Säännölliset kivuttomat supistukset rv 37

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

Vieras
Rv 37 siis.
Aloin tässä tänään seuraamaan harjoitussupistuksia/mahan kovettumista ja laitoin aikoja ylös.
En katsonut tarkkaa kestoa, mutta jotain 30sek-1min veikkaan.

12.09
12.20
12.31
12.46
12.59
13.08

Onkohan tää ihan normaalia/viittaako synnytykseen? Pitäiskö soittaa jonnekin vai odotella?
Huomenna neuvolaterkkari....

Mulla tuli kivuttomia supistuksia noin viiden minuutin välein. Sitten pari tuntia taukoa ja alkoi kivuliaat supistukset noin 15 minuutin välein. Sitten ne parin tunnin päästä oli jo tosi tiheitä ja tunnin päästä syntyi lapsi. Eli mulla syntyi vauva noin 5 tuntia siitä, kun säännölliset kivuttomat supistukset alkoivat :-)

Yli 10min välit kuitenkin on niin seuraisin vielä kotona etenkin kun kivuttomia ovat. Onko aiempaa synnytystä takana? Oliko miten nopea?

Voithan sä kokeilla mennä vaikka suihkuun ja katsoa jos siellä rauhoittuu.

Ensimmäinen raskaus kyseessä.
Ehkä odottelen tässä ja katselen mitä tapahtuu.
Mihinkään ei siis satu tms. No hmm, ehkä jonkun verran menkkamaista jomotusta alaselässä mutta ei muuta

Ei synnytyssupistukset välttämättä mahassa tunnu, nuo selkätuntemukset voi hyvin olla avaavia supistuksia. Jatka kellottamista ja jos tuntemukset voimistuu niin soita synnärille, voivat haluta sut näytille.

Toi yllä kuvaamani synnytys oli toinen. Ensimmäisessä mulla tuntui supistukset vain kovana selkäkipuna. Tajusin synnytyksen alkaneen, kun selkäkipuja tuli säännöllisesti viiden minuutin välein :-) Siitä menikin sitten vain kuusi tuntia, kun esikoinen syntyi.

Ja mulla molemmat lapset tulleet siis ennen laskettua aikaa.

Tsemppiä odotteluun!

Minulla tuli 2. ja 3. raskaudessa viimeiset 2 viikkoa joka ilta 2h:n ajan kivuliaita säännöllisiä supistuksia (olisikohan väli ollut 10min). Joka ilta odotin että voimistuvat ja tihentyvät, mutta ei... Kaikki raskaudet menivät yli-ajalle, mutta synnytykset olivat nopeita ja helppoja. Kyllä ne iltaiset supistelut jotain auttoivat...

mulla yhden lapsen kohdalla kävi niin että olin sairaalassa rutiinitarkastuksessa käyrällä ja kätilö tuli kertomaan että mulla on 10 minuutin välein supistuksia joita itse en huomannut ollenkaan . Jäin osastolle ja muutaman tunnin päästä vauva olikin syntynyt.

Odotan toista lasta rv 41+ ja mulla on tullut kivuttomia suppareita jo monta kuukautta. Eivät toki ihan säännöllisinä, mut useempi tunnissa silti.
Nyt neljättä päivää vähän kipeämpiäkin supistuksia ja 10min välein tuntikausia, mut mitään ei oo silti tapahtunut.. vielä. Onneksi viikkojen puolesta ei enää kauaa voi mennä ;)

Ap täällä, terkkarilla käyty.
Sanoin noista kivuttomista supistuksista, ja hän sanoi, että pitää olla kivuliaita supistuksia.
Kuitenkin sanoi, että omaa oloaan täytyy kuunnella/jos esim tunne, että nyt lähdettävä sairaalaan, niin omaa oloaan on kuunneltava...

Yli 10min välit kuitenkin on niin seuraisin vielä kotona etenkin kun kivuttomia ovat. Onko aiempaa synnytystä takana? Oliko miten nopea?

Voithan sä kokeilla mennä vaikka suihkuun ja katsoa jos siellä rauhoittuu.

Huono neuvo tuo ole vaan kotona...
Mulla tuli 10min välein kivuttomat supparit tätä kesti pari tuntia sit alko n. 5min edelleen kivuttomat. Kesti ehkä tunnin, sit tuli EKAN KERRAN kivulias suppari olin 8cm auki ja 10min päästä vauva oli syntynyt.

Että se siitä neuvosta, ole kotona niin kauan kun pystyt...

Yhteistyössä