Mitäs sitä on tänään tullu syötyä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
aamulla : mysliä ja rasvatonta rahkaa ja weetabixia
lounas: kalakeittoa, raejuustoa, pikkuporkkanoita
välipala: 2 leipäpalaa kalkkunameetwurstilla ja juustolla, reilusti mysliä
illallinen: itse tehtyä kanacurrya, riisiä, hapankaaliporkkanaseosta, tomaattia
iltapala: rasvatonta rahkaa, mansikoita, banaania, sämpylöitä

mitat 174/60

Itse asiassa hämmästyin kuinka vähän ihmisistä syö "normaalisti", eli siis kaksi kunnon ruokaa ja aamiainen ja iltapala lisäksi. Vastaako näihin kyselyihin vain ne, joilla on jotain syömishäiriötä, eli joko laihdutetaan, yritetään syödä mahdollisimman terveellisesti tai sitten viisveisataan koko asiasta.

[QUOTE="Tiina";28530744]Itse asiassa hämmästyin kuinka vähän ihmisistä syö "normaalisti", eli siis kaksi kunnon ruokaa ja aamiainen ja iltapala lisäksi. Vastaako näihin kyselyihin vain ne, joilla on jotain syömishäiriötä, eli joko laihdutetaan, yritetään syödä mahdollisimman terveellisesti tai sitten viisveisataan koko asiasta.[/QUOTE]

Syön normaalisti kaksi ruokaa, ehkä iltapalaksi kolmannenkin. Sen päälle aamupalan. En syö mitenkään vähän vaan mielestäni ihan normaalisti? Ei ole syömishäiriötä, enkä laihduta. Kaloreita tulee tarpeeksi mutta ei liikaa ja ruoka on terveellistä mielestäni mutta joskus voi herkutellakkin hyvällä omallatunnolla.
Kuinka ihmeen monta kertaa sitten pitäisi syödä? Mulle ei oiken välipalat sovi koska en ole kovin kekseliäs ihminen. En voi syödä juurikaan leipää kuin maks, yhden palan vaaleaa päivässä joten välipalat pitäisi vetää rahka/hedelmälinjalla?

No mä ainakin tartten välipalat. Jos söisin aterialle itseni liki ähkyyn, nälkä ei tulisi ennen seuraavaa isompaa ateriaa, mutta se on ihan normaalia, että tulee pikku nälkä 3-4 tunnin päästä syömisestä. Silloin tietää, että annoskoot ovat oikein, jos ruokavalio on muuten ihan ok :)

No mä ainakin tartten välipalat. Jos söisin aterialle itseni liki ähkyyn, nälkä ei tulisi ennen seuraavaa isompaa ateriaa, mutta se on ihan normaalia, että tulee pikku nälkä 3-4 tunnin päästä syömisestä. Silloin tietää, että annoskoot ovat oikein, jos ruokavalio on muuten ihan ok :)

Syön 4h välein, en tarvitse useammin ruokaa. Aamupala menee huonosti joten jogurtti riittää koko aamupäiväksi. klo8, 12, 16 ja 20 on ruoka-ajat ja juuri ennen seuraavaa ruokaa on aina vähän nälkä.

Aamulla: Maitorahka mehukeitolla, cashew pähkinöitä, salilta siitä 1,5 h päästä palautusjuoma

Lounas: 200g paistijauhelihaa, 2 perunaa, salaattia, raejuustoo

Välipala: Maitorahka mehukeitolla

Päivällinen: Sama kun lounas, mutta 100 g paistijauhelihaa, pikku mustamakkarapötkö

Iltapala: En tiiä.. Jotain proteiinipitosta.

Aamulla paahtista, oivariinia, kalkkunaa ja juustoa
Lounaalla salaatti kaalista, tomaatista, kurkusta, paprikasta ja mozzarellasta
Välipalaksi raparperimuffinsi
Päivälliseksi pottuja, kananmunasoosia ja makkaraa+salaattia
Jälkkäriksi noita muffinseja

Iltapalaksi..? +merkkareita

Hitsit, vaan yks leipä, jossa voita, juustoo, metvurstii ja kurkkuu ja sit semmosta jogurttipirtelöö missä oli mantelijauhetta ja karpalojauhetta.

Vähänkö mun on nälkä. On ollu niin paljon ajateltavaa, ei mun tullu syötyy.

No mä syön aamupalan, ruoan, välipalan, ruoan ja iltapalan.

aamupala klo 8-10
ruoka 11-13
välipala 14-16
ruoka 17-19
iltapala 20-22

Syön sen verran reilummin lounaalla, vaikka ähky ei tulekaan, että minä pärjään sillä kyllä 4h, eihän tässä ollut kuin kapisen yhden välipalan ero. Ja iltapala harvemmin on mikään leipä ja jugu vaan vähän ruokaisampaa joten varmaan on kroppa jo tottunut tähän tahtiin. Lisäksi ihmisten energiankulutuksessa on eroja painosta ja päivätyön fyysisyydestä ja muusta aktiivisuudesta riippuen että yksi pieni välipala sinne tänne, toiset syö sen kuusikin kertaa päivässä.

vanilijarahkaa, paahtileipää, appelsiinimehua

pieni kahvi (kahvilassa)

vanilijalatte (mukaan toisesta kahvilasta)

vähän pastaa & raejuustoa, mineraalivettä

ruisleipää & keittokinkkua, mehua

muutama Domino-keksi

puoli levyä Fazerin sinistä

mineraalivettä

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Anne";28530926]Syön sen verran reilummin lounaalla, vaikka ähky ei tulekaan, että minä pärjään sillä kyllä 4h, eihän tässä ollut kuin kapisen yhden välipalan ero. Ja iltapala harvemmin on mikään leipä ja jugu vaan vähän ruokaisampaa joten varmaan on kroppa jo tottunut tähän tahtiin. Lisäksi ihmisten energiankulutuksessa on eroja painosta ja päivätyön fyysisyydestä ja muusta aktiivisuudesta riippuen että yksi pieni välipala sinne tänne, toiset syö sen kuusikin kertaa päivässä.[/QUOTE]

Syömisesi kuulostaa ihan normaalilta, toisin kuin monen muun tähän ketjuun vastanneen syömiset. Monen syömiset kuulostaa laihduttamiselta tai liian terveelliseltä tai sitten mennään äärilaidasta toiseen.

-Aamulla smoothie, jossa oli maitorahkaa, mustikoita, mansikoita, banaania ja pellavansiemenrouhetta

-Lounaalla salaatti jossa oli rucolaa, tomaattia, kurkkua, rypäleitä, leipäjuustoa ja fetaa

-Päivän mittaan vähän karkkia, puolikas pulla ja yksi Brunbergin suukko

-Äsken myöhäisenä päivällisenä uunijuureksia ja naudan entrecote-pihvi

Aamulla kahvia ja päivän mittaan kokis zeroa ja vettä. Ja joku siitä painosta oli kiinnostunut, niin bmi on 22.

-aamulla kuppi kahvia, oli kiire palaveriin

-kuten myös, kanakeittoa päivälliseks

-lisää kahvia

Eipä tässä nyt muuta oo silleen tehny mieli kun kurkku niin hele-vetin kipiä.

Hirssipuuroa ja mustikoita aamupalalla.

Pinaattikeittoa, kananmuna ja kurpitsaleipää becelillä lounaalla.

Kanankoipi, kasviksia ja riisiä päivällisellä.

Iltapalalla kreikkalaista salaattia ja vaaleaa hapanleipää.

Nyt odottelen, että muksu nukahtaa ja pääsen katsomaan True Bloodia. Sille hetkelle olen varannut annoksen Ingmanin englantilainen lakritsi jäätelöä. :p

Tänään söin

aamulla ensin kuppi kahvia, sitten kuppi kahvia ja sämpylä ja banaani.

aamupäivällä kuppi kahvia.

päivällä lounas seisovasta lounaspöydästä (muusia, 1 silakkapihvi, jotain lihaa, salaatteja, jälkiruoaksi marjarahka, juomaksi piimä)

iltapäivällä kahvia ja munkkirinkeli

päivälliseksi valtava lautasellinen kreikkalaista salaattia.

iltapalaksi mandariini.

Maitokahvia kupillinen, kaksi Real-ruisleipää broilerleikkeellä ja kurkulla.

Broileria, kesäkurpitsaa, paprikaa pannulla, tomaattia ja jäävuorisalaattia

toffeetuutti, muutama pala Fazerin punaista, maitokahvi

Vähän makkarakeittoa, tuore sämpylä

2 Kpl sämpylää ja meinaan vielä jäätelöäkin ottaa :D

Laihduttaa pitäis ;)

Olen syönyt tämän päivän aikana

- 2 Paula-jugurttia

- 2 Rukiista karjalanpiirallaa, päällä Floraa ja 2 siivua Edamia

- Ehkä 150g pala uunilohta + reilusti tuoresalaattia

- Puoli levyä Marabou-suklaata

- 2 viineriä + 3 kuppia teetä

- Pikkuisen annoksen riisipuuroa

Juonut ehkä 5 lasia vettä + 0,5l Pepsi maxia

Ja jos joku nyt kysyy niin olen 159cm / 61kg

Aamulla
2x täysjyvä leipää juustolla
Jogurtti

Päivällä
Jäätelö

Iltapäivällä
Pari karkkia

Illalla
Jauheliha-peruna sekoitusta, salaattia, raejuusto

Iltapalaksi luultavasti sipsiä ja dippiä kun jäi lauantaina syömättä ja menee kohta pilalle..:D

Mitat 158cm/50kg
Täysimetänkin vielä mutta eipä tässä oikein kerkeä päivisin syömään, onneks kuitenkin maito tuntuu riittävän..

Yhteistyössä