Meillä on jääny n. 2v iässä päikkärit pois, 2,5v viimeistään. Yhdellä jopa 1,5v jälkeen kun nukku 14h yössä! Yritin tuossa alottaa uudestaan meidän vajaa 3v ikäselle päikkärit kun illat on niin vauhdikkaita, mutta se siirsi yöunien alotuksen puoli kymmeneen, joten en jaksanut... Meillä siis noustaan kaikki 6.30-7.00. Eli vuorokauden kokonaisunet väheni kahdella tunnilla, vaikka nukkuikin päikkärit. Nyt nukkuu 19.00-19.30 alkaen tuonne n. 7.00 saakka ja hyvä näin. Ja ihan samat kiukut on, nukkuu päikkärit tai ei.
Mä kauhulla ajattelen taas sitä aikaa, kun nää nuorimmat vajaa 3v ja reilu 1v lähtee hoitoon joskus ja nukkuvat siellä (no 1v nukkuu kyllä vielä kotonakin) ja sitten ne valvoo kymmeneen ja mä en todellakaan jaksa sitä. Isompien kanssa oli sama, no ne sentään alkoi n. 21.00 nukkumaan, mutta mun herätys oli 5.00 ja jos mies oli yksin kotona ja mä iltavuorossa niin hänen herätys oli vielä aiemmin. Eli se oli todella veemäistä.
Ymmärrän sua, mä ainakin haluan ja tarvin sen oman ajan illasta + haluan pääsääntösesti myös nukkua. Mä saatan jo iteki mennä ysiltä nukkumaan, joten en tod. jaksa valvoa joka ilta lapsen vuoksi kymmeneen.
Nyt on poikkeusilta kun valvon näin myöhään... mut nyt tästä lähenkin nukkumaan. Öit!