ei jumalauta! missä vika juustokakussa ko taas tuli liivatteen palasia? :( oli hyvin liuotettu kiehuvaan veteen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoooohhh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huoooohhh

Vieras
ja taas sama homma...vituttaa.. vuos sit ko tein ekaa kertaa elämässäsi ni ei mitään kökkäreitä... nyt tein kahdensuklaan niin ko vko sittenkin...tuli liivatteen kökkäreitä:( varsinkin tummaan suklaaseen, ei valkosuklaa täytteeseen..liotan liivatteita 10min kylmäs vedes, sekoitan ohjeen mukaan sulan suklaan ja tuorejuuston ja sokerit sitten siihen liivatelitku ohuena nauhana samalla kokoajan sähkövatkaimella. lopuksi kermavaahto sekoitetaan joukkoon..missä vika?

Mitä liivatetta käytät? Kuulostaa kyllä jännältä! Ikinä en oo kuullu noin käyvän!

Voisko reagoida jonkun tietyn suklaan kanssa noin, jotkut kun menee kököiksi esim. kermavaahdon seassa vaikka sulana sekottaa sinne.. Eli mtä suklaata?

Se liivatejauhe on kyllä uskomattoman huono keksintö.

Sen pitää antaa hetko jäähtyä ennen vatkausta ja aina ensin kaikki muut aineet sekaisin, sitten vasta liivate. Mulle ei kyllä ole tullut kökköjä vaikka tempasen koko litkun vaan holauttamalla juuston sekaan.

Itse olen aina laittanut liivatteen heti tuorejuuston joukkoon ohuena nauhana (ohjeen mukaan) ja sitten kaikki muut aineet, mm. kerma.Koskaan ei ole jäänyt mitään palasia sinne joukkoon, enkä ole juurikaan edes jäähdytellyt tuota liivatesaosta.

Minäkin olen aina laittanut liivatteen ennen kermaa eikä tule kökköjä. Tuli vaan mieleeni, että sekoititko liivatenesteen hitaasti taikinaan vai holautitko kaiken kerralla? Jos laitat kaiken kerralla, niin voi tulla könttejä.

Yhteistyössä