Onko ketään kellä kilpirauhasen liika-, tai vajaatoimintaa?

  • Viestiketjun aloittaja "julle"
  • Ensimmäinen viesti
"julle"
Sain tänään tulokset, ja lääkäri sanoi, että normaalit ovat. Nyt kuitenkin kävin lukemassa juttuja, niin en enää tiedä onko sittenkään.
Tulokset olivat

tsh 0,770
t4v 12

Siis ovat viitearvojen sisällä kyllä käsittääkseni.
 
"kilppari"
Teet juuri oikein kun kysyt asiaa, 95% lääkäreistä ei ymmärrä kilpirauhasarvoista eikä oireista mitään!!! Mulla oli tuollaisilla arvoilla tosi paha vajaatoiminta, vaikka arvot on viitearvoissa. Joillakin vaan tsh ei nouse vajaatoiminnassa kuten "pitäisi" ja sittenhän lääkärit ei usko vajaatoimintaan. Mulle Koskiklinikan endo Jorma Salmi sanoi, että monella t4v pitää olla viitearvojen yläosassa että voi hyvin. Jokaisella se on henkilökohtaista. Mä olin just noin matalalla t4v-arvolla ihan karseassa kunnossa.
 
"Julle"
[QUOTE="kilppari";28546379]Teet juuri oikein kun kysyt asiaa, 95% lääkäreistä ei ymmärrä kilpirauhasarvoista eikä oireista mitään!!! Mulla oli tuollaisilla arvoilla tosi paha vajaatoiminta, vaikka arvot on viitearvoissa. Joillakin vaan tsh ei nouse vajaatoiminnassa kuten "pitäisi" ja sittenhän lääkärit ei usko vajaatoimintaan. Mulle Koskiklinikan endo Jorma Salmi sanoi, että monella t4v pitää olla viitearvojen yläosassa että voi hyvin. Jokaisella se on henkilökohtaista. Mä olin just noin matalalla t4v-arvolla ihan karseassa kunnossa.[/QUOTE]

Mihin ihmeeseen kannattaa ottaa yhteyttä, että homma tutkittaisiin. Asun ok-seudulla?
Oireita on sydämen omituiset tykytykset, käsien vapina, järkky väsymys, tulee iha hitollinen hiki vaikka muilla on pitkähihaiset, räjähdysherkkä, alakuloisuus, väsyneenäkin kuitenkin levoton olo, palan tunne kurkussa, imusolmukkeet turvonneet pelkästään kaulalla, kilpirauhanen aristaa. Painomuutoksia ei ole ollut. Näillä oireilla lääkäri oli vakuuttunut että johtuu kilpirauhasista. Mutta nyt asia jätettiin sikseen kun arvot oli tuollaiset.
 
"Julle"
[QUOTE="Julle";28546975]Mihin ihmeeseen kannattaa ottaa yhteyttä, että homma tutkittaisiin. Asun ok-seudulla?
Oireita on sydämen omituiset tykytykset, käsien vapina, järkky väsymys, tulee iha hitollinen hiki vaikka muilla on pitkähihaiset, räjähdysherkkä, alakuloisuus, väsyneenäkin kuitenkin levoton olo, palan tunne kurkussa, imusolmukkeet turvonneet pelkästään kaulalla, kilpirauhanen aristaa. Painomuutoksia ei ole ollut. Näillä oireilla lääkäri oli vakuuttunut että johtuu kilpirauhasista. Mutta nyt asia jätettiin sikseen kun arvot oli tuollaiset.[/QUOTE]

Puhelimen autocorrect... :D asun siis pk-seudulla.
Ja kyllähän varmaan itsekin asian voin guuglaa.. :D
 

Yhteistyössä