Nostin veteen kaatuneen taaperon ylös - sain haukut äidiltään!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja no words
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

no words

Vieras
Siis voi hyvänen aika. Jäin tänään lenkin päätteeksi lähirantaan ottamaan aurinkoa, ja rohkeana tyttönä päätin saman tien "riisua talviturkin", kun aurinko paistoi niin kuumasti, vaikka vesi kylmää olikin. Samassa rannassa, rantavedessä käveli arviolta päälle vuoden ikäinen lapsi - ihmettelin, kuinka äitinsä (joka istui rannalla kauempana puhelimessa, lehti kädessä) päästi niin pienen veteen, vesi kuitenkin oli KYLMÄÄ ja itse oli vielä aika kaukana. Mulla on itsellänikin lapsia, joten jotenkin automaattisesti "vahdin" tuota pientä, jonka askel vielä horjuva. Niinhän sitten sitten kävikin, että lapsi horjahti ja meni "uppeluksiin" veteen. En ehtinyt mitään ajatella, syöksyin samantien lapsen luo ja nostin syliini. Lapsi huusi (tietenkin) pelästyksissään täyttä kurkkua - silloin äiti ryntää paikalle, ja huutaa mulle aivan raivona miks menen koskemaan hänen lapseensa ja että tekee ilmoituksen jos en nythetipaikalla painu sinne kuuluisaan vittuun. Menin täysin sanattomaksi!

No åhhåh!

Tais olla äiti paniikissa, jokainen kai reagoi asioihin vähän eritavoin:O

Tai sitten oli vaan idiootti.

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
etten osannut mitään järkevää siinä tilanteessa edes sanoa. Änkytin vain, että pelästyin että lapsi hukkuu. Äiti käytännössä sylki naamalleni sen kuuluisan PIDÄ HUOLI OMISTA ASIOISTAS massiivisen kirosanaryöpyn saattelemana. Mun kädet tärisi vielä pitkään tuon tapauksen jälkeen!

Jos ap ei olisi nostanut lasta ylös, iltsarissa olisi pian otsikko veteen menehtyneestä lapsesta. Sitten täällä haukuttaisiin äiti vastuuttomaksi, kunnes joku ilmaantuisi moralisoimaan, että "jokaiselle voi käydä noin, vaikka on miten tarkkana" ja sitten kaikkien pitäisi hymistellä, että kyse oli kamalasta vahingosta eikä järkijättöisen äidin laiminlyönnistä.

Hienoa että olit paikalla, teit loistavan työn!!! :flower:

Valitettavasti äiti meni varmaankin paniikkiin ja siitä syystä asia suusta purkautui täysin väärin. Hän on oikeasti varmasti onnellinen siitä että pelastit hänen lapsensa ja nyt hetken mietittyään häntä varmasti hävettää käytöksensä. Ja vaikka ei hävettäisikään niin siltikin sinä teit kaiken ihan oikein, ja hänellä ei ollut mitään oikeutta sanoa noin.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
Tai jos sillä äidillä oli just koulutustilaisuus menossa. Mun kaverin sisko "koulutti" aikanaan vuoden vanhaa veteen pyrkijää niin, että antoi sen muutaman kerran pulahtaa sinne kylmään järveen upoksiin ennenku nosti ylös. Seiso siis ite ihan vieressä, muttei tehny mitään. Sillä lailla penska kuulemma oppii tavoille! :-( Aina ei vaan voi tajuta ihmisten typeryyttä!

tyypillistä :(
Sitten kun tulet palstalle niin sinut haukutaan vielä toistamiseen kuinka toinen vaan reagoi noin ja kuinka äiti vaan pelästyi ja kuinka olet omituinen kun et tätä asiaa tajua ...
Siksi onkin parempi antaa herran haltuun ne lapset, jokainen vahtikoot omansa!

tyypillistä :(
Sitten kun tulet palstalle niin sinut haukutaan vielä toistamiseen kuinka toinen vaan reagoi noin ja kuinka äiti vaan pelästyi ja kuinka olet omituinen kun et tätä asiaa tajua ...
Siksi onkin parempi antaa herran haltuun ne lapset, jokainen vahtikoot omansa!

Täh? Missä kohtaa näit tämän ketjun aloittajaa haukuttavan? Mielestäni tässä ketjussa ollaan oltu harvinaisen yksimielisiä siitä, että ap teki oikein ja lapsen äiti oli väärässä. Muutamassa ketjussa avattiin sitä, miksi äiti saattoi noin käyttäytyä, mutta niissäkään ei mielestäni ollut äitiä puolustavaa sävyä lainkaan.

Luettiinkohan me samaa ketjua ollenkaan :-)

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
No ei ollut silläkään äidillä kaikki natsit bunkkerissa. Kukaan, jolla on vähääkään tervettä järkeä päässään, ei jätä noin pientä lasta hetkeksikään ilman valvontaa veden ääressä.

Todennäköisesti äiti tosiaan panikoitui ja samaan syssyyn ehti tuntea jo syyllisyyttä, ja kaikki tämä purkautui asiattomana käytöksenä. Mulle on eräs äiti kerran tullut pyytämään anteeksi myöhemmin hieman vastaavassa tilanteessa (pelastin hätääntyneen taaperon kiipeilytelineen verkosta), ja kertoi että oli pelästynyt tilannetta ja reagoinut ihan oudosti.

Mitkään anteeksipyytelyt eivät tietenkään muuta sitä tosiasiaa, äiti on jättänyt lapsensa vahtimatta paikassa jossa todellakin pitäisi pitää lasta silmällä jatkuvasti.

No ei ollut silläkään äidillä kaikki natsit bunkkerissa. Kukaan, jolla on vähääkään tervettä järkeä päässään, ei jätä noin pientä lasta hetkeksikään ilman valvontaa veden ääressä.

Niinpä. Luultavasti tuo äiti ei edes tajunnut tilannetta ja vaaraa, ei huomannut että joku pelasti lapsen. Oli unohtanut lapsensa keskittyessään omiin puuhasteluihinsa. Ilmeisesti näki tilanteen vasta siitä lähtien kun joku nostaa lasta ja lapsi kiljuu. Ajatteli että jotain muuta menossa. Ei varmaan tule koskaan tajuamaan omaa virhettään.

[QUOTE="utelias";28538664]Puututaanpas oleelliseen. Pidätkö lenkkivaatteiden alla aina uimapukua? Mihin kuivasit uinnin jälkeen?[/QUOTE]

Mä olin pelkissä shortseissa + topissa, siis ei ollut "virallista" uima-asua ollenkaan. Mutta oli NIIN hiki ja kuuma. Ja asun muutaman kymmenen metrin päässä tästä rannasta. Eli ihan ex tempore uimisreissu oli.

En kyllä tajua mikä sinä olet vahtimaan muiden kersaa?
Kyllä minäkin olisin sinut varmaan haukkunut jos olisit mennyt koskemaan lapseeni.Todellakin sitä mieltä että pidä huoli omista asioistasi!

[QUOTE="vieras";28539039]En kyllä tajua mikä sinä olet vahtimaan muiden kersaa?
Kyllä minäkin olisin sinut varmaan haukkunut jos olisit mennyt koskemaan lapseeni.Todellakin sitä mieltä että pidä huoli omista asioistasi![/QUOTE]

kun noin pieni lapsi hukkuu. Puuttumatta mitenkään. Vaik miten ois kersan äiskän vika ja asia. Huhhei.

Yhteistyössä