Minun viikkopäiväkirjani , aiheena läskistä hoikemmaksi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tarkoituksena on kirjoittaa anonyymina omia tuntemuksia ja jakaa ajatuksiani.

En hae tsemppiä enkä sääliä, tilanne on tämä ja tästä ei voi kukaan muu minua pois saada kuin minä itse.

13.5.2013 maanantai

Voi vi*tu.. tuo on päälimmäinen olotila juuri tänään. Päätin jo muutama päivä aiemmin,että nyt koitan nutrausta kun on nuo sokeriaineenvaihduntalääkkeet olleet jo useamman kk käytössä, haluan nähdä laihdunko nyt niinkuin olen aiemmin helposti laihtunut. Katsotaan.

Kävimme eilen äitienpäivänä isomummolassa kylässä ja minusta, äidistä ja isoäidistä otettiin yhteiskuva ja ei helve*ti minkä näköinen olen, kyllä oli hetken pitämistä ettei päässyt parku. :( niin kaamea se minun kuva oli.

No, mutta harmittelut ei auta mitään eikä ketään, eikä varsinkaan minua matkalla pienemmäksi tutuksi minuksi itselleni.

Tämän aamun paino oli 116,9 kg, ei yökkkk

Mittailin hetki sitten mitalla kropan mittoja, se jos mikä kertoo edistyksen. Mitat :

vyötärö 121,0 cm ( 2cm navan yläpuolelta mitattuna )
lantio 127,0 cm
ranne 21,0 ( 2cm ranteesta kyynärpäähän kohti mitattuna )
kaula 42 cm
reisi 69 cm
hauis 35 cm

Taistelu läskiä vastaan alkakoon !!!!!! Mä tiedän , että tämän vuoden aikana vielä tulee päivä kun luen näitä tämän päivän lukemia ja huokaisen , että huh se oli silloin.

Mä päätin alottaa (taas) kans tänään! Pakko päästä ens syksyksi uikkari (ei bikini) kuntoon!! Mun aamun lukema oli 101,7...eli tosi yöks myös tämä. Tsemppiä!! Voitais pitää semmosta tsemppivertaistukea, ja ruoskia toisiamme kun alkaa tuntuu et repsahtaa... Mä niin haluun hoikaksi...tai siis vaikka vaan normaaliks...

[QUOTE="vieras";28465018]Tarkoituksena on kirjoittaa anonyymina omia tuntemuksia ja jakaa ajatuksiani.

En hae tsemppiä enkä sääliä, tilanne on tämä ja tästä ei voi kukaan muu minua pois saada kuin minä itse.

13.5.2013 maanantai

Voi vi*tu.. tuo on päälimmäinen olotila juuri tänään. Päätin jo muutama päivä aiemmin,että nyt koitan nutrausta kun on nuo sokeriaineenvaihduntalääkkeet olleet jo useamman kk käytössä, haluan nähdä laihdunko nyt niinkuin olen aiemmin helposti laihtunut. Katsotaan.

Kävimme eilen äitienpäivänä isomummolassa kylässä ja minusta, äidistä ja isoäidistä otettiin yhteiskuva ja ei helve*ti minkä näköinen olen, kyllä oli hetken pitämistä ettei päässyt parku. :( niin kaamea se minun kuva oli.

No, mutta harmittelut ei auta mitään eikä ketään, eikä varsinkaan minua matkalla pienemmäksi tutuksi minuksi itselleni.

Tämän aamun paino oli 116,9 kg, ei yökkkk

Mittailin hetki sitten mitalla kropan mittoja, se jos mikä kertoo edistyksen. Mitat :

vyötärö 121,0 cm ( 2cm navan yläpuolelta mitattuna )
lantio 127,0 cm
ranne 21,0 ( 2cm ranteesta kyynärpäähän kohti mitattuna )
kaula 42 cm
reisi 69 cm
hauis 35 cm

Taistelu läskiä vastaan alkakoon !!!!!! Mä tiedän , että tämän vuoden aikana vielä tulee päivä kun luen näitä tämän päivän lukemia ja huokaisen , että huh se oli silloin.[/QUOTE]

Oli pakko vertailun vuoksi mittailla itseä, vaatteet päällä (164cm/88kg):

vyötärö 102cm
lantio 120cm
ranne 17cm
kaula 32cm
reisi 65cm
hauis 34cm, eli mulla läskit on kertynyt lantiolle, reisiin ja alleihin enimmäkseen.

Min eiliin päivä meni melko mallikkaasti. Paria omatekemää pipariretkahdusta lukuunottamatta :) Viilillä, pinaattikeitolla, kanalla + salaatilla + kasviksilla + jauhelihakastikkeella (joo, oli semmonen lämmitetään kaikki jämät jääkaapista -päivä ;) ) Pihatöitä sitten liikuntana, kun kuntosalin missasin työkiireiden takia.

Heip!

Täällä kolmas päivä alkanut neljä nutrilett pirtelöä olen juonut ja lisäksi kasviksia :)

Kurkkasin vaa'an ja paino lähes sama , 200 g alempi. Enkä tosiaan aiokkaan vaakaa kytätä, ajatus olisi käydä kerran viikossa :) Nyt vaan malttamattomana ajattelin kurkata .

Mittasin vyötärön ja 117 cm, no turvotukset laskevat aluksi kun nesteet lähtee liikkumaan ja onhan minulla tätä massaakin mistä lähteä.

Olo on paljon virkeämpi, välillä meinaa hieman pieni näläntunne kaihertaa , mutta sitten juon vettä/ vissyä ja otan tomaattia ja kurkkua esim :)

Aurinkoista keskiviikkoa !

AP

täällä kans yks joka tahtoo laihtua. mittani 170cm 118kg. hyi kamala!!! aloitin eilen nutrilet kuurin, jota jatkan niin kauan kun siltä tuntuu.toivottavasti saan ainakin hyvän alun laihdutukselle. paino on tippunut pari kiloa...nesteet siis lähteny liikkeelle!

jos nutraa eli vetelee vain nestepitoista tavaraa mahaan niin miten aloitetaan ruokailu normaalisti,miten tiedät että kuinka paljon on riitävästi eikä ylensyö??

Heippa !

Pikkuhiljaa siirrytään esim osanutraukseen, eli pari päivän ateriaa vaihdetaan kevyisiin ruokiin ( kalaa, kanaa kasviksia jne , rahkaa , raejuustoa , marjoja ,,,)

Ja sitten toki sen hetkinen paino ja liikunta määrä määrittävät sinun päivän kulutuksen ja sen mukaan osaat syödä riittävästi :)

AP

Neljäs päivä nutrausta alkanut :)

Olo mainio , hieman nälkä tuntuu, mutta kohta onkin jo aika popsia patukka :)

Päätä ei ole särkenyt kertaakaan ja nukkunut olen tosi hyvin .

Jiihhaa ! Eteenpäin vain ! :)

Miten muilla menee ?

AP

hyvin menee täälläkin. olo on mitä mainioin, virtaa riittää vaikka kuinka ja näläntunnekkin on pysyny hyvin poissa, kun muistaa vaan juoda pirtelöt 3-4h välein! haastavaa tämä on siksikin, kun kuitenkin teen lapsille ruuat ym.... vielä ei ole mielihaluja tullut maistella edes ruokaa ja toivottavasti ei tulekkaan. tsemppiä kaikille, kyllä me pystytään tähän :) Ihana kun on vertaistukea mukana!

[QUOTE="jaana";28478835]hyvin menee täälläkin. olo on mitä mainioin, virtaa riittää vaikka kuinka ja näläntunnekkin on pysyny hyvin poissa, kun muistaa vaan juoda pirtelöt 3-4h välein! haastavaa tämä on siksikin, kun kuitenkin teen lapsille ruuat ym.... vielä ei ole mielihaluja tullut maistella edes ruokaa ja toivottavasti ei tulekkaan. tsemppiä kaikille, kyllä me pystytään tähän :) Ihana kun on vertaistukea mukana![/QUOTE]

Hienoa kuulla ! :) Hyvä ME ! <3

Minä myös teen perheen ruuat ja maitattanut olenkin miestä tai muksuja :) Ettei pääse käymään liian suuri houkutus .

Tsemppiä !

Palataan taas !

AP

Ei mitään järkeä tuollaisissa kuureissa. Oletteko te ennenkin laihduttaneet tai yrittäneet laihduttaa? Kannattaa vain opetella hyvät, terveelliset elämäntavat. Ei liian tiukat vaan sellaiset rennot, että niitä jaksaa pitää loppuelämän ajan ja paino ei nouse takaisin.

[QUOTE="vieras";28479593]Ei mitään järkeä tuollaisissa kuureissa. Oletteko te ennenkin laihduttaneet tai yrittäneet laihduttaa? Kannattaa vain opetella hyvät, terveelliset elämäntavat. Ei liian tiukat vaan sellaiset rennot, että niitä jaksaa pitää loppuelämän ajan ja paino ei nouse takaisin.[/QUOTE]

Tätä helppo peesata!
Näin tein itse, ja nyt ollut jo pari vuotta -30kg

Se onkin vain teidän mielipide. itse ainakin haluan tähän laihdutus urakkaan hyvän ja helpon alun. nutraus on juuri sitä! tässä on itsellä tosiaankin tarkoitus aloittaa terveelliset elämäntavat, terveellisempi syöminen, annoskokojen pienentäminen ym. koko loppuelämän projekti tästä tulee. nutraus on vain alkua sille!!

[QUOTE="vieras";28479593]Ei mitään järkeä tuollaisissa kuureissa. Oletteko te ennenkin laihduttaneet tai yrittäneet laihduttaa? Kannattaa vain opetella hyvät, terveelliset elämäntavat. Ei liian tiukat vaan sellaiset rennot, että niitä jaksaa pitää loppuelämän ajan ja paino ei nouse takaisin.[/QUOTE]

Vieras:

Kyllä, olen laihduttanut aiemmin :) elähän huoli.
Minulla vaikea aineenvaihduntahäiriö (lääkärissä diagnosoitu ) johon lääkitys ja kilot tiukassa, olen tästä keskustellut lääkärinkin kanssa . Itse en ole koskaan ollut mikään makeanperään kaipaileva, keksit, sipsit , karkit ja pullat , leipä jne, ei ole koskaan ollut ongelma, kun en niistä välitä yhtään.

AP

[QUOTE="vieras";28479922]Vieras:

Kyllä, olen laihduttanut aiemmin :) elähän huoli.
[/QUOTE]

No juuri tämähän juuri siinä on huolen aihe. Olet laihduttanut ennenkin eli muutos ei ole ollut pysyvä vaan kilot on tullut takaisin. Eli kannattais nyt kokeilla sitä oikeaa ja hyvää elintapojen muutosta, jolla saadaan aikaan pysyvä muutos.

[QUOTE="jaana";28479849]Se onkin vain teidän mielipide. itse ainakin haluan tähän laihdutus urakkaan hyvän ja helpon alun. nutraus on juuri sitä! tässä on itsellä tosiaankin tarkoitus aloittaa terveelliset elämäntavat, terveellisempi syöminen, annoskokojen pienentäminen ym. koko loppuelämän projekti tästä tulee. nutraus on vain alkua sille!![/QUOTE]

Mutta kun se ei ole vain meidän mielipide vaan joka ikinen asiasta tehty tutkimus tukee tätä mielipidettä. Laihdutus ei onnistu muuten kuin rennolla elämäntapamuutoksella. Laihtua toki voi paljonkin ja nopeasti vaikka minkälaisilla kuureilla, mutta kukaan ei jaksa kituuttaa loppuelämää vaan kilot tulevat takaisin. Kun taas laihduttaa rennosti, ruoan laatua parantamalla, ilman nälkää ja välillä jopa herkutellen, paino myös pysyy poissa, koska tätä tapaa jaksaa jatkaa loppuelämän.

[QUOTE="vieras";28479940]No juuri tämähän juuri siinä on huolen aihe. Olet laihduttanut ennenkin eli muutos ei ole ollut pysyvä vaan kilot on tullut takaisin. Eli kannattais nyt kokeilla sitä oikeaa ja hyvää elintapojen muutosta, jolla saadaan aikaan pysyvä muutos.[/QUOTE]

Otahan silimä käteen ja lue aiemmat pari viestiäni :)

Kiitos :)

AP

Yhteistyössä