Miksi kauniin tuttavat facebookiin lisäämät kuvat aiheuttavat pahennusta?

• Viestiketjun aloittaja "Wilma"
  • Ensimmäinen viesti
Peyote
[QUOTE="jjj";28538296]Mitä kohtaan? Maailma on täynä enenmmän ja vähemmän kauniita ihmisiä. Ja se kauneuskin edelleen on katsojan silmässä. Eikös ainakin aikuisille tämä ole ihan normaali elämän realiteetti?

Enemmän mä mietin että mikä panee ihmisen siihen että oma kuva on päivitettävä viikottain. Tapahtuma kuvat ymmärrä, kuvat jossa on jokin muukin sanoma kuin "päivän look". Jotain jossa on joku muukin pointti kuin esittää "tältä minä näytän".

Mä en voi sille mitään että pidän näitä jotka joutuvat hakemaan huomiota ulkonäköönsä hieman surullisina tapauksina. Heidät pitäisi ottaa kainaloon ja kertoa että olet hyvä ihan ihmisenä, sinulla on hyvät ja huonot puolet kuten meillä muillakin. Et tarvitse ego-pökkää FB:stä.[/QUOTE]

No eihän se vakavaa ole! En pitäisi sitä maailman surullisuuden ilmentämänä, jos joku laittaa kuvan itsestään harva se päivä. Se, että vauvoja huuhdotaan alas pyntystä, se on surullista.

Peyote
Millainen maailma tästä on kehkeytymässä? Jos ajatellaanettä sama suuntaus jatkuu tästä pari sukupolvea eteenpäin.

Nuoren tytön itsetunto on kiinni siitä tykätäänkö hänen FB:hen tai vastaavaan palveluun laitetusta kuvasta vai ei? Ennen itkettiin jos koulussa kukaan ei huomioinnut, ei ollut kavereita. Nyt tuo sama suru rantautuu kotisohvalle asti....

Milloin ihmiset heräää takaisin realistiseen maailmaan jossa ollaan oikeasti ihmisten kanssa eikä vaan bittiavaruuden kauta haeta itsetunnolle arvostusta?
Mitä oon seurannut, niin nuoret kyllä tykkäilee paljon kuvista ja kaikkien kuvia tykkäillään ja kehutaan tosi kivasti.

[QUOTE="niin";28538254]Tää ilmiö kertoo nykyajan tunneköyhästä/ arvottomasta maailmasta jossa huomiota kerjätään itseään kuvaamalla, milloin mistäkin kuvakulmasta.[/QUOTE]

Tai sitten se kertoo maailmasta, jossa kehuja ei saa ellei niitä suorastaan kerjää?

• Tykkää
Reactions: Lau123
Bloody mary
Ja mie en ymmärrä miten joillakin on aikaa ja halua pyöriä päivittäin jossain facebookissa.. Eläkää ihmiset elämäänne ihan livenä,saatte siitä takuulla paljon enemmän irti!

Yhteistyössä