Entä mihin tarinaan menisit, jos saisit valita kirjamaailmasta jonkun maailman?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja feger
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

feger

Tunnettu jäsen
21.09.2004
31 708
918
113
Everywhere
Minä menisin Robin Hobbin Kuuteen herttuakuntaan. Siellä seikkailee FitzUljas ja kumppanit.
Tai vaihtoehtoisesti David Eddingsin luomaan maailmaan, missä on Belgarion :)
Fantasiamaailmaan, kiitos! :xmas:

Minä menisin Robin Hobbin Kuuteen herttuakuntaan. Siellä seikkailee FitzUljas ja kumppanit.

Hobbia en oo lukenut, mutta Eddingsiltä luin kaksi kirjaa. Uskomatonta liukuhihnafantasiaa, ihmiset täysin yksiulotteisia olentoja. Todella tylsä maailma. Että jos pitäis ottaa jotain fantasiamaailman paikkoja, niin ehdottomasti Tolkienin Keski-Maa veisi voiton...

Tiettyjen scifi-kirjojen maailmat voisivat myös olla kivoja. Esim. Diaspar. Tosin siellä ihmiset olivat kyllä aika, noh elämä oli ainakin helppoa...

Hobbia en oo lukenut, mutta Eddingsiltä luin kaksi kirjaa. Uskomatonta liukuhihnafantasiaa, ihmiset täysin yksiulotteisia olentoja. Todella tylsä maailma. Että jos pitäis ottaa jotain fantasiamaailman paikkoja, niin ehdottomasti Tolkienin Keski-Maa veisi voiton...

Tiettyjen scifi-kirjojen maailmat voisivat myös olla kivoja. Esim. Diaspar. Tosin siellä ihmiset olivat kyllä aika, noh elämä oli ainakin helppoa...

Mietin myös noita Holdstockin Alkumetsän maisemia, mutta se on niin outo paikka, että siellä sekoais täysin.

Tylsiä lasten maailmoita. Mä haluisin jonnekkin jossa elämä olis ikuista ja olis koko ajan orgioita, viinaa ja huumeita. Semmonen Rock-taivas ilman päihteiden negatiivisia puolia. Ja seksikin vaaratonta...

mä lähden sun mukaan Belgarionia tapaamaan :heart:

myöskin Tolkienin maailmat kiehtoo ja sit tietty Mestaritontun matkaan :heart:

• Tykkää
Reactions: feger
[QUOTE="vieras";28504318]Holdstockin maailma on liian pelottava.. Meinasin mennä sekaisin jo pelkästä kirjan lukemisesta :D[/QUOTE]

Olin paljon vuodelevossa esikoista odottaessani. Kerkesin lukea melkein koko Holdstockin tuotannon. Olin välillä ihan pyörällä päästäni, mutta kunnialla luin joka kirjan kannesta kanteen, sanasta sanaan. :)

Olin paljon vuodelevossa esikoista odottaessani. Kerkesin lukea melkein koko Holdstockin tuotannon. Olin välillä ihan pyörällä päästäni, mutta kunnialla luin joka kirjan kannesta kanteen, sanasta sanaan. :)

Minäkin luin ne melko putkeen, mutta vähän eri tilanteessa kuin sinä :) Ehkä parempi olisi lukea vähän ja vähitellen. Minulla on paha tapa upota kirjaan aivan täysin ja sitten tuollaiset Holdstockit kolahtaa ja vähän liian lujaa suurina annoksina :D Elokuvista yleensä en saa mitäön kiksejä, mutta hyvä kirja niin aaah.. Siitä saa aivan ihanat (ja joskus oudot) kiksit.

Hobbia en oo lukenut, mutta Eddingsiltä luin kaksi kirjaa. Uskomatonta liukuhihnafantasiaa, ihmiset täysin yksiulotteisia olentoja.

Heh. Ne kirjat on vitsillä kirjoitettu. Niissähän kirjan hahmotkin välillä ihmettelevät, kuinka asiat ovat niin tutun ja koetun tuntuisia. Tosin superonnettomat käännökset hävittävät 90% kirjojen hauskuudesta.

Mutta vastauksena kysymykseen: Ian Banksin Kulttuurin maailma. Ei epäilystäkään.

Tuulen viemää -kirjaan, se on mun lemppari. Enkä olisi niin kaamean tyly sille Rhett Butlerille. :rolleyes:

Pienenä halusin olla Anni Polva -kirjojen Tiina, samoin Vihervaaran Anna...

Nii ja Barbara Cartlandin vaaleanpunaisissa höttö-tarinoissa olisi mukava piipahtaa. :D

Yhteistyössä