Onkohan tämä iskiassärkyä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cccc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

cccc

Vieras
Pitkän (350km) automatkan jälkeisen yön jälkeen alkoi, viikko sitten. Lepo pahentaa, kevyt liikunta/haravointi/venyttely helpottaa. Särky tuntuu selän puolella heti selkärangan vieressä, lonkkaluun ympäristössä, mutta ei säteile alaspäin/jalkaan. Nyt vaan on hartia ja koko yläselkäkin jumissa, kun olen kai jännittänyt sitä, ja olo on ihan "vino". Särkylääkettä meillä löytyy Burana, Panadol, Voltaren retard. Mikäköhän noista auttaisi parhaiten? Lääkäriin en ole viitsinyt soittaa, kun luin että menee yleensä itsestää ohi.

Siltähän se kuulostaa. Minulla on välilevyn pullistuma joka joskus painaa iskiashermoa ja tuntuu nimenomaan juuri tuolla lonkan seudulla. Usein kyllä säteilee jalkaan ja pahimmillaan polveen asti. Makailu on myrkkyä mutta kävely ja kevyt liikkuminen helpottaa.

Paras lääke jonka lääkäri minulle on määrännyt on Arcoxia. Tehoaa hyvin särkyyn mutta ikävänä sivuoireena se saa kaiken maistumaan metallilta. Kun tilanne on päällä niin iltaisin otan vielä Dolania joka relaa lihakset ja väsyttää mukavasti niin saa nukkua.
Reseptivapaista lääkkeistä en ole saanut mitään apua.

Mulla on selkäydinkanavan ahtauma ja se kipu tuntuu mainitsemassasi kohdassa ja säteilee jalkaan; jopa nilkkaan saakka(iskiastyyppinen kipu).Vein aamulla tytön hoitoon, kävelymatka vain n 400m, niin takasintulo teki jo tiukkaa kun kipuili niin.

Yhteistyössä