Sain järkyttävän puhelun parhaalta tyttöystävältäni tänään. Hän on naimaton ja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ani"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse kysyisin ystävältä, kannattaisiko noin hullusta suvusta pysyä suosiolla erossa. Mies voi olla ihana, mutta jos itsemurhalla uhkailu kuuluu normaaliin repertuaariin lähisuvussa, niin aika raskasta voi elämä olla.

Ystävättären kannattaisi vähintään heittää pallo miehelle ja kertoa, ettei halua väkisin tupata sukuun. On miehen tehtävä selvittää välit omaan sukuunsa, ei naisystävän.

[QUOTE="vieras";28504332]En kyllä ymmärrä mikä tossa on ongelma.

Jos aikuinen ihminen ilmoittaa tappavansa itsensä joittenkin "pitojen" pitämisen, tai pitämättömyyden takia, siiinähän sitten tappaa.
Oma valintansa. Tämä on kyllä varmaankin provo.[/QUOTE]

Tämä ei ole provo. En alentuisi moiseen näin hullussa asiassa.

Ikäni olen asunut Pohjois-Karjalassa enkä ole kenenkään kuullut täällä pitoja järjestävän. Hmm. Mielestäni ei kuulu täkäläiseen puhekieleen tuo sana.

No tuossa mielenvikainen tai häiriintynyt ihminen, joka yrittää manipuloida läheisiään. Jos mies ei saa vedettyä äidilleen rajoja tai irrottautumaan tästä ja ap:n kaveri alkaa silti seurustelemaan hänen kanssaan, niin lopputulos on juuri se mitä täällä usein kirjoitetaan. Anoppi tai appiukko sekoilevat ja sitten miniä yrittää selvitä sen kanssa, että mies tai jopa itsekin on talutusnuorassa. Sellaiseen ei ikinä pidä mennä mukaan. Eli omalla käytöksellä ei tässä ole nyt suurin merkitys, vaan nyt pitää vaan katsoa, että onko mies syyllistettävä ja manipuloitava tossukka ja jos on, niin lopettaa suhteen.

Ainoa vaihtoehto tossa olisi soittaa ambulanssi sinne paikalle, jotta roudaavat rouvan päivystykseen ja sitä kautta eteen päin psykiatriselle jos tommosen takia itseään yrittää tappaa.

Onko sulla ystävää?

On minulla montakin, mutta heidän uusien heilojen tuntemattomien vanhempien kilahtelut eivät kuulu minulle millään tavalla. Millä ihmeen tavalla voisin ratkaista tai auttaa jonkun sellaisen ihmisen ongelmassa, jota en ole koskaan edes nähnyt ja ystävänikin vain kerran? Eri asia, jos mies tai joku hänen omaisistaan olisi ystäväni tai jos pari olisi seurustellut pidemmän aikaa ja ystävänikin olisi ollut henkilön kanssa läheisissä tekemisissä.

Ja mitä tarkoitit tuolla "en tohtinut ehdottaa mitään"? Jos kyseessä on ystäväsi ja haluat häntä auttaa, miksi ihmeessä et "tohtisi" hänelle ehdottaa mitään?

Tää on huvittavin ketju pitkään aikaan!! Mitä ap nyt kuvittelee pystyvänsä tekemään??

Ehkä kannattaa tukea ystäväänsä ja järjestää yhdessä anopille pitoja, että anoppi pysyy tyytyväisenä eikä tapa itseään;)

Yhteistyössä