Voiko juoda?? Simasta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höhhöh..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

höhhöh..

Vieras
Ekaa kertaa tein simaa, vuosikausiin en ole juonutkaan kotitekoista. Ihan hyvin meni kaikki ohjeen mukaan ja rusinat nousi pintaan. Mutta nyt kun on olleet jääkaapissa rusinat on laskeutunu takaisin pohjalle? Menikö joku sittenkin vikaan vai laskeeko ne rusinat vaan kylmässä? Maistoin tilkan sitä simaa, ihan hyvältä maistui, mutta uskaltaako tota nyt juoda ettei tule joku rapatauti..

Ei nouse, kun kokeilin. Onkohan tuo sima nyt sitten ihan pilalla.. Vai voiko ne vaan siellä jääkaapissa kylmissä lasipulloissa jotenkin laskeutua ne rusinat..Voi harmi..

Selviän kyllä varmasti hengissä, en sitä epäile, mutta onko se sima nyt sitten oikeasti valmista? Kyllä ne rusinat pinnalla kellui ennen kuin simat laitettiin jääkaappiin, mutta sielläpä ne papanat on taas laskeutuneet pohjalle.

En osaa auttaa ku ite pilasin kaksi satsia simoja :D

mut eikös ne turpoa ne rusinat ja siks nousevat pintaan? Eihän ne voi uudestaan luhistua? Jospa ne silloin kaappiin laittaessa kelluivat, koska olit juuri ne sinne pulloon laittanut :laugh:

Pitääkö muuten sima laittaa heti pullotuksen jälkeen jääkaappiin? Mietin vain et miksi omat simani epäonnistuivat :S

Ei, ihan ohjeen mukaisesti tein. :) Oli ne rusinatkin jonkun aikaa jo pullossa lilluneet. Noh, en tiedä uskaltaako sitä juoda, simalle se kuitenkin maistui. Mies on sellainen että syö vaikka pikkukiviä jos minä kokkaan, kai se pitää pyytää sitä maistamaan kunnon motillinen ja katsoa tapahtuuko mitään :D

Jos ihan ohjeen mukaan on ni tuskin siinä mitään vikaa on :) tuskin on siis liikaa käynyt tms.

Mä oon paraskin neuvomaan omien simojen jälkeen :laugh: mut miehelle mäkin ne juotin, vaikkei ollu hapon happoa :D Mies joi sitte 24 litraa sokerivettä sitruunalla maustettuna :D

Jos ihan ohjeen mukaan on ni tuskin siinä mitään vikaa on :) tuskin on siis liikaa käynyt tms.

Mä oon paraskin neuvomaan omien simojen jälkeen :laugh: mut miehelle mäkin ne juotin, vaikkei ollu hapon happoa :D Mies joi sitte 24 litraa sokerivettä sitruunalla maustettuna :D

Mun sima kyllä maistuu simalle, ja sieltä hapotkin sihisi kun pullon avasin, mutta ne rusinat vaan lojuu pohjalla eikä nouse sitten millään. Joku epätoivoinen siellä 5cm korkeudella pohjasta uiskentelee :D

Ääntä kohti vaan :D Tuskin siinä mitään vikaa on :)

Mä oisin kyl mieluummin ottanu ne kellumattomat rusinat ku noi mun simat :D
Sulla oli selvästi vaan niitä vääriä rusinoita ;)

Eihän simaan ole pakko ees niitä rusinoita laittaa :)

Noniin, nyt laitoin vielä miehen juomaan pari lasia sitä simaa. Jos se selviää vatsavaivoitta yön yli niin mää juhlin myöhästynyttä vappuani sitten huomenna, vappu itsessään meni töissä ja simatkin myöhästyi, mutta vieläkös sitä voi munkkia maiskutella ja simaa hörppiä. :D

Yhteistyössä