Täysimetys ei aukea yhtään..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta vapaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="aloittaja";28531263]Niin, se on kyllä mysteeri. Toisaalta miksi ei? Mikä vika tuttipullossa on? Saa helposti ja nopeasti masun täyteen. Eikä vauva noita kiinteitä heti ala täysiä aterioita syömään, esikoisella meni yli 2kk ennen kuin söi täydet ateriat, kun oli herkkävatsainen kaveri ja kaikki piti hitaasti ajaa sisään.[/QUOTE]

No itselläni esikoisen kanssa ihan päinvastainen kokemus, meni ehkä 2 viikkoa kunnes vauva söi soseita niin paljon, että siihenastisen imetyksen lisänä oli tosi tyytyväinen ja kasvukäyrät korjaantuivat. Ei tarvinnut sitten korviketta koko aikana, reilut 11kk imetin. Toki kokeilin silloin 3kk ikäisenä tavallisimmat korvikkeet, mutta vaavi oksensi kaikki. Sitten aloitettiin soseita. Toisen kanssa sitten sama homma, ehkä nelikuisena aloitettiin soseet ja 7kk ikäisenä hylkäsi rinnan kokonaan (oli mulle vaikea paikka, ikinä ei ollut pullosta syönyt) ja sitten onneksi kuitenkin korvikkeet kelpasivat.

[QUOTE="aloittaja";28531155]. Ja yöimetystä ei ole tarkoituskaan lopettaa. Eikä päiväimetystäkään kokonaan, mutta pullo otetaan siihen rinnalle.[/QUOTE]

Saattaa olla, että vauva päättää, että imetys loppuu, kun alat antaa pullosta. Näinkin voi käydä. Kokemusta on.

[QUOTE="aloittaja";28531234]Jopa se kerta viikossakin antaa ihanasti vapautta, ei sitä ymmärrä jos ei sitä koe. Ja pumppaisin mieluusti itsekin omaa maitoa, mutta kun pumpulle heruu alle 50ml puolen tunnin pumppauksella, niin rinnat siinä vaan rikki saa. Elikkäs korviketta kehiin. Onneksi meillä on vaihtoehtoja :)[/QUOTE]

Antaahan tuo vapautta yhteen ja toiseen. :) Olen mm päässyt jatkamaan uimaharrastusta isosiskonsa kanssa siitä asti kun vauva oli 5vko:a. Eilen mies ihan muuten vaan halusi ottaa vauvan mukaansa kun lähti omille reissuilleen. Ylihuomenna meillä on esikoisen lääkäri mihin ei voi ottaa sisaruksia mukaan ja samaan aikaan miehen ystävä tulee pistäytymään kaupungissa, minä saan rauhassa mennä pojan kanssa lääkäriin ja mies lähtee noiden nuorimpien kanssa kaveriaan tapaamaan.

Antaahan tuo vapautta yhteen ja toiseen. :) Olen mm päässyt jatkamaan uimaharrastusta isosiskonsa kanssa siitä asti kun vauva oli 5vko:a. Eilen mies ihan muuten vaan halusi ottaa vauvan mukaansa kun lähti omille reissuilleen. Ylihuomenna meillä on esikoisen lääkäri mihin ei voi ottaa sisaruksia mukaan ja samaan aikaan miehen ystävä tulee pistäytymään kaupungissa, minä saan rauhassa mennä pojan kanssa lääkäriin ja mies lähtee noiden nuorimpien kanssa kaveriaan tapaamaan.

Kyllä niitä menoja alkaisi olla itselläkin, koko tämä kevät on pyhitetty ihan vauvalle mutta syksyllä tarkoitus jatkaa opiskelua yliopistolla ja kesällä ainakin ratsastusharrastus uudelleen. Eipä sitä oikein pysty mitään tekemään ilman vauvaa tällä hetkellä, joten pullolle opettelu tulee tosi tarpeeseen. Toivottavasti oppii, muutaman kerran on yritetty eikä ole suostunut juomaan kun minä olen ollut paikalla. Kerran olin useamman tunnin poissa ihan tarkoituksella (3,5h) ja silloin oli pitkin hampain juonut 20ml... Vaan jospa se siitä.

Olen 2 lasta täysimettänyt. Ja imetys vie mun voimat totaalisesti...maitoa kyllä riittää.
Nyt tätä kolmatta odottaessa jo päätin että, kokeilen kauanko jaksan. 3,5 kk aloitettiin soseet ja kyllä helpotti. Nyt 5 kk syö rintaa. Mutta ruokakin maistuu, suosittelen. Pitää aina katsoa tilanteen/lapsen mukaan miten toimii.
Toi täysimetys on suositus, mutta ihmiset on erilaisia. Toiset vauvatkin tarvii enempi sapuskaa... Silloin kannattaa antaa oli suositus mikä hyvänsä.

Kovin tiheä imetys on kyllä äidille tosi raskasta, se on totta. Täysimetystä voi verrata kovaan fyysiseen työhän tai huippu-urheilijan rasitukseen. Siinä menee kaloreita ja se väsyttää. Jos ei ehdi riittävästi nukkua, syödä ja ennenkaikkea JUODA RUNSAASTI, niin todennäköisesti väsyy.

Mutta tätä se on, äitiysloma EI OLE LOMAA, se on työtä! Imettäminen on äidin töistä rankimmasta päästä, ei siitä pääse mihinkään, mutta kyllä se myös palkitsee. Jokainen näkee tämän omalla tavallaan.

Pulloruokintaa voit toki kokeilla, ei itseään tarvi uuvuttaa, mutta itse koin että siitä on yhtä lailla töitä kun on se tiskaaminen ja keittäminen ja etenkin se oli hankalinta jos on kärsimätön vauva joka ei jaksa edes odottaa että valmistaa sen juoman pulloon niin huuto oli karmee. Imettämisessä on se helppous että tissi on aina valmiina, se on sopivan lämmintä, siitä ei tarvi sekoitella ja se on hygieenisesti valmiiksi "pullotettuna" eikä ole tiskiäkään imetyksen jälkeen.

Kovin tiheä imetys on kyllä äidille tosi raskasta, se on totta. Täysimetystä voi verrata kovaan fyysiseen työhän tai huippu-urheilijan rasitukseen. Siinä menee kaloreita ja se väsyttää. Jos ei ehdi riittävästi nukkua, syödä ja ennenkaikkea JUODA RUNSAASTI, niin todennäköisesti väsyy.

Mutta tätä se on, äitiysloma EI OLE LOMAA, se on työtä! Imettäminen on äidin töistä rankimmasta päästä, ei siitä pääse mihinkään, mutta kyllä se myös palkitsee. Jokainen näkee tämän omalla tavallaan.

Pulloruokintaa voit toki kokeilla, ei itseään tarvi uuvuttaa, mutta itse koin että siitä on yhtä lailla töitä kun on se tiskaaminen ja keittäminen ja etenkin se oli hankalinta jos on kärsimätön vauva joka ei jaksa edes odottaa että valmistaa sen juoman pulloon niin huuto oli karmee. Imettämisessä on se helppous että tissi on aina valmiina, se on sopivan lämmintä, siitä ei tarvi sekoitella ja se on hygieenisesti valmiiksi "pullotettuna" eikä ole tiskiäkään imetyksen jälkeen.

En ole lopettamassa imetystä kokonaan, kyllä se raivoisasti huutava pikkukäärö saa jatkossakin ensimmäisenä tissin suuhun. Onpahan kuitenkin jatkossa iskälläkin keinot hoitaa vauvaa kun minä olen poissa.

no mutta jos koet suunnitelmasi hyväksi, niin miksi haet täältä hyväksyntää?? ei kun opettamaan vauvaa pullolle, meilläkin oli niin, että illalla sai pullosta, muuten rintaa, ja hyvin toimi :)

no mutta jos koet suunnitelmasi hyväksi, niin miksi haet täältä hyväksyntää?? ei kun opettamaan vauvaa pullolle, meilläkin oli niin, että illalla sai pullosta, muuten rintaa, ja hyvin toimi :)

Kuka sanoi, että haen hyväksyntää? Minusta on mukava keskustella ja kuulla muiden kokemuksia, myös pullolle opettamiskokemuksia on kiva kuulla. Esikoisella oli pullo kokoajan imetyksen rinnalla, ihan uutta tämä tilanne on, kun nyt vasta alan pullolle opettaa.

Näin aiheen vierestä... Meillä on viime viikolla 6kk täyttänyt vauva jolle juuri aloitellaan kiinteitä. Tänään totesinkin miehelle sosetta tehdessäni siinä muiden kotitouhujen lomassa että miten ihmeessä jotkut voivat tykätä että kiinteiden aloittaminen jotenkin helpottaisi tätä ruokkimista. :D

Meillä ei pulloa ole juuri käytetty vaan täysimetyksen jälkeen ollaan otettu kiinteitä mukaan. Esikoista täysimetin 4,5kk ja noita kolmea nuorempaa sen 6kk.

Itse olen ihmetellyt samaa? Meillä ei myöskään unet ole yhtään parantuneet vaan päinvastoin kiinteiden aloituksen myötä.

Yhteistyössä