alas, on hirveän vaikea löytää tasapainoa elämään minkä toivon kyllä tulevan muuton myötä, jos sais uuden alun eikä tarviis enää olla kaikkien tuntema tautipillu...

Ihan totta. LOPETA!!!!!!!!! KUKAAN ei jaksa tai halua enää lukea tällaista paskaa ketjusta toiseen, kuukaudesta toiseen.

Kiusaajasi eivät pilanneet elämääsi. Teet sen aivan itse.

Ovatko kiusaajasi tälläkin hetkellä aktiivisesti kiusaamassa? Jos he eivät kiusaa nyt, miten perustelet itsellesi, että heitä paskaakaan kiinnostaisi muuttaa SINUN TAKIASI toiselle paikkakunnalle, jos kiusaaminen ei ole tälläkään hetkellä heidän pääasiallinen ajanvietteensä?

Oikein vituttaa, että taas avasin tämän ketjun. Tästä ei ole mitään hyötyä yhtään kenellekään.

Ei siinä pelota mikään psykiatrisessa avussa tai ehkä vähän, et ne saattaa mut pistää laitokseen jos oon oikein sekasin tms. ja oon hakenu alustavasti sitä paikkaa, mut kun ei sitä saa noin vaan heti.

Sitten, ne ei kiusaa mua tällä hetkellä koska mä ite lopetin koulun ja rupesin masennuksen/ahdistuksen takia eristäytymään jo kolmatta vuotta, mut jos oisin menny jatkoopiskelee se sama homma ois jatkunut sain jo vähän sellasia soittoja että..

Sä et tosiaan ole niin sekaisin että joutuisit pakkohoitoon. Turhaan niitä lääkkeitä pelkäät, esim. kaksisuuntaista on käytännössä pakko hoitaa lääkkein ja ne oikeasti auttavat. Jos oikein ahdistaa niin mene vaikka terkkariin ja sano että pakko päästä nyt jonnekin juttelemaan. Ja muutakin apua saa kuin terkkarin kautta, just ne auttavat puhelimet esimerkiks. Ja jos olet jonossa sinne uuteen kaupunkiin minne EHKÄ muutat niin siinähän voi kestää ennenkuin sinne pääset, kannattaisi hankkia sitä jeesiä vaikka heti huomenna.

Ja älä kuvittele että oisit jo pilannut elämäs. Monella ihmisellä on mennyt paaaaljon paskemmin ja silti ovat selvinneet hengissä ja terveinä. Että ei tosiaan kannata ajatella 'mitä väliä enää ku paskaks tää elämä on menny muutenkin'. Keskity siihen mikä sulla on hyvin, ei siihen mikä on huonosti.

Oletko siis nyt hakenut apua mielenterveysjuttuihin? Pelkoon, ahdistukseen, masennukseen jne. jotka vaikeuttavat jokapäivästä elämääsi? Onko sulla hoitosuhdetta mihinkään? Jos ei ole, niin voisitko heti huomenna soittaa terveyskeskukseen?

Toisekseen, miksi sinä kuvittelet, että olisit kiusaajille niin tärkeä, että he käyttäisivät elämänsä sinun vainoamiseen jotta voisivat jatkaa kiusaamista? Todennäköisesti olit heidän elämässään vain yksi ihminen, jonka käytös ärsytti ja joka oli helppo ottaa silmätikuksi ja kiusaamalla sinua he vain purkivat omaa pahaa oloaan ja epävarmuuttaan. Nyt heillä on jossain oma elämä opiskelu- ja työpaikkoineen, koteineen, perheineen, harrastuksineen, lemmikeineen, ihmissuhteineen. Jättäisikö kukaan noita asioita ihan vain seuratakseen sua että pääsee taas vittuilemaan tai katsomaan pahasti? Kuvitteletko että juos joku sun entinen kiusaaja saisi tietä minne olet muuttamassa, se jättää mies- tai naisystävänsä, antaa lemmikin pois ja pistää talon myyntiin jotta voi muuttaa sun perässä? Niinpä, ei todellakaan. Ei niitä kiinnosta enää sun tekemiset ja asumiset. Luota siihen.

Voi tietysti käydä niin, että joku sun entinen kiusaaja sattuu vahingossa muuttamaan samalle paikkakunnalle. Se ihminen ei ole tehnyt sitä tarkoituksella. Todennäköisesti sitä hävettää oma käytös, vaikkei se sitä koskaan kehtaisi myöntää. Jos törmäät niihin ihmisiin, katso silmiin ja tervehdi, se on pahinta mitä voit tehdä. Todennäköisesti ne haluaisivat vajota maanrakoon häpeästä. Tai sitten vain annat olla, olet niin kuin et huomaisikaan. Kukaan ei taatusti ala seurata sua, ei ne halua enää nähdä sua.

Ja ei, en tiedä yhtään tapausta että kiusaaja olisi muuttanut kiusatun perässä.

• Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä