Ihan hirveä tilanne mutta päätin pitää lapsen!!!

  • Viestiketjun aloittaja Rohkea aikuinen nainen
  • Ensimmäinen viesti
Rohkea aikuinen nainen
Ihan hirveä tilanne parisuhde on aivan hirveässä jamassa, stressi on kamala, ei ole kunnolla tietoa tuleeko ero vai mitä, mutta päätin pitää lapsen!!
Minulla on aika keskiviikkona aborttiin ja olin viime viikolla varma että joudun sen tekemään. Nyt rauhassa mietittyäni olen tullut siihen tulokseen että minä selviän!! ME SELVIÄMME!!! Meistä tulee tiimi, vaikka isä ei osallistuisi koskaan meidän elämäämme. Lapsella on tarkoitus! Me pärjätään vaikka helppoa se ei näin aluksi tulekkaan olemaan! Lapsestani tulee myös selviytyjä!!

kunhan san väkivaltaisen henkisesti ja fyysisesti olevan suhteeni loppumaan niin uskon että kaikki on hyvin. Valitsin ehkä vaikeamman mutta loppujen lopuksi kaiken vaivannäön jälkeen antoisamman tien.
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe ja Kiraki
Varmasti selviät! Pahalta voi välillä tuntua, mutta olen itse kävellyt köyhänä kun kirkonrotta, itkua pidellen pahaa oloa ulkona lastenvaunuja työnnellen..tästä nyt 12v ja kuinka onnellisia ollaankaan <3 Minun tilanne oli se että lapsi oli jo syntynyt (½v.) mutta ymmärtänet mitä tarkoitan. :heart:
 
"neku"
Olis tullu pahempi tuska siitä abortista kun lapsen pitämisestä. On tutkittu että abortin tehneet ovat sairastuneet moniin psyykkisiin sairauksiin toimenpiteen jälkeen. Nainen siis lopulta pääsee vähemmällä synnyttämällä lapsen, ja se voi olla hyvin voimaannuttava ja eheyttävä kokemus.

Elämäntilanteet voi olla hankalia, mutta eihän sitä koskaan tiedä jos tapaat vielä miehen joka haluaa alkaa isäpuoleksi lapsellesi ja rakastaa ja huolehtia teistä.
 
Rohkea aikuinen nainen
kyllä tässä on mietitty ja periaatteessa järjellä ei pitäisi pitää tätä lasta,mutta kun näitä tällaisia asioita ei voi aina hoitaa järjellä, nyt senkin tajusin :).
Ensin kun kuulin että lapsi on tulossa päätin että ilman muuta pidän lapsen, sitten mies alkoi vaatia aborttia ja uhkaili jopa itse sen tekevänsä. Tulin siihen tulokseen etten halua lasta "hullun" kanssa ja helpointa olisi yksin juosta karkuun.
Mietittyäni nyt kuitenkin elämääni ennen ja nyt ja missä olen ollut ja mitä haluan, niin olen tullut siihen tulokseen että pidän tämän lapsen. Olemme nyt käyneet hänen kanssaan läpi aikamoisen myrskyn ja uskon että tämä tavallaan vielä vahvistaa välejämme tulevassa.
Tiedän mitä vauvanhoito on, koska minulla on yksi 17 vuotias lapsi, ja kuten arvata saattaa niin en ole ihan nuorikaan enää. :)

Nyt vaan pitää jaksaa suunnistaa kohti valoa pois tästä tunnelista.
 
Rohkea aikuinen nainen
joo, tiedän että kuulostaa äärimmäisen jopa voisi sanoa naurettavalta että nainen on pysynyt väkivaltaisessa suhteessa ja yritän saada sen asian loppumaan loppuelämäkseni!!
Kuitenkin taustana voin sanoa, että paljon olen nähnyt elämässäni ja paljoon olen pettynyt, niin jotenkin mikään/mitkään asiat eivät tunnu yksinkertaisilta asioilta. Olen kai yrittänyt saada tuota miestä "kuntoon". Antanut mahdollisuuksia, ymmärrystä mutta myös olen aika paha itse suustani tarpeen vaatiessa, joten tempperamenttia löytyy myös täältä.

Olen vähän sellainen etten niin välitä kai sitten itsestäni, koska oletan etten pienestä rikki mene ja olemassa oleva lapseni asuu opiskelun takia nyt isällään, joka on ok tyyppi.

Nyt on tämän lapsen takia lopetettava tämä jatkuva miehen paapominen ja mahdollisuuksien antaminen muutokseen. Jotkut asiat eivät vain muutu. En vaan olisi halunut taas aloittaa kaikkea alusta, sekin on hyvin raskasta, mutta tällä kertaa ei ole vaihtoehtoja- yhtään.

Ikää on ja saa nauraa ja haukkua, siitä vaan. En hajoa siitä. Voitte ajatella että ompa heikko nainen kun väkivaltaa kestää, mutta todellisuudessa luulen ehkä olevani liiankin vahva että kestän kaikkea ihmeellistä ympäristöstä. Nyt on viimeinen hetki kasvaa ihmisenä ja huomata oma arvonsa, mitä ansaitsee ja mitä haluaa.
 
Rohkea aikuinen nainen
+ olen kyllästynyt tähän iänikuiseen draamaan mitä elämä tullessaan kokoajan tuo.
Haluan huolehtia siitä esimerkiksi että minkä väriset verhot ostan olkkariin kesän kunniaksi...

Sori tää "julkinen huuto" :D mutta ihan pakko.
 
"allukka"
Miten sä uskallat olla sen miehen läheisyydessä tollaisten uhkailujen jälkeen kun hän on muutenkin ollut väkivaltainen? Mä en ikimaailmassa uskaltaisi olla tuollaisen ihmisen läheisyydessä, joka on ollut väkivaltainen ja uhkaillut lapseni henkeä.
 
Rohkea aikuinen nainen
Sanotaan näin että pelottaa kyllä aikalailla suoraan sanottuna välillä, mutta olen lapsuudessa jo katsellut kun isä nosteli äitiä nurkkaan puukko kädessä ja huomasin ettei sitten käynyt kuinkaan.

Tän on loputtava!! :(
 
[QUOTE="neku";28487501]Olis tullu pahempi tuska siitä abortista kun lapsen pitämisestä. On tutkittu että abortin tehneet ovat sairastuneet moniin psyykkisiin sairauksiin toimenpiteen jälkeen. [/QUOTE]

Linkitätkö tutkimuksen, tutustuisin mielelläni. Jos sen maksaja ja teettäjä on joku Kansan Raamattuseura, niin siinä tapauksessa älä linkintä.
 
"vieras"
[QUOTE="neku";28487501]Olis tullu pahempi tuska siitä abortista kun lapsen pitämisestä. On tutkittu että abortin tehneet ovat sairastuneet moniin psyykkisiin sairauksiin toimenpiteen jälkeen. Nainen siis lopulta pääsee vähemmällä synnyttämällä lapsen, ja se voi olla hyvin voimaannuttava ja eheyttävä kokemus.

Elämäntilanteet voi olla hankalia, mutta eihän sitä koskaan tiedä jos tapaat vielä miehen joka haluaa alkaa isäpuoleksi lapsellesi ja rakastaa ja huolehtia teistä.[/QUOTE]

Itse asiassa on tutkittu päinvastoin. Suurin osa aborttiin päätyneistä ei kärsi katumuksesta, masennuksesta tai mielenterveysongelmista abortin takia.

Abortti ei altista naista mielenterveysongelmille | Yle Uutiset | yle.fi

Abortti ei aiheuta henkisiä ongelmia - Uutisia masennuksesta - Masennus - Terveysklinikat - Tohtori.fi
 
et uskokkaan
miten ONNELLINEN lapsesi tulee olemaan päätöksestäsi vaikka et hänelle ikinä kertoisikaan pähkäilyäsi.
Ihanan päätöksen olet tehnyt. Onnea siitä :D Aurinkoista odotusta
 
ja vinkki, älä kerro koskaan miehelle pitäneesikin lasta, hän voi tehdä elämästänne helvettiä mm vaatimalla huoltajuutta jne.
Niin no se nyt vaan on fakta, että ap pistää miehen geenit jakoon.
Ei hän voi yksin lasta "omia", miehelläkin on oikeus asiasta tietää ja lapsen elämään halutessaan osallistua, jos on kykeneväinen.

Oma valinta, kenen kanssa lisääntyy.
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
vieraananyt
Niin no se nyt vaan on fakta, että ap pistää miehen geenit jakoon.
Ei hän voi yksin lasta "omia", miehelläkin on oikeus asiasta tietää ja lapsen elämään halutessaan osallistua, jos on kykeneväinen.

Oma valinta, kenen kanssa lisääntyy.
jos ei ole omaa kokemusta "häiriöisistä" niin ei sitä osaakaan kuvitella muuta kuin niitä miehen oikeuksia. Ja kyllä, joskus on parempi olla hiljaa lapsesta. Tällaisille ihmisille lapsi on vain koston väline.
 
jos ei ole omaa kokemusta "häiriöisistä" niin ei sitä osaakaan kuvitella muuta kuin niitä miehen oikeuksia. Ja kyllä, joskus on parempi olla hiljaa lapsesta. Tällaisille ihmisille lapsi on vain koston väline.
Yhtälaiset on myös ne miehen oikeudet, mutta suurimpana pitäisin lapsen oikeuksia vanhempiinsa.
Sellaisen ihmisen kanssa ei kannata lisääntyä, jolle lapsi olisi mahdollisesti vain koston väline. Aborttiin vaan, jos jo raskauden alussa tietää isän aiheuttavan ongelmia.
 

Yhteistyössä