Kaverin vaimo otti lähti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mies78"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mies78"

Vieras
Niinhän siinä sitten kävi. 10 vuotta parisuhdetta, josta 8 aviossa. Kaksi lasta ja yhteinen koti. Aina oli suhde olevinaan niin kovin mallillaan... Ja miksiköhän homma kaatui... NO päätelkääpä itse.'

Ainakun juttelin kaverini kanssa kotitöistä, niin se mainitsi olevansa hyvin suunnitelmallinen. Esim. aina kun menee ulos niin vie roskat jos on vietävää ja... ja... Niin vie ne roskat. Muija on ihan tyytyväinen, ei se ainakaan ole sanonut mitään negaa. Eli tosi hyvin on asiat varmaan.

Ihan perusmeininki. Sen verran olen tuolla käynyt, että tiedän että hänen vaimo on hiljaista sorttia mutta vihjailee kyllä koko ajan, että olishan se kiva jos joku muu tekis jotain. Mutta kun ei osaa sanoa. Suurintaan mielenosoituksia, joita mies ei edes huomaa.

Niin tavallista...

Niin, harmillista jos mies luulee että pelkkä roskapussin vieminen kuittaa kaikki kotityöt... Kaikesta sitä ilmeisesti pitää aikuiselle ihmiselle erikseen sanoa, huoh. Pieni oma-alotteisuus vois olla ihan hyvästä, ellei kaverisi tiennyt...

Kuten tossa toisessa ketjussa just kommentoin, ei ne miehet osaa lukea ajatuksia eikä ymmärrä että jos nainen kiukuttelee, se tahtoo että mies imuroi. Kuinka vaikeaa voi olla sanoa ihan ääneen ja suoraan että imuroi sinä niin minä pesen vessan tai jotain?

Kuten tossa toisessa ketjussa just kommentoin, ei ne miehet osaa lukea ajatuksia eikä ymmärrä että jos nainen kiukuttelee, se tahtoo että mies imuroi. Kuinka vaikeaa voi olla sanoa ihan ääneen ja suoraan että imuroi sinä niin minä pesen vessan tai jotain?

Kyllä aikuisen normaalilla järjellä varustetun ihmisen pitäisi tajuta, että koti hoidetaan yhdessä eikä jätetä vain toisen harteille.

[QUOTE="Kiira";28519922]Kyllä aikuisen normaalilla järjellä varustetun ihmisen pitäisi tajuta, että koti hoidetaan yhdessä eikä jätetä vain toisen harteille.[/QUOTE]

Juuri samaa olin tulossa sanomaan. Ei voi olla tottakaan enää tänä päivänä, että pariutuessaan sitten unohdetaan ihan perusasioiden toimittaminen vaan se jätetään sen toisen, yleensä (pakosta)tekevämmän harteille. Yhdessä ollaan päätetty yhteiselo aloittaa, yhdessä siihen sitoudutaan ja yhdessä askareet tehdään.

Toki asioista puhuminen myös puoltaa omaa paikkaansa, kommunikointi on tärkeää. mutta. Jospa tässä onkin niin - kuten monessa tapauksesa onkin taustalla ollut, tämä tarinahan ei sitä kerro - että tämä nainen on siitä sanonut ja maininnut ja puhunut..mutta toinen onkin sitten ignoorannut täysin. Eli sysänyt tekemiset yhden harteille. AIkansa sitä touhua katsoo ja tekee, kunnes mitta tulee täyteen.

Tässähän ei tiedetä yhtään, mitä kaikkea kulissien takana on tapahtunut - eikä tosin ole tarviskaan - mutta kyllä mäkin peräänkuulutan sitä yhdessä tekemisen meininkiä, sentään aikuisia kun olemme :).

[QUOTE="Kiira";28519922]Kyllä aikuisen normaalilla järjellä varustetun ihmisen pitäisi tajuta, että koti hoidetaan yhdessä eikä jätetä vain toisen harteille.[/QUOTE]

jep, täysin samaa mieltä. Mutta jos se toinen ei tajua sille pitää sanoa se suoraan eikä mutista itsekseen tai odottaa että se toinen osaa ajatuksia

Täh, jos joku ei luonnostaan tee kotitöitä niin ei se niitä tee vaikka kuinka "käskisi". Eikä nuo miehet ikinä usko, että toinen sen takia lähtis. Kyllä mua vituttais olla naimisissa sellasen imbesillin kanssa joka ei oma-aloitteellisesti tee mitään.

tässähän voisi sanoa sen että miehetki vois tajuta että ei ne vaimot osaa ajatuksia lukea!

sen sijaan jos puhutaan kotitöistä niin ei kukaan mies voi olla niin tyhmä että kuvittelee sen olevan ok. että osoittaa vaimolle että on itsekäs eikä ajattele toiminnassan vaimoa ollenkaan,suorastaan käyttää tätä hyväksi jättämällä kaikki tai lähes kaikki kotityöt vaimolle.

siis miksi sille miehelle pitäs erikseen kertoa että mitä kotitöitä pitää tehdä? kyllä kai jokainen normaalilla järjellä varustettu ihminent ajuaa että ne kotityöt kuuluu hänellekkin! se on puhdasta hyväkskäyttöä toista kohtaan jos aina luistaa omaSTA OSASTA!

Jos miehen lapsuudenkodissa äiti on tehnyt kaiken, on mies sitten tottunut siihen, että tekemättä mitään koti pysyy siistinä, kaapissa on ruokaa, vaatteet on pestyinä kaapissa ja aina on puhtaita astioita mitä sotkea. Pahimmillaan mies on sitten muuttanut tyttöystävänsä kanssa yhteen suoraan kotoaan, joten hän ei ole missään vaiheessa tajunnut sitä työmäärää, mitä kodinhoito vaatii.

Meillä mies osaa oma-aloitteisesti käydä kaupassa ja tehdä ruokaa, ruuan hän yleensä arkisin tekeekin. Jos minä jostain syystä lopettaisin kaiken kotitöiden teon, mies kyllä hoksaisi mitä tehdä suurinpiirtein. Olen kyllä varma, että petivaatteet ehtisivät olla muutaman kuukauden ennen niiden vaihtamista, mutta peittoja, tyynyjä, patjanpäällisiä ja verhoja ei pestäisi koskaan. Samoin kodinkoneet jäisivät puhdistamatta, kaapeista nyt puhumattakaan.

[QUOTE="vieras";28520221]Jos miehen lapsuudenkodissa äiti on tehnyt kaiken, on mies sitten tottunut siihen, että tekemättä mitään koti pysyy siistinä, kaapissa on ruokaa, vaatteet on pestyinä kaapissa ja aina on puhtaita astioita mitä sotkea. Pahimmillaan mies on sitten muuttanut tyttöystävänsä kanssa yhteen suoraan kotoaan, joten hän ei ole missään vaiheessa tajunnut sitä työmäärää, mitä kodinhoito vaatii.[/QUOTE]

Omalla miehellä näin... 18-vuotiaana tavattiin ja rakastuin, vaikka oishan sitä vähän paremminkin voinut valita :D Onneksi olen saanut koulutettua miehen uudestaan ja nykyään tekee jo aika hyvin kaikkea, mutta pienesti olen katkera edelleen vanhemmilleen, jotka TÄNÄ PÄIVÄNÄKIN passaavat aikuista poikaansa mennen tullen.

Meidän oma poika taas on pienestä pitäen opetettu siivoamaan jälkensä jne, ettei vaan pääse vahinko kiertämään...

niin, piti sanomani tuosta katkeruudesta. Se on aiheuttanut kyllä meidän parisuhteelle aivan turhaa ongelmaa ja pahaa mieltä molemminpuolin. Tuollainen passaaminen on iso karhunpalvelus lapselle, jonka kenties koko avioliitto voi kaatua tuollaiseen ongelmaan. Tokikin aikuisina olemme viime kädessä itse vastuussa tekemisistämme :) Mutta jos jo kotoa pitäen opetetaan että koko perhe osallistuu kotitöihin, ei tarvitse niitä (itsestäänselviä) asioita enään parisuhteessa selvitellä.

Tästä tulee mieleen alkuajat mieheni kanssa. Oli siivouspäivä. Sovittiin, että mies käyttää matot ulkona. Siinä ei mennyt pitkästi aikaa, kun asuntomme 1 iso ja 2 pientä mattoa oli puisteltu. Puisteltuaan matot mies meni sänkyyn makaamaan minun jatkaessani siivousta. Kun valitin asiasta miehelleni, niin hän oli ihmeissään, sillä hänhän oli jo tehnyt sen mitä oli sovittu :)