tälläinen siitä tuli: (työhakemus)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sinna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sinna"

Vieras
siivooja JA PAIKKA,jota en tänne laita ;)

Olen kiinnostunut PAIKASSA auki olevasta siivoojan toimesta.

Olen ?vuotias perheellinen, tällä hetkellä työtön. Nyt keväällä suoritin 8 opintoviikon mittaisen JUTUN, jossa suoritin hygieniapassin ja EA1. Siitä olisi ollut mahdollisuus jatkaa opintoihin, mutta se ei tuntunut minun alalta.
Olen tunnollinen, työtä pelkäämätön ja ahkera työntekijä, ehkäpä rauhallisuuteni on myös etu.

Suoritin TUTKINTO JA OPPILAITOS
Työkokemusta on koulu- ja päiväkotiavustajan töistä, sekä olen toiminut laitoshuoltajana PAIKASSA, jossa suoritin 40 opintotuntia kestävän laitoshuoltajan peruskurssin.

Ystävällisin terveisin

Liitteet CV

Isolla kirjaimella olevat poistin,mutta mitä muuta tähän laittaa???

[QUOTE="sinna";28464000] EA1[/QUOTE]
Ymmärtääkö työhönottaja mitä tuo lyhenne sisältää?

[QUOTE="sinna";28464000] Siitä olisi ollut mahdollisuus jatkaa opintoihin, mutta se ei tuntunut minun alalta.[/QUOTE]
Täysin tarpeeton tieto työhakemukseen, työhönottajalle voi pikemminkin hiipiä mieleen, että mahtaako tämä työpaikkakaan tuntua sinun alalta

[QUOTE="sinna";28464000]Olen tunnollinen, työtä pelkäämätön ja ahkera työntekijä, ehkäpä rauhallisuuteni on myös etu.
[/QUOTE]

tuo ehkäpä ei ole myöskään mikään niin positiiviselta kuulostava juttu

Mielestäni hakemus voisi olla enemmän sellaista kerrontaa itsestä ja taidoista, ja nuo "nyt keväällä" (=keväällä 2013) yms jutut vois jättää sinne cv:n puolelle. Niin että hakemus olis helppolukuinen tarina eikä niinkään luettelomainen.

Ja tosiaan toi opintojen jatkamismahdollisuus joka ei kiinnostanut, niin jätä pois.

Mitä ne iät ja perheet siellä tekee? Jos haen siivoojaa avoimeen toimeen, minua kiinnostaa se, että ihminen tietää mitä tekee, jos hänet palkkaan ja on motivoitunut ihminen. Nämä ei käy ilmi. Missä olet aiemmin työskennellyt siivoojana (suosittelijat)?

Viimeksi muokattu:
Hakemus osioon kerrot mitä haet ja hiukan itsestäsi. Cv:ssä tulevat ilmi sitten mitä olet ennen tehnyt ja suorittanut. Näitä kahta ei kannata sekoittaa keskenään.

[QUOTE="mimmi";28464077]Mielestäni hakemus voisi olla enemmän sellaista kerrontaa itsestä ja taidoista, ja nuo "nyt keväällä" (=keväällä 2013) yms jutut vois jättää sinne cv:n puolelle. Niin että hakemus olis helppolukuinen tarina eikä niinkään luettelomainen.

Ja tosiaan toi opintojen jatkamismahdollisuus joka ei kiinnostanut, niin jätä pois.[/QUOTE]

Kyllä uusimmat opinnot ja työt kuuluu hakemukseen, samoin maininta alan työkokemuksesta! Onko sitä? Ja kuten todettu todellakin pois jutut siitä mikä ei kiinnosta.

Viilailtavaa olisi kieliopissa ja ilmaisussa, mutta ehkä se ei ole niin olennaista siivoojaksi haettaessa. Laita kuitenkin yhteen kappaleeseen työkokemukset ja toisessa kerrot opinnoistasi.

[QUOTE="vieras";28464037]Ymmärtääkö työhönottaja mitä tuo lyhenne sisältää?

Täysin tarpeeton tieto työhakemukseen, työhönottajalle voi pikemminkin hiipiä mieleen, että mahtaako tämä työpaikkakaan tuntua sinun alalta

tuo ehkäpä ei ole myöskään mikään niin positiiviselta kuulostava juttu[/QUOTE]

Millä ihmeen perusteella saat tämän kuulostamaan negatiiviselta?

Ensimmäiseksi tämä lause: Olen tunnollinen, työtä pelkäämätön ja ahkera työntekijä, ehkäpä rauhallisuuteni on myös etu.
Laitoshuoltajan peruskurssin suoritin PAIKASSA, jossa toimin samalla laitohuoltajana. jne.

Mitä ne iät ja perheet siellä tekee? Jos haen siivoojaa avoimeen toimeen, minua kiinnostaa se, että ihminen tietää mitä tekee, jos hänet palkkaan ja on motivoitunut ihminen. Nämä ei käy ilmi. Missä olet aiemmin työskennellyt siivoojana (suosittelijat)?

Virallisessa cv:ssä mainitaan syntymäaika joten siitä näkee ihmisen iän eli kyllä se tieto siellä tarvitaan. Ei tosin hakemuksen puolella, mutta cv:n puolella. Ihminen joka haluaa antaa hyvän kuvan itsestään kertoo itsestään jotain. Sulkeutunut urpo ei kerro ja tuskin sellainen paikkaa saisikaan.

Hakemus on itsensä myymistä ja markkinoimista työpaikkaan ja sen pitäisi vastata esim astrolaben kysymyksiin:
- MIKSI olet kiinnostunut paikasta?
- MIKSI olisit paras valinta työntekijäksi?
- MITÄ lisäarvoa voit yritykseen tuoda?

CV (tai ansioluettelo) on sitten perustelu ja faktat.

Ikä ja perhesuhteet pois, ne ei oikeasti ole olennainen asia eikä se, mitä rekry ekana miettii.

[QUOTE="vieras";28464116]Ensimmäiseksi tämä lause: Olen tunnollinen, työtä pelkäämätön ja ahkera työntekijä, ehkäpä rauhallisuuteni on myös etu.
Laitoshuoltajan peruskurssin suoritin PAIKASSA, jossa toimin samalla laitohuoltajana. jne.[/QUOTE]

Tunnollisuus yms. ovat vain sanahelinää, jos niille ei ole mitään todisteita kuten suosittelija, työtodistus (jossa arvostelu mukana) tai kertoa tarkemmin aiemmista työkohteista vaikka että siivonnut niin ja niin monta työkohdetta päivittäin tai millaista siivoustyötä osaa tehdä.

Montakohan positiivista kommenttia mahtoi tulla aloitukseen.... Monikohan teistä osaa kirjoittaa "oikean" hakemuksen. Hakemuksen pitää olla sellainen mikä erottuu muiden hakemuksista.

[QUOTE="vieras";28464137]Virallisessa cv:ssä mainitaan syntymäaika joten siitä näkee ihmisen iän eli kyllä se tieto siellä tarvitaan. Ei tosin hakemuksen puolella, mutta cv:n puolella. Ihminen joka haluaa antaa hyvän kuvan itsestään kertoo itsestään jotain. Sulkeutunut urpo ei kerro ja tuskin sellainen paikkaa saisikaan.[/QUOTE]

Höpölöpö. Modernit kunnat ja yritykset menevät siihen suuntaan, että ilmoitus tehdään nimettömänä, eikä ikä tai sukupuoli välity valitsijoille.

[QUOTE="Anteeksi mitä?";28464103]Millä ihmeen perusteella saat tämän kuulostamaan negatiiviselta?[/QUOTE]
Ehkäpä, ehkäpä ei. Tuo ehkäpä ei ole minusta mitenkään positiivinen sana käyttää. Voi ilmoittaa olevansa rauhallinen, mutta kannattaa jättää työhönottajan oman pohdinnan alle, onko se etu. Ehkäpä saa sen kuulostamaan, että ei ole itsekään varma asiasta.

Tunnollisuus yms. ovat vain sanahelinää, jos niille ei ole mitään todisteita kuten suosittelija, työtodistus (jossa arvostelu mukana) tai kertoa tarkemmin aiemmista työkohteista vaikka että siivonnut niin ja niin monta työkohdetta päivittäin tai millaista siivoustyötä osaa tehdä.

Ensin pitää selvittää saako firman nimet mainita joissa on siivonnut. Olen tehnyt projekteja joissa asiakkaiden nimiä EI ole saanut mainita.

Iän olen kertonut hakemuksessa, kun esittelen itseni. Ja kyllä rekry katsoo ikää. Se ei saa olla valintaperuste, mutta kyllä sitä katsotaan.

Kannattaa huomioida työ, johon haet. Katsot, mitä ominaisuuksia ilmoituksessa mainitaan ja pyrit ilmaisemaan kyseiset ominaisuudet myös omassa hakemuksessasi. Kannattaa kielioppi tarkistaa virheiden varalta pariinkin kertaan ennen lähettämistä.

Tsemppiä työnhakuun!

Höpölöpö. Modernit kunnat ja yritykset menevät siihen suuntaan, että ilmoitus tehdään nimettömänä, eikä ikä tai sukupuoli välity valitsijoille.

Mihin helvattiin ne sitten ottavat yhteyttä jos eivät näe ihmisen nimeä? Nimi yleensä kertoo onko mies vai nainen. Vai aitatko sä sukupuoleton@toukokuu.fi

Tollasen hakemuksen aika moni heivaisi heti pois hakemuspinosta.

[QUOTE="vieras";28464170]Mihin helvattiin ne sitten ottavat yhteyttä jos eivät näe ihmisen nimeä? Nimi yleensä kertoo onko mies vai nainen. Vai aitatko sä sukupuoleton@toukokuu.fi

Tollasen hakemuksen aika moni heivaisi heti pois hakemuspinosta.[/QUOTE]

Helsingin kaupunki kokeilee nimetöntä työnhakua

"Käytännössä nimetön työnhaku toimii siten, että tehtävää hakevat henkilöt täyttävät sähköisen hakemuksen normaalisti rekryjärjestelmään. Tämän jälkeen hakemuksista poistetaan hakijan henkilökohtainen tausta: nimi, osoite, ikä, sukupuoli, syntymäpaikka, siviilisääty, perhetiedot, kansalaisuus ja äidinkieli. Hakemukset käsittelevät tällä tavoin eri henkilöt kuin ne, jotka vastaavat haastatteluun kutsuttavista henkilöistä ja jotka tekevät valinnan."

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";28464157]Ensin pitää selvittää saako firman nimet mainita joissa on siivonnut. Olen tehnyt projekteja joissa asiakkaiden nimiä EI ole saanut mainita.[/QUOTE]

Aina voi ilmoittaa missä firmassa on ollut kirjoilla työntekijänä (se siivousfirma, josta sitten käy työkohteissa). Sitten voi hyvinkin kertoa, että olen tehnyt toimistosiivousta elektoroniikkafirmassa (sitä paikan nimeä mainitsematta), myymäläsiivousta (voi eritellä mitä tarkemmin on tullut tehtyä), laboratorion siivousta kaksivuorotyönä jne.

Helsingin kaupunki kokeilee nimetöntä työnhakua

"Käytännössä nimetön työnhaku toimii siten, että tehtävää hakevat henkilöt täyttävät sähköisen hakemuksen normaalisti rekryjärjestelmään. Tämän jälkeen hakemuksista poistetaan hakijan henkilökohtainen tausta: nimi, osoite, ikä, sukupuoli, syntymäpaikka, siviilisääty, perhetiedot, kansalaisuus ja äidinkieli. Hakemukset käsittelevät tällä tavoin eri henkilöt kuin ne, jotka vastaavat haastatteluun kutsuttavista henkilöistä ja jotka tekevät valinnan."

Huom! Kokeilee! Jos ihminen hakee vapaamuotoisella hakemuksella niin tuo ei ole mahdollista. Kirjoitit modernit kaupungit....tuossa mainitaan vain Helsinki ja siinäkin, että kokeilee.....

[QUOTE="vieras";28464211]Huom! Kokeilee! Jos ihminen hakee vapaamuotoisella hakemuksella niin tuo ei ole mahdollista. Kirjoitit modernit kaupungit....tuossa mainitaan vain Helsinki ja siinäkin, että kokeilee.....[/QUOTE]

Argh. Niin, laitoin yhden esimerkin, koska kuvittelin, että ihmiset tajuavat esimerkistä mitä se voi tarkoittaa ilman, että kaivan kaikki kokeilut ja käytännöt tähän esille.

[QUOTE="vieras";28464211]Huom! Kokeilee! Jos ihminen hakee vapaamuotoisella hakemuksella niin tuo ei ole mahdollista. Kirjoitit modernit kaupungit....tuossa mainitaan vain Helsinki ja siinäkin, että kokeilee.....[/QUOTE]

Tuo on ollut kyllä käytäntönä jo pidempään rekryfirmojen kautta tehtävissä hauissa, ainakin meillä jo vakio n 3 vuotta.

Sekä työntekijä että toimihenkilörekrytoinneissa, ylemmistä puhumattakaan ;) :snotty:

[QUOTE="vieras";28464182]Aina voi ilmoittaa missä firmassa on ollut kirjoilla työntekijänä (se siivousfirma, josta sitten käy työkohteissa). Sitten voi hyvinkin kertoa, että olen tehnyt toimistosiivousta elektoroniikkafirmassa (sitä paikan nimeä mainitsematta), myymäläsiivousta (voi eritellä mitä tarkemmin on tullut tehtyä), laboratorion siivousta kaksivuorotyönä jne.[/QUOTE]

:flower:

Uusimmat

Yhteistyössä