asiaa ehkäisypillereistä, osaako joku auttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onko pakko vaihtaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onko pakko vaihtaa

Vieras
Eli sain synnytyksen jälkeen Gerazettet ja lääkäri sanoi että soittaa kun lopetan imetyksen niin vaihdetaan ne sitten toiseen ehkäisymuotoon.
Lapsi nyt 9kk ja lopetin imetyksen (puree ihan pirun kovaa, mut seli seli tietysti :D ) mutta onko minun pakko vaihtaa näitä pois?
Aikaisemmassa elämässä olen muistaakseni 2 eri pilleri merkkiä kokeillut ja kumpikaan ei sopinut minulle, eikä myöskään kierukka joka jouduttiin vuoden käytön jälkeen poistamaan.
Eikä ehkäisyrengas, eikä laastarikaan.
Nyt näitten aikaan ei ole ollut mitään hämminkiä, niin mielelläni jatkaisin tällä enkä lähtisi säätämään ja kokeilemaan enää uusia merkkejä, mutta onko näissä siis joku juttu että ei suositella imetyksen lopetuksen jälkeen enää?

Ei toki ole pakko vaihtaa. Osa haluaa vaihtaa yhdistelmiin, koska ehkäisyteho parempi ja ottoaika ei niin tarkkaa. Jos ovat sulle passanneet, niin jatka ihmeessä.

Tottakai voit jatkaa jos haluat. Sen verran korjaan edellistä, että noissa Cerazetteissä on ihan yhtä hyvä ehkäisyteho kuin yhdistelmäpillereissä ja 12 tuntiaa saa ottoaikakin heittää.

Minipilleri cerazette? Ei niissä mitään syytä ole miksi pitäisi lopettaa, lääkäri varmaan vaan ajatellut että haluat jotain muuta kuin minipillerit koska ne ei ole se varmin ehkäisyvaihtoehto ja monilla tulee niistä erinäisiä sivuvaikutuksia kuten tiputteluvuotoa ym. eikä niitä vissiin ihan hirveästi käytetä pidempiaikaisena ehkäisynä ellei ole just imetystä tmv. Mäkin söin niitä jonkin aikaa kun en halunnut yhdistelmäehkäisypillereitä ottaa, mutta eivät sit sopineet mulle joten vaihdettiin.

Ei tietenkään tarvitse vaihtaa! Hyvin voit jatkaa niillä. Monesti vain lääkäri tietää etteivät kys. pillerit sovi kaikille ( välivuodot, akne) ja ajattelee jo tarjota pidetympää ja yleisempää vaihtoehtoa kuten yhdistelmäpillereitä! Jatka ihmeessä jos hyvin sopivat!

No onpa hyvä kuulla, tuntuu että kerrankin elämässä on ehkäisyasiat ollut nyt poissa huolenaiheista kun nämä on sopineet niin hyvin. En tosiaan ole huomannut mitään sivuvaikutuksia ja olen jo alintajuisesti oppinut että pillerin otan tasan klo.8 aamulla ja herään sen ottamaan vaikka kesken sikeimmän unenkin :D
Tämä oli kyllä tosi kiva kuulla, kiitos kaikille!

Minipillereissä aika ei saisi heittää kovinkaan paljoa. Yhdistelmässä saa. Mutta, jos koet ehkäisyn sulle sopivaksi niin jaka ihmeessä, se kun on juurikin se vaihtoehto jota voi imettäessä käyttää. Menkat voi jäädä kokonaan pois minipillereillä ja ehkäisyteho on lähes sama kuin yhdistelmissä, ei ihan. Jos meinaat ettette hanki lapsia muutamaan vuoteen, vaihtoehtona hormonikierukka. Mutta jatka jos tuntuvat hyvältä! Itse käytän cerazetteja koska yhdistelmä ei mulle sovi aurallisen migreenin takia. Olen tykännyt, menkat olemattomat/ poissa kokonaan.

Yhteistyössä