Haluatko kysyä jotain 46-vuotiaalta äidiltä jolla on 3kk ja 3pvä ikäinen vauva?

• Viestiketjun aloittaja Janita.66
  • Ensimmäinen viesti
Janita.66
[QUOTE="Myy";28443300]Paljon onnea! Tunnen monta yli 40-vuotiasta äitiä. Itse sain esikoisen 36-vuotiaana, mies oli silloin 44 v.[/QUOTE]

Kiitos!

Niin mullekin sairaalassa sanottiin, että moni yli 40-vuotias saa vielä tänäpäivänä lapsen... =)

Janita.66
[QUOTE="Myy";28443314]Miten synnytys meni?[/QUOTE]

Se meni ihan normaalisti, ilman suurempia komplikaatioita. Onneksi! Alkoi niin kun viimeksikin eli lapsiveden menolla ja koko prosessi kesti itsessään 9h tällä kertaa. Vauva syntyi klo 14:27, joten lapsivedet meni siinä n. klo 5:30 aamulla ja synnytys alkoi. Kummassakaan synnytyksessä en ole ottanut muuta kivunlievitystä kun hengitellyt sitä kaasua vaan. Alakautta tuli.

"vieras"
[QUOTE="Vieras";28443125]Siis sulla on 18-vuotias mies?
Miksi halusit tehdä vanhemmalla iällä lapsen?

Miltä tuntuu ajatus, että et välttämättä koskaan voi hoitaa lapsenlasta?
Esim. Jos hän tekee ensimmäisen lapsen 30-vuotiaana niin olet jo 76 etkä ehkä siinä kunnossa, että pystyisit/jaksaisit hoitaa vauvaa.[/QUOTE]

Entä jos teet lapsen parikymppisenä, mutta lapsesi ei koskaan tee itse lapsia, mitä sitten, 50 huomaat, ettet niitä lapsenlapsia päässytkään hoitamaan?

Janita.66
Kumpi lapsista on vuokrakohdulla aikaansaatu, vai oliko toinen ennenaikainen kaksosista? Ei kukaan muuten voi olla yhtää aikaa 3 kuukauden ikäisen vauvan äiti ja 3pv ikäisen vauvan äiti.

Tosikysymys: miksi lapsen ikä pitää ilmaista päivän tarkkuudella ja vieläpä väärin, niin että oikeasti sanoo olevansa kahden lapsen äiti? Mitä hiton merkitystä sillä kolmella päivällä on?
No minunpa ei tarvitse kiroilla ja antaa noin epäkypsää kuvaa itsestäni. :)

Minulla on ihan kaksi lasta, joista ensimmäinen saatu 28-vuotiaana ja toinen 46-vuotiaana. Huvikseen laitoin kuukausien ja päivien tarkkuudella iän.

eiei
Minä en ymmärrä noin vanhana äidiksi haluavia! Varmaan kiva lapselle kun hoidossa/koulussa toiset luulee että mummun kanssa asuu... Ja muutenkin, täytät reilun 3 vuoden päästä 50-v. ja sulla pyörii jaloissa leikki-ikäinen, ei kävisi minulle.

Janita.66
Minä en ymmärrä noin vanhana äidiksi haluavia! Varmaan kiva lapselle kun hoidossa/koulussa toiset luulee että mummun kanssa asuu... Ja muutenkin, täytät reilun 3 vuoden päästä 50-v. ja sulla pyörii jaloissa leikki-ikäinen, ei kävisi minulle.
Olisiko se huono asia vaikka mummon kanssa asuisikin? Tiedän perheitä, joissa syystä tai toisesta ei ole onnistunut lapsella/lapsilla kotona asuminen, niin sitten kun on muuttanut mummolle on elämästä tullut onnellista ja tasapainoista...

Myös 46v voi näyttää nuorekkaalta ja hyvältä jos huolehtii itsestään.

Lapsihan voi myös todeta jos joku luulee jotain sellasta että olen hänen mummo, niin kertoo sitten vaan että olen hänen äitinsä.

Enkä näe syytä miksei lapset tulisi pitämään minusta, olen lapsirakas ja lapsille mukava ja teen aina lasten olon mukavaksi kun kyläilevät meillä... :) sillon voivat ajatella et tuollahan on mukava äiti ja meille on kiva tulla kylään toisenkin kerran.

Ei ole lapselle väliä, vaikka hänellä on iäkkäämmät vanhemmat, ei se lapsi aina mun tississä roiku. Hänellä on omakin ja itsenäinen elämä. Se on sama siinä se, minkä ikäiset vanhemmat lapsi saa, kunhan vanhemmat on aikuisia iältään ja pystyy tarjoamaan hyvän kodin/kasvatuksen.

Kiusaamista jos tulee äidin vanhasta iästä, niin siihen puututaan sitten ankaralla kädellä! eikä se ole mitenkään minun tai lapsen vika se kiusaaminen, vaan se vika löytyy niistä typeristä ihmisistä aina jotka kiusaa syystä tai toisesta.

Janita.66
[QUOTE="Vieras";28443505]Onnea! Senkun antaa tulla lapsia niin kauan, kuin niitä on tullakseen. :)[/QUOTE]

Juuri näin, tosin tuskin on enempää tullakseen. Kaksi lasta riittää loistavasti. :)

Janita.66
Alkuperäinen kirjoittaja määä;28443591:
Oi, onnea :)

Mä sain ainokaiseni 35v (olen nyt 39v), toinenkin olis ihana, mutta mies puuttuu :D
Ole onnellinen siitä yhdestäkin lapsesta! Nyt jos löytäisit vielä miehen, niin ennättäisit oikein hyvin ennen kun 50v. täytät.

Kiitos myös :)

Janita.66
Niin ja opettakaa tosiaan siellä kotona niille lapsillenne että ketään ei saa kiusata! sitten mistään syystä. Oli nuorempi äiti, tai vanhempi äiti tai mitä tahansa. Meilläkin aiotaan opetella käytöstapoja, kunhan tästä vähän pieni mies kasvaa.

40+ äiti
Sitä mikä ei käy sinulle, et voi ymmärtää. Ok. Aika suppea elämänkatsomus.

Teinien mielestä vanhemmat on aina noloja, joko liian vanhoja tai sitten niillä on väärän merkkinen auto tai sitten ne pukeutuu nolosti tms.

Miksi nuoret aikuiset kuvittelevat että yli nelikymppiset on mummoja ja niiden elämä on jo eletty?

Tsemppiä ap:lle.

Janita.66
Alkuperäinen kirjoittaja 40+ äiti;28443726:

Teinien mielestä vanhemmat on aina noloja, joko liian vanhoja tai sitten niillä on väärän merkkinen auto tai sitten ne pukeutuu nolosti tms.

Miksi nuoret aikuiset kuvittelevat että yli nelikymppiset on mummoja ja niiden elämä on jo eletty?

Tsemiä myös sinne päin äiti + 40veelle. :)

Totta höpiset kyllä noista teineistä, meilläkin tullut huomattua tytöstä noita piirteitä... :D mutta nyt on alkanut jo aikuistumaan.

Se onkin hassua että miksi nuoret aikuiset kuvittelee noin, eikö ne tajua että kun 40-49vuotiaalla tulee vielä yleensä kuukautiset, niin on normaalisti mahdollisuus myöskin lisääntyä. Ei kai biologisuus pistä mummo-ikäisiä lisääntymään kuitenkaan? Joku voi hyvin olla mummokin 40v+ iässä, eikä yhtään paha juttu, mutta vaikka olisi mummo on hänen ikäisellään oikeus kuitenkin vielä omiakin lapsia hankkia jos keho päättää niin..

eiei
Alkuperäinen kirjoittaja 40+ äiti;28443726:

Noh, en ole kyllä enää mikään nuori aikuinen, ikää 36-v. ja eikä enää vuosiin ole tullut alkaa lapsia tekemään!
Ja kyllä, ihminen joka on lähellä 50 on mummo-iässä, ei äiti-iässä, minä ainakin toivon että 10-15 vuoden päästä minulla on lapsenlapsia...

eiei
Olisiko se huono asia vaikka mummon kanssa asuisikin? Tiedän perheitä, joissa syystä tai toisesta ei ole onnistunut lapsella/lapsilla kotona asuminen, niin sitten kun on muuttanut mummolle on elämästä tullut onnellista ja tasapainoista...

Myös 46v voi näyttää nuorekkaalta ja hyvältä jos huolehtii itsestään.

Lapsihan voi myös todeta jos joku luulee jotain sellasta että olen hänen mummo, niin kertoo sitten vaan että olen hänen äitinsä.

Enkä näe syytä miksei lapset tulisi pitämään minusta, olen lapsirakas ja lapsille mukava ja teen aina lasten olon mukavaksi kun kyläilevät meillä... :) sillon voivat ajatella et tuollahan on mukava äiti ja meille on kiva tulla kylään toisenkin kerran.

Ei ole lapselle väliä, vaikka hänellä on iäkkäämmät vanhemmat, ei se lapsi aina mun tississä roiku. Hänellä on omakin ja itsenäinen elämä. Se on sama siinä se, minkä ikäiset vanhemmat lapsi saa, kunhan vanhemmat on aikuisia iältään ja pystyy tarjoamaan hyvän kodin/kasvatuksen.

Kiusaamista jos tulee äidin vanhasta iästä, niin siihen puututaan sitten ankaralla kädellä! eikä se ole mitenkään minun tai lapsen vika se kiusaaminen, vaan se vika löytyy niistä typeristä ihmisistä aina jotka kiusaa syystä tai toisesta.
Ei siinä mitään vikaa olisikaan jos mummon kanssa asuisi mutta kun äiti on mummuiässä niin varmasti lasta jossakin vaiheessa kiusataan! Lasten kavereiden äitit on 20 vuotta (tai yli) nuorempia...

"vieras"
Ei siinä mitään vikaa olisikaan jos mummon kanssa asuisi mutta kun äiti on mummuiässä niin varmasti lasta jossakin vaiheessa kiusataan! Lasten kavereiden äitit on 20 vuotta (tai yli) nuorempia...

Jos lapsen äiti on esim. 150 cm pitkä, kiusataanko lasta? Entä jos äiti on lihava? Vääränmallinen nenä jne. Aina löytyy syitä kiusata, jos niikseen tulee.

Onnea ap:lle ihanista lapsista. Nauti perheestäsi ja unohda ikävät huutelijat.

"Vieras"
No, eipä mitään kummempaa kysyttävää. Onnea vaan pienestä!

Itsestä tulossa äiti ensimmäistä kertaa ihan kohta, laskettuna aikana olen 43v ja 5 kk. Mies saman ikäinen.

Eihän kukaan oikeasti tee lapsia lastenlasten takia???

Janita.66
Noh, en ole kyllä enää mikään nuori aikuinen, ikää 36-v. ja eikä enää vuosiin ole tullut alkaa lapsia tekemään!
Ja kyllä, ihminen joka on lähellä 50 on mummo-iässä, ei äiti-iässä, minä ainakin toivon että 10-15 vuoden päästä minulla on lapsenlapsia...
Olethan sinä silloin vielä aika nuori jos olet 36v vasta... :)

Toki ihan aikuinen ihminen, mutta kun itse ajattelen niin että 18-30vuotiaat on nuoria aikuisia ja sitten 30-35v nuorehkoja, niin vähän aikaa sittenhän sinä olet vielä ollut 35-vuotiaskin.

Enkä todellakaan ole varsinaisesti mummo ikäinen, minä en ole vielä edes saavuttanut keski-ikää eli täyttänyt viittäkymmentä ja ne 50-60v ovat niitä keski-ikäisiä sitten ja 60v jälkeen alkaa vanhuus ja sellainen mummo ikä omasta mielestäni, vaikka mummoksi voi tulla aikaisemminkin mutta on eriasia se onko mummo vai mummo-ikäinen.

Jos tuo esikoinen hankkisi vaikka lapsen 20-25v niin kyllä minulle ne lapsenlapsetkin kelpaa, eikä haittaa yhtään. Miksi pitäisi haitata? Miksi siitä pitäisi tehdä ongelma? Eikö samalla voi olla mummo kuin äitikin.

"muu"
Onnea ja ihanaa että kaikki sujui hyvin, ei kai tähän muuta tarvitse sanoa ;) Alalla toimivana tietenkin mietityttää iäkkään odottajan raskaus ja synnytys, mutta ilmeisesti ne sujuivat ihan ok! Ja toki riski esim. Downin syndroomaan on jo huomattava korkeammalla iällä.

Itse tulin 20-vuotiaana äidiksi ja ei minun vanhemmistani ole isovanhemmiksi työelämän takia. Olisikin niin, että saatuani lapsen olisi mummit ja vaarit lastenlastaan hoitamassa. Anoppi on niin huonokuntoinen (vasta 60), että ei eläkkeestään huolimatta ole koskaan lasta kahta tuntia pidemmäksi ajaksi huolinut edes kylään vanhempien seurassa.

Että se niistä isovanhemmista ja isovanhemmuudesta, iällä ei tosiaan ole merkitystä ;)

Yhteistyössä