Ajokoe hylättiin - VITUTTAA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Näin kävi!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moni ei kyllä ymmärrä hiljentää risteykseen TULTAESSA, vaan ajaa normaalia, aiemmin ajettua ajonopeutta ja jarruttaa vasta risteyksessä. Että miten lie mennyt sinun kohdallasi tuollon. Kukaan ei ole seppä syntyessään.

Mä kyllä olen alun alkaen ymmärtänyt himmata ajonopeutta jo ennen risteystä=risteykseen tultaessa, enkä vasta risteyksessä ja ymmärrän edelleen.Eka hylkäys tuli ihan aiheesta toisesta olen ikäni eri mieltä, vaikka sillä ei nyt mitään merkitystä enää ole.

Seuraavalla kerralla jännitys on ehkä vähäisempää. Jos saat auton käyttöösi ja jonkun pelkääjän paikalle voisit ehkä käydä jossain metsätiellä harjoittelemassa. Tulis varmuutta siihen ajoneuvon hallintaan. Kuulostaa siltä että sulla menee liikaa huomiota siihen itse ajamiseen jolloin et kerkiä huomioida liikennettä=on vaikea pitää ajonopeus ja peiliin vilkaistessa ajat pois kaistalta.

Kyllä se ajotaito on ihan opetteluvaiheessa kaikilla kortin saatuaankin (paitsi jos on ajanut kilpaa ennen kortin saantia tms.). Joten..

Mä tarkotinkin tolla, että mun inssin hylkäyksen syy ei ollut epävarma ajo tai mikään vastaava, vaan mun äärettömän huono tuuri ja ehkä vähän inssin ylireagointikin, kun oli vielä inssin toimintaa valvova tyyppi kyydissä. Inssi itse sitten totesikin mulle, kun toisen kerran menin yrittämään, että mulla oli huono tuuri edellisellä kerralla.

Tottakai ajovarmuus tulee vasta ajan kanssa, minä ainakin olin inssissä ihan kauhusta jäykkänä ja se ajo ehkä oli normaali varovaisempaa.

[QUOTE="vieras";28444967]Mä tarkotinkin tolla, että mun inssin hylkäyksen syy ei ollut epävarma ajo tai mikään vastaava, vaan mun äärettömän huono tuuri ja ehkä vähän inssin ylireagointikin, kun oli vielä inssin toimintaa valvova tyyppi kyydissä. Inssi itse sitten totesikin mulle, kun toisen kerran menin yrittämään, että mulla oli huono tuuri edellisellä kerralla.

Tottakai ajovarmuus tulee vasta ajan kanssa, minä ainakin olin inssissä ihan kauhusta jäykkänä ja se ajo ehkä oli normaali varovaisempaa.[/QUOTE]

Olen kuullut (todellakin vain kuullut), että insseilläkin on joku prosentti mikä pitää repata. Vähän kuin gaussin käyrän mukaisesti, että kaikki ei voi olla kummassakaan ääripäässä, mutta kumpikin ääripää on oltava.

[QUOTE="vieras";28445044]Mun kaveri pääsi inssin läpi viidennellä kerralla. Sillonkin säälistä, kun inssisetä näki, että jo viides kerta. Ajelutti sitten todella helpon reitin.[/QUOTE]

Siis onko joku ihan oikeasti käynyt inssiajossa 5 kertaa?!

Mä kävin kolme kertaa uusimassa inssin :rolleyes: Tsemppiä ap! Ajoharjoituksiahan se vain tarkoittaa ja oikeesti hei, et selvästi ole vielä kypsä ajamaan itsenäisesti autoa liikenteessä.

Minäkin mietin tuota kun aloituksen luin, käsittääkseni autokoululla on ainakin moraalinen vastuu siitä että oppilas hallitsee perusasiat ennen ajokoetta ja jos oppilas ei hallitse niin tulisi ehdottaa lisätunteja.
Tietenkin voi olla että oppilas hallitseekin autolla ajon, mutta on koetilanteessa niin jännittävä että epäonnistuu.

Ehdottaahan aina voi, mutta se on eri kokeeko oppilas sen tarpeelliseksi ja ottaa niitä tunteja..

Sun ajo-opettajan ei ois pitänyt sua alkuunkaan päästää inssiin,vaan silloin jo lisätä ajotunteja.mulla lisättiin kaksi ja meni läpi ekalla.otappa rauhallisesti seuraavalla kerralla ja elä stressaa sitä tilannetta

ite pääsin tietysti ekalla läpi mutta poika joutui tuplaamaan

mulle jäi käsitys pojan selostuksesta että autokoulun opetus oli varsin puutteellista ja niimpä nuoremmat lapset menee toiseen autokouluun

Aikoinani pomppasin inssistä kun kokeen lopussa parkkeerasin auton kahden auton väliin niin ettei inssimies mahtunut kunnolla ulos autosta. Tuli yksi lisätunti ajoa ja uusi inssiajo. Autokoulussa olivat sitä mieltä että inssillä taisi olla huono päivä..

ite pääsin tietysti ekalla läpi mutta poika joutui tuplaamaan

mulle jäi käsitys pojan selostuksesta että autokoulun opetus oli varsin puutteellista ja niimpä nuoremmat lapset menee toiseen autokouluun

En tiedä olisiko missään mitään tilastoja että mitkä ovat autokoulujen inssiajo läpäisy prosentit, eli tilasto josta käy ilmi missä koulussa mennään inssistä läpi parhaiten. On varmaan niin että opetuksen tasossa on eroa jun yöllä ja päivällä autokoulujen suhteen.

En tiedä olisiko missään mitään tilastoja että mitkä ovat autokoulujen inssiajo läpäisy prosentit, eli tilasto josta käy ilmi missä koulussa mennään inssistä läpi parhaiten. On varmaan niin että opetuksen tasossa on eroa jun yöllä ja päivällä autokoulujen suhteen.

Mä en osaa linkittää tällä tabletillani, mutta googlettamalla kuningaskuluttaja autokoulu löytyy ko asiasta juttu.

Mä pääsin tokalla. Ekalla kerralla inssi pohti hetken ja totes sit, että hylkää mut kun edellisen päästi läpi eli joku prosentti ilmeisesti pitää hylätä. Sillon harmitti, enää ei. Sulla oli kyllä aika monta asiaa listalla, joten aja ne lisätunnit ja sit uusiks!

Mulle ajo-opettaja kertoi, että joku tietty prosenttiluku jonka mukaan lisätään ajotunteja mitä iäkkäämpänä käy autokoulun. Ei ole mikään huuhaa juttu, vaan yksinkertaisesti se tosiasia, että ikä tuo mukanaan esim reaktiokyvyn hidastumista ja uuden taidon oppimisen hitautta. Sekä tietysti sen, että ikä tuo mukanaan pelkoja, aikuinen 'osaa' pelätä jo liikenteen vaaroja toisin kuin 18 kesäinen nuori.

Mulla taisi mennä henkilöauton inssi läpi, olikohan kolmannella kerralla...Kuorma-auton meni jo ekalla kerralla läpi. Sitä oli jotenkin helpompi ajaa. Kallis oli autokoulu jo silloin, viisitoista vuotta sitten...ja hukkaan meni, enpä ole autoa ikinä ajanut (paitsi joskus metsätiellä kokeillut ajaa).

Mulla ekassa insissä kaikki meni muuten loistavasti, paitsi taskuperuutuksen jälkeen (peruutus itsessään meni heti ekalla kertaa nappiin) lähdin liian vauhdikkaasti. En muuten enää tarkalleen muista mitä vikaa siinä oli, vaikka muistan sen kohdankin missä peruutuksen tein =O. Väitän että olen ollut keskimääräistä parempi/vastuullisempi nuori kuski, joten otti kyllä suunnattomasti tuo silloin 13v sitten päähän. Seuraava inssi menikin sitten heittämällä läpi, ei mitään moitittavaa. Taisi jopa kehua.

Eikös se oo aika paha jos on ongelmia pysyä kaistalla? :O tai siis että sehän on sinänsä ihan se ja sama paljonko oot jo maksanut autokoulusta, koska sitä korttia ei saa ostamalla.

Yhteistyössä