esimerkki myyntisihteerin työpaikkahakemuksesta/Mitä mieltä olette vaatimuksista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "wiivi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

"wiivi"

Vieras
Odotamme sinulta:
- aktiivista myyntihenkisyyttä ja verkostoitumistaitoja
- näyttöjä aikaisemmista myyntituloksista sekä kokonaisvaltaista
ravintolatoimialan ymmärrystä
- asiakaslähtöisyyttä sekä reipasta palveluasennetta
- sujuvaa suullista ja kirjallista englannin ja ruotsin kielen taitoa,
muu kielitaito katsotaan eduksi
- Hotellinx- tai muu hotellijärjestelmän osaaminen on eduksi
- toimialalle soveltuvaa koulutusta sekä joustavaa asennetta työskennellä
myös majoitus-, kokous- ja ravitsemispalveluissa
- Lisäksi sinua motivoivat onnistuneet myyntitulokset sekä halu
ylittää sinulle asetetut tavoitteet.

[QUOTE="wiivi";28500714]Odotamme sinulta:
- - Hotellinx- tai muu hotellijärjestelmän osaaminen on eduksi
- toimialalle soveltuvaa koulutusta sekä joustavaa asennetta työskennellä
myös majoitus-, kokous- ja ravitsemispalveluissa[/QUOTE]

Lue: sesonkiaikoina teet myös hotellin vastaanottovirkailijan töitä, kun muut lomailevat ja myyntirintamalla on hiljaista.

Lue: sesonkiaikoina teet myös hotellin vastaanottovirkailijan töitä, kun muut lomailevat ja myyntirintamalla on hiljaista.

Ja luppoaikoina siivoat majoitustiloja ja teet tarjoilijan hommia. Kuulostaa myös siltä, että keittiön puolellakin riittäisi tehtävää.

Nykyisin joka paikkaan haetaan moniosaajia, joiden pitäisi osata kaikki hommat maan ja taivaan välillä. Sitten, jos niitä töitä osaa, niitä kaikkia pitäisi sitten ehtiä päivän mittaan tehdä.

Parempi olla jossain asiassa tosi hyvä kuin just tietynlainen "moniosaaja". No esimerkkinä minä. Olen melkoinen moniosaaja ja olen sitten useissa työpaikoissa joutunut tekemään kaikkea. Harvoinpa siitä mitenkään palkitaan. No onneksi nykyään on semmonen homma, että saa keskittyä omiin hommiin.

Mun mies on hyvä esimerkki. Se on todella pätevä IT-asioissa. Ei sen todellakaan tarvitse siellä töissä tehdä mitään epäoleellisuuksia. Se hoitaa asiakkaansa ja that is it. Sillä kyllä riittäis kysyntää, joten varmasti ei ees kauaa katselis jos duunissa joutuis tekemään epäoleellisia hommia. Enkä mä sitä sano, etteikö jonkun nekin pitäis tehdä, mutta turha siihen olis mun miehen energiaa pistää kun sillä on semmostakin osaamista mitä harvoilla on.

Tässä maailmassa vaan tuntuu, että naiset on usein moniosaajia ja sitten seurauksena on, että ne saa vääntää jotain sihteerin hommia pienehköllä palkalla. Miehet sitten keskittyy oleelliseen ja korjaa hedelmät. No asia ei oo näin yksinkertainen ja onhan siinä naisissakin vikaa.

[QUOTE="Nainen";28500737]Kuullostaa kyllä myyntimieheltä. Miksi paikja on sihteerin?[/QUOTE]
Aika harvalla titteli varmaan on "myyntimies".

Mutta jos palkka on kohdallaan, mun mielestä olisi hölmöä jättää hakematta vain tuon sihteerinimikkeen vuoksi. Voihan sitä haastattelussa kysyä, ovatko he miettineet oisko asiakasrajapinnassa työskentelevälle parempi nimike vaikka myyntiassistentti, myyntikoordinaattori tai mikä lie pr-emäntä nyt haluatkaan olla. Työnantaja voi ihan mielellään vaihtaa nimikettä jos se siitä on kiinni.

Yhteistyössä