sähkögrilli vs. kaasugrilli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kesäkokki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28478480:
Jos todella pidät sähkögrilliä tehokkaana, niin uskallan väittää, että et ole kunnollista kaasugrilliä kokeillutkaan. Painivat nimittäin aivan eri sarjoissa. Ja minulla siis on kokemusta molemmista.

Hiiligrillihän se tietysti kaikkein paras olisi, mutta se ei liene edes sallittu parvekekäyttöön.

EDIT: Ja lukeehan tuolla viestissäsi ihan suoraankin, että sinulla ei ole kokemusta kaasugrillistä. Stupid me.

Niin :) Ehkä se on myös tarpeesta riippuen... ja onhan kaasugrillit yleensä isompia ja monipuolisempia toiminnoiltaan kuin sähkögrillit.

Ehdottomasti HYVÄ sähkögrilli. On helppo ja nopeakäyttöinen, ei syty rasva palamaan kuin kaasussa, ei tarvitse roudata kaasupuolloja ja maksaa niistä sikana, ei tulipalon vaaraa jne. jne. Jokainen järkevä käyttäjä on ehdottomasti sähkögrillin kannalla!

Mä olen ihan järkyttynyt näistä vastauksista, oikeesti Sähkögrilliä joku suosittelee?!

Olen käyttänyt 4 kaasugrilliä ja kahta sähkögrilliä, molemmat sähköt ovat olleet melkoisia susia verrattuna kaasuversioihin.

Linkatkaas joku hyvä malli sähkögrillistä?
Ehkä uskoisin jonkun tonnin Weber-mallin toimivan sähkölläkin, mutta jos nyt puhutaan 200-300e sähkögrilleistä niin enpäs kyllä usko.

Meille ainakin alan liikkeissä poikkeuksetta suositeltiin kaasugrilliä, vaikka sähköäkin oli tarjolla.

Ap:lle sanoisin, että osta pieni ja laadukas kaasugrilli, eli käytännössä 300-400e Weber.
On tukeva, tehokas ja käytännössä ikuinen, pitkä takuu ja laadukas.
Ei liiallisia hienouksia vaan toimiva perusidea.

Olen nyt vertaillut eri kaasugrillejä... Vain yhden kohdalla oli maininta: kaasupullonletku ja paineensäädin ostettava erikseen. Onko nämä kaikissa malleissa ostettava erikseen? Onko näillä eroa mitkä käyvät mihinkin?
Grillin aijon ostaa osamaksulla netistä, joten olisi samalla kätevä tilata kaikki tarvittava!

Alkuperäinen kirjoittaja kesäkokki;28478932:
Olen nyt vertaillut eri kaasugrillejä... Vain yhden kohdalla oli maininta: kaasupullonletku ja paineensäädin ostettava erikseen. Onko nämä kaikissa malleissa ostettava erikseen? Onko näillä eroa mitkä käyvät mihinkin?
Grillin aijon ostaa osamaksulla netistä, joten olisi samalla kätevä tilata kaikki tarvittava!

yleensä säädin ja letku eivät kuulu pakettiin ja kaikki ovat yhteensopivia keskenään

kuka sulle kasaa sen grillin?

Alkuperäinen kirjoittaja kesäkokki;28478932:
Sellainen hytinä on että ainakin halvemmissa säädin on aina erikseen ostettava. Juuri sillä saadaan hintaa alas kun kaikki "turhat" kamat jätetään paketista pois.
Tämä siis mutua.
Paineensäätimet ovat standardikamaa.

Jaahas, ruutis ehti taas ensin :D

Alkuperäinen kirjoittaja kesäkokki;28479022:
Omatoimisena sinkkuihmisenä tämä blondi kasaa grillinsä ihan itse! :D

Ja meille suunnitteilla tosiaan on tuommoinen edullisepi malli (120-250e) nyt ensi grilliksi.

onhan sulla työkaluja?

tarvitaan ruuvimeisseliä, pihet, puukko, vasara, 8mm&10mm&13mm avaimet ja ehkä 3,4, ja 5 koon kuusioavaimet

mielellään akkuruuvinväännin ettei tuu jännetupintulehuista

Paineensäädin ja letku täytyy ostaa itse todella monissa malleissa.

Mutta se maksaa noin 10e ja niitä saa lähestulkoon mistä vaan, halpahallit, rautakaupat, puutarhamyymälät, jne.

onhan sulla työkaluja?

tarvitaan ruuvimeisseliä, pihet, puukko, vasara, 8mm&10mm&13mm avaimet ja ehkä 3,4, ja 5 koon kuusioavaimet

mielellään akkuruuvinväännin ettei tuu jännetupintulehuista

työkalut löytyy tottakai! Vain ruvinväännin puuttuu, mutta eiköhän sitä jostain saa lainattua :).
Nyt kun saisi vielä päätettyä minkä sitä ostaisi. Netin huonopuoli on ettei pääse koskettamaan tuotetta ennen ostoa :/

Yhteistyössä