Tartteeko vaimolle ostaa äitien päivä lahja?

  • Viestiketjun aloittaja "Reiska"
  • Ensimmäinen viesti
Eihän se mikään pakko ole.

Mutta, voi olla vaimon mielestä mukavaa, jos äitienpäivänä muistat lastesi äitiä.

Sen mitään suurta tartte olla, aamupala valmiiksi laitettuna, (muista myös jälkien siivous!) ja vaikka kukkapuska.
 
"vieras"
no minusta jos teidän yhteiset lapsenne ovat pieniä (tarkoitan, etteivät he voi äidilleen hankkia/tehdä mtn korttia tms) niin olisi ainakin ihan mukava ele sinulta hankkiä hänelle jotain pientä :)
 
Itse en mitään lahjoja kaipailisi. Lapsen/lasten tekemä kortti, aamiainen sänkyyn ja valkovuokkokimppu ois parasta. Riippuen lapsen/lasten iästä isä voisi avittaa kortin ja aamiaisen teossa. Valkovuokkokimppu ois plussaa mut ei pakollinen. Tästä kannattaa tietty vaimon kanssa puhua ettei ole liian suuret näkemyserot ja tule pettymyksiä.
 
"Helmi"
Meillä asia on niin että lasen äiti on tärkein äiti, joten tottakai kakku,kukka ja pusu+kahvit kuuluu ohjelmaan!

sama isänpäivänä.

Näin oli lapsuuden perheessänikin
 
"Hei"
Meillä myös sekä äitienpäivänä ja isänpäivänä lahjat ostetaan, kortit askarrellaan ja aamupala herkkuineen tarjoillaan sänkyyn.
Ihan vaan siitä hyvästä, että on niin rakas ja hyvä äiti/isä lapsille ja tätä molemmat meistä arvostaa niin kovasti, että ei ole paha rasti vähän nähdä ekstravaivaa yhden päivän takia vuodessa.
Lahjukset on pieniä ja edullisiakin, mutta mietittyjä.
 
"vieras"
Kyllä meillä muistetaan: lapset tekevät omatekoisia lahjojaan, isä/äiti ostaa jonkun kivan pikkujutun jonka sitten lasten kanssa yhdessä antavat. Minä eli äiti teen kakun oli kumpi päivä hyvänsä :D
 
"vieras"
No tottakai muistetaan, mutta se tehdään lasten kanssa. He saavat valita äidille lahjan omien tehtyjen lahjojen lisäksi. Aamukahvi tulee sänkyyn isän avustamana, koska lapset eivät sitä vielä kykene yksin tekemään.
 
"Eee"
Miehen ei tarvi antaa vaimolle mitään, mutta on hyvin kohteliasta, että mies auttaa lapsia (siis jos sellaisia on) hankkimaan lahjan äidilleen. Esim. jo 2-vuotiaalle on suuri ilo, jos saa itse kukkakaupassa valita, minkä kukan haluaa viedä äidilleen.
 
....
[QUOTE="Reiska";28432756]Tartteeko vaimolle ostaa äitien päivä lahja, nii entä jos on yhteisiä lapsia??[/QUOTE]

Varmaan kannattaa tehdä jonkinlainen sopimus että vaimokaa ei sit osta mitään isänpäivänä.

Itse haluaisin kyllä että muistettais edes jollain, kukkakimpulla tms. Lahja toki sekin.
 
Minä en voi sille mitään, mutta pidän sellaisia ihmisiä jotka eivät muista ketään minään juhlapäivinä tai jouluisin, vähän urpoina. Urpouttaa vähentää se, jos tämä ihminen muuten sitten arjessa huomio toisen, mutta jos ei sitäkään niin voi jestas. Urpointa on kuuluttaa, että "MINÄ en välitä synttäreistä ja MINÄ en välitä jouluista ja sinä ET ole MINUN äitini". Ja sitten päälle vielä naureskellaan niille, jotka lahjoja antavat toisille.
 
Mä oon tottunut siihen, että äitien- ja isäinpäivänä puoliso muistaa toista.
Tuntuu oudolta ajatuskin, ettei joku mies tai nainen muista mitenkään puolisoaan noina päivinä, koska "en mä oo sen äiti/isä".

En ole törmännyt moiseen ajattelumalliin muualla kuin palstalla.
 
040608
Jos on yhteisiä lapsia ja lapset niin pieniä etteivät yksin osaa kauppaan mennä jotain pientä ostamaan äidille, niin kyllä se silloin on isän tehtävä avittaa siinä lahjan ostossa. Oli se sitten kukka, äiti-sukat tai timanttikorvikset. Jos isä yhtään arvostaa lastensa äitiä niin kyllä silloin pitäis huomioida jotenkin, eikä mennä asenteella: ei ole minun äitini. Mutta se onkin lasteni äiti. Samoin isänpäivänä äiti auttaa lapsia isän muistamisessa.

Ellei sitten yhdessä sovita ettei muisteta mitenkään koskaan minään merkkipäivänä.
 
MiuVaa
Mun mielestä tää on jokaisen pariskunnan itse sovittava, että lahjotaanko vai ei. Ei siihen oo mitään tiettyä oikeaa tapaa toimia, jotkut tykkäävät muistaa puolisoitaan ko. päivinä ja toiset taas ajattelevat sen olevan vain lasten homma askarrella lahjat tms. Mutta tääkin on yksi niistä asioista joista kannattaisi jutella jo ennen lasten saamista, eikä vain olettaa puolison olevan samalla kannalla, ni ei sit tarttis itkeä täällä ku siippa ei taaskaan mitään ostanu... Mutta onhan se ainakin musta aina ihanaa saada lahjoja, joten vastauksena ap:lle, et voi mennä kovinkaan pahasti metsään ostamalla vaimollesi vaikka kukkakimppua, kun taas voit saada kunnon riidan jos et hommaa mitään...:)
 
no tuota
Eihän tässä elämässä mitään TARTTE kuin kuolla :) mutta onneksi on ihana mies esim mulla, joka ostaa kukkakimpun ja ties mitä, ihan vaan vaikka arkipäivänäkin koska itse niin haluaa!
 
Eihän lapsettomat juhli
[QUOTE="Eee";28432888]Miehen ei tarvi antaa vaimolle mitään, mutta on hyvin kohteliasta, että mies auttaa lapsia (siis jos sellaisia on) hankkimaan lahjan äidilleen. [/QUOTE]
No mutta jos lapsia ei ole, niin eihän silloin äitienpäivääkään vietetä. Kommenttisi kuulostaa siltä, että lapsettomissa perheissä mies sitten lahjoo itse naistaan, ja JOS lapsia on niin silloin auttaa lapsia hankkimaan lahjan :D.


Mä oon tottunut siihen, että äitien- ja isäinpäivänä puoliso muistaa toista.
Tuntuu oudolta ajatuskin, ettei joku mies tai nainen muista mitenkään puolisoaan noina päivinä, koska "en mä oo sen äiti/isä".
.. ja tämäkin kuulostaa samalta: ei kai oikeasti kukaan äitien/isänpäivänä "muista puolisoaan" jos heillä ei ole lapsia, eihän? Lauseen pitäisi kuulua "ettei joku isä tai äiti muista mitenkään puolisoaan noina päivinä"
 
"vieras"
Ei, itse en tykkää että mies tuo äitienpäivälahjaa. Tää on tosin niin tapauskohtaista, kuten palstalla on nähty, että kannattaa jotenkin huomioida, saat ohjeita sitten myöhemmin. :D
 

Yhteistyössä