Vastuuttomat koiranomistajat, aargh!

• Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Naapurissamma on kaksi koiraa, joita juoksuttavat vapaana omalla pihallaan. Olen aina 'pelännyt', että tulevat meidän pihallemme. Ja niin kävi, nuorempi niistä (isohko pentu) juoksi mukaan lasten pallopeliin ja ohimennen nappasi kädestä kiinni isompaa lasta.
Onneksi ei tullut kuin pieni jälki, mutta jututimme myöhemmin näitä. Teimme selväksi, että oli viimeinen kerta tai seuraamuksia tulee. He vähän ihmettelivät reaktiotamme, kun koiran koulutus kesken, yms.
Aaargh!

"Vieras"
Niin?

Koiranpentu juoksi leikkiin mukaan ja vahingossa sohaisi hampaillaan lastanne, mutta mitään suurempaa ei sattunut? Pennut leikkii ja leikillään purevat ja muutenkin sohivat (mm. törmäilevät) kun koordinaatio pennuilla on mitä on. Koiria karkaa välillä, vaikka kuinka tarkkana olisi. Kamalaa. Voivoi..

Ihmettelisin minäkin reaktiota, jos naapuri nostais kauhean äläkän moisesta, kyse ei kuitenkaan ollut vihamielisestä koirasta!?

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Ensin pentu nappasi ja tuli vain pieni jälki...ja nyt se jo puri. Kohta se varmaan raateli.

Ei, koira ei tietenkään saisi tulla pihallenne. Mutta on sekin nyt vähän lapsellista mennä "seuraamuksilla" uhkailemaan :D Asioista kun kannattaa ensisijaisesti koittaa jutella nätisti...sitä kautta pääsee yleensä paljon pidemmälle, kuin uhoamalla.

Ratkaisu tilanteeseenne on kunnon aita. Siitä voisitte vaikka jutella ja unohtaa ne uhkailut.

Mä en koskaan pitäisi omaa koiraa irti, en edes meidän isolla takapihalla koska siinä ei ole vielä aitaa.. On omistajan vastuulla minne koira menee ja mitä tekee, oli aikuinen tai pentukoira. Mielestäni teit oikein kun nostit äläkän siitä.. Koiranomistajana olen näköjään sitten vastuullista sorttia kun mulla on irtipitämisasioihin niin jyrkät mielipiteet.. Yhtä veemäistä jos joku tollo pitää koiraansa irti kylillä ja se koira tulee meidän luokse uhittelemaan kun oma koirani on hihnassa kiinni.. Näin on kerran käynyt ja karjahdin aikalailla sille toisen omistajalle.. Jos ei ole aitaa/muuta suljettua paikkaa niin koirat kiinni myös omallapihalla, luulen että se on laki :confused: tai ainakin pitäis olla..

Kävin tarkistamassa :D Poliisin sivuilla asiasta mainitan järjestyslaissa. Koira ei saa olla taajamassa irti. Mä en ainakaan hevillä nielis jos mun perheenjäsentä purtais, oli tosiaan pentu tai ei..

"vieras"
Sitten naapuri laittaa aidan pystyyn ja homma on kunnossa.
Kiinni ne koirat täytyy olla.

Minkä ikäinen poika on?
Mä olisin kyllä käyttänyt tilanteen hyväkseni ja opettanut samassa pojalle miten koiraa kielletään ja käskytetään. Pahainen pentu olisi ollut oikein hyvä apuväline opetuksessa.

Koirahan siis leikki, ei ollut aggressiivinen. Ja teidän kannalta olisi erittäin hyvä opettaa toimimaan lapset ja tämä naapurin koira yhdessä, se on paras tapa ehkäistä sitä että tulevaisuudessakaan ei se koira lapsianne pure.

"vieras"
Mä en koskaan pitäisi omaa koiraa irti, en edes meidän isolla takapihalla koska siinä ei ole vielä aitaa.. On omistajan vastuulla minne koira menee ja mitä tekee, oli aikuinen tai pentukoira. Mielestäni teit oikein kun nostit äläkän siitä.. Koiranomistajana olen näköjään sitten vastuullista sorttia kun mulla on irtipitämisasioihin niin jyrkät mielipiteet.. Yhtä veemäistä jos joku tollo pitää koiraansa irti kylillä ja se koira tulee meidän luokse uhittelemaan kun oma koirani on hihnassa kiinni.. Näin on kerran käynyt ja karjahdin aikalailla sille toisen omistajalle.. Jos ei ole aitaa/muuta suljettua paikkaa niin koirat kiinni myös omallapihalla, luulen että se on laki :confused: tai ainakin pitäis olla..
Hnoa. Sä aavistuksen muutat mun käsitystä siitä, että kaikki koiranomistajat on idiootteja. :D Ilmeisesti on vastuullisiakin ja silloin mulla ei ole mitään koiria vastaan. :)

"Alkup"
Tässä tapauksessa isohko pentu oli 8 kk ikäinen, ja rotu saksanpaimenkoira. En tiedä paljon tuon ikäinen pentu osaa, mutta pennusta he puhuivat. Kooltaan aikuisen koiran kokoinen.

nii pentukoiran koulutus kesken, nou panik :) näykkäsy on huomattavasti eri ku pureminen siitä ku jää jo kunnon jäljet.

3 koiraa ulkotarhoissa. 1 sisääkoira ulkoilee täysin irti ikää 13 viikkoa toinen sisäkoira ulkoilee juoksuvaijerissa, ei irti koska katoaa ku pierusaharaan... tänä kesänä meinattiin tehä koko takapihan aita että tuo toinenki sisäkoira vois ulkoilla irti.

"vieras"
Juu ei mitään hätää tietenkään jos naapurin koira juoksee pihallenne ja nirhaisee lasta hampaillaan!
Sehän on vasta pentu! Mitäs niistä ihmisten pennuista. Niillä ei ole oikeutta ulkoilla pihallaan rauhassa mutta naapurin rakilla on toki oikeus juosta pihaan? Koiranomistajilta puuttuu jotain...

Ensin pentu nappasi ja tuli vain pieni jälki...ja nyt se jo puri. Kohta se varmaan raateli.

Ei, koira ei tietenkään saisi tulla pihallenne. Mutta on sekin nyt vähän lapsellista mennä "seuraamuksilla" uhkailemaan :D Asioista kun kannattaa ensisijaisesti koittaa jutella nätisti...sitä kautta pääsee yleensä paljon pidemmälle, kuin uhoamalla.

Ratkaisu tilanteeseenne on kunnon aita. Siitä voisitte vaikka jutella ja unohtaa ne uhkailut.
Niinpä. Kunnon aita.
Pennut on pentuja ja leikkiessä tapahtuu. Näillä pienilläkin. Pihan tenaville sanon aina, että varovat pennun hampaita vaikka on vajaa 4kg kevyt niin hampaat ovat todella terävät.

Niinpä. Kunnon aita.
Pennut on pentuja ja leikkiessä tapahtuu. Näillä pienilläkin. Pihan tenaville sanon aina, että varovat pennun hampaita vaikka on vajaa 4kg kevyt niin hampaat ovat todella terävät.
Tuossa selvisi, että ap:n naapurin koira on sakemanni. Moinen menee vaikka 2 metriä korkeasta pystysuorasta lauta-aidasta yli, joten jos siihen tontilla haluaa aidosti koiranpitävän aida, niin saa sitten melkeen muurata muurin.

Toisaalta saku nyt on hyvin helposti koulutettavissa, joten eiköhän se pihassa pysy vaikka aita olisi 80 cm korkea. Ei meilläkään sen korkeampi ole, eikä koirat ole koskaan menneet yli, vaikka pääsisivät siitä jopa perse edellä.

Ja kun ap sitä pohti, että minkä verran 8kk ikäinen pentu osaa, niin yleensä melko vähän. On vielä niin junnu ja innokas maailmantutkija, että menee vielä jokunen kk, jotta koiran saa ruotuun.

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
"vieras"
Mä pelkään koiria (pari kertaa koira hyökännyt nilkkaan lenkillä) ja todella nostaisin metelin jos noin kävis meillä. Koiraa ei saa pitää vapaana eikä päästää toisten pihoihin, oli pentu tai ei.

[QUOTE="vieras";28525361]Eli sä et näe mitään eroa siinä kun aikuinen koira puree vs. koiranpentu puree?

oookkkei.kiva.[/QUOTE]

Periaattessa en. Onko koiranpentu koskaan purrut sua? Niillä on terävät hampaat ja varmasti sattuu.. Omistaja huolehtii ettei pentukaan pääse lasten kimppuun. ja huom. mulla ei ole omia lapsia, olen vain valveutunut koiranomistaja.

vieras2
Mulla on itsellä koira. Mielestäni ap on oikeutetusti vihainen siitä, että koira ryntää pihalle ja näykkää lasta. Toki pentukoirat näykkii, mutta omistajan tehtävä on pitää koira pois paikoista johon sen ei kuulu mennä. Ja itseasiassa kun tässä ketjussa hoetaan, että ei se mitään kun vähän vaan näykkii :kieh: mun sakemanni oli pentu ja säntäsi mun oman lapsen perään kun lapsi lähti juoksemaan pihalla, pentu kamppasi lapsen ja pyörähtivät ympäri, lapsella tuli polveen todella iso vekki pennun hampaasta... ei se lapsi eikä koira tahallaan, mutta...

"Sanna"
[QUOTE="Vieras";28525183]Niin?

Koiranpentu juoksi leikkiin mukaan ja vahingossa sohaisi hampaillaan lastanne, mutta mitään suurempaa ei sattunut? Pennut leikkii ja leikillään purevat ja muutenkin sohivat (mm. törmäilevät) kun koordinaatio pennuilla on mitä on. Koiria karkaa välillä, vaikka kuinka tarkkana olisi. Kamalaa. Voivoi..

Ihmettelisin minäkin reaktiota, jos naapuri nostais kauhean äläkän moisesta, kyse ei kuitenkaan ollut vihamielisestä koirasta!?[/QUOTE]

Ai mitään ei sattunut. Lapsi saatoi saada ikuisen koirakammon tapauksesta, eikä jatkossa uskalla olla edes omalla pihallaan.

Kyllä huomaa taas, miten idiootteja koiranomistajat ovat. Muista ihmisistä ei piitata lainkaan. Mitäs, jos minunkin 'vielä koulutuksessa' oleva lapseni juoksee sinun pihallesi saksien kanssa ja vahingossa vähän sohaisee jälkikasvuasi. Voi kamalaa, voivoi....

"Sanna"
[QUOTE="vieras";28525361]Eli sä et näe mitään eroa siinä kun aikuinen koira puree vs. koiranpentu puree?

oookkkei.kiva.[/QUOTE]

Sillä ei ole mitään merkitystä, pureeko aikuinen koira, pentu tai vaikkapa ihminen. Jokaisen pitää saada olla omalla pihallaan (ja muuallakin) turvassa ilman pelkoa puremisista.

• Tykkää
Reactions: heebah
[QUOTE="Sanna";28525629]Sillä ei ole mitään merkitystä, pureeko aikuinen koira, pentu tai vaikkapa ihminen. Jokaisen pitää saada olla omalla pihallaan (ja muuallakin) turvassa ilman pelkoa puremisista.[/QUOTE]

Tämä oli juuri minunkin pointtini =)

Yhteistyössä