huvittavaa nuoruuden ihannointia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pannut merkille
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pannut merkille

Vieras
olen eri palstoja lukiessani ja facebookkia seuratessani huomannut monella naisella saman ilmiön, ikää alkaa olla yli kolmenkympin ja hehkutetaan kuinka nuorelta näyttää, kysellään papereita kaupassa ja tuntemattomat kauhistelee kun ikää onkin niin paljon eikä se 16v. mitä luuli.. huooooh..
En vaan ymmärrä, miksi se on joku meriitti näyttää paljon itseään nuoremmalta? ja jos näin tosiaan on, niin olisiko aika tarkistaa pukeutumistaan ja olemustaan ylipäätään, itse ainakin miellän semmosen 16-19v. sellaiseksi joka vielä ehkä hakee sitä omaa tyyliään, ei ehkä osaa vielä katsoa omalle vartalolle ja ihonvärille sopivia vaatteita korostamaan niitä parhaimpia puolia, meikissäkin saatetaan vielä hakea sitä kultaista keskitietä ja ilmeissä ja eleissäkin saatttaa olla semmoista epävarmuutta havaittavissa, luulevatko nämä ikäistään muka nuoremmalta näyttävät, että se iän kauhistelu tulee jotenkin siitä, kun ei ole ryppyjä, vai mitä ihmettä?

Ei se aina mistään pukeutumisesta tai tyylittömyydestä johdu. Mutta ei se mikään meriitti ole. Jotkut näyttää vanhemmalta ja jotkut nuoremmalta ja sekin asia voi kääntyä jossain vaiheessa toisinpäin.

Mut kyl säkin hei jotenkin vihaiselta kuulostat?

Ei se aina mistään pukeutumisesta tai tyylittömyydestä johdu. Mutta ei se mikään meriitti ole. Jotkut näyttää vanhemmalta ja jotkut nuoremmalta ja sekin asia voi kääntyä jossain vaiheessa toisinpäin.

Mut kyl säkin hei jotenkin vihaiselta kuulostat?

voi olla että kuulostan vihaiselta, sitä en kyllä mielestäni ole, kummeksuttaa vaan erinäiset asiat välillä tässä suuressa mailmassa :)

No mutta kun sä sanot näin että luulevatko nämä ikäistään muka nuoremmilta näyttävät, että se iän kauhistelu tulee jotenkin siitä, kun ei ole vielä ryppyjä, vai mitä ihmettä?, niin ootko aatellut, että kyllä se joillain voi siitäkin oikeasti johtua. Jotkut sitten näyttää nuorelta rypyistä huolimatta ja jotkut ei, vaikka ei ryppyjä olisikaan.

Mut uskon, että hyvinvoivat näyttävät nuoremmilta 40veenä kuin esim. 30 vuotta sitten. Syynä parempi ruoka ja ihonhoitotuotteet. Itse uskon siis näin. Mut tuskin nyt teininnäköisenä kukaan pysyy. Ei vastannu kysymykseen mut tämmöstä tuli mieleen.

Mun veljeä luullaan usein paljon nuoremmaksi, kuin se on. Se on 45 ja minusta sillä on aikalailla ryppyjäkin. Mutta se on pienen kokoinen ja sellainen kärpäntapainen, sillä on sellainen nuori olemus. Se pukeutuukin kyllä nuorekkaasti, mutta ei siksi, että sitä ihmeteltäis, vaan koska se viihtyy niin ja koska se kokee olonsa parhaaksi sellaisissa vaatteissa. Enkä mä muutenkaan tajua, miksi sen pitäis olla kuin 45, kun eihän se koskaan ennenkään ole ollut.

Samoiten mun siskoa erehdytään ikäistään nuoremmaksi. Minusta sillä on semmoinen söpö olemus, joka sen tekee.

...mikä sulla nyt on? Parina päivänä oon avannu palstan, ja vähän väliä törmään sinun kärkkäisiin vastauksiisi ja lähes riitaa haastavaan tyyliisi. Missä mättää?

Aihe josta tunnut vetävän herneen nenään, liittyy aina johonkin nuorekkuuteen tai nuorelta näyttämiseen tai nuorekkaisiin vaatteisiin tms. Relaa, nainen, rauhotu!!!

...mikä sulla nyt on? Parina päivänä oon avannu palstan, ja vähän väliä törmään sinun kärkkäisiin vastauksiisi ja lähes riitaa haastavaan tyyliisi. Missä mättää?

Aihe josta tunnut vetävän herneen nenään, liittyy aina johonkin nuorekkuuteen tai nuorelta näyttämiseen tai nuorekkaisiin vaatteisiin tms. Relaa, nainen, rauhotu!!!

Siis oot käsittänyt varmaan jotenkin väärin, mutta yritän vastata ihan kohteliaasti nytkin. En ole mielestäni kärkäs, ajattelin, että täällä voi jutella ja laittaa lisääkin kommenttia jos tulee jotain mieleen.

Kyllä tää maailma nyt vaan on sellainen, että parasta ennen -päivänsä ylittänyt nainen saa olla onnellinen jos näyttää edes hitusen nuoremmalta.
Ja kyllä se on kiinni just niistä rypyistä, juonteista ja roikkuposkista, eikä mistään vaatteista. Ei kukaan niin urpo ole että vaatteiden tai hiusten perusteella ikää määrittelee.
Miehille pitää olla kaunis ja nuoren näköinen.
Ja saahan palstoiltakin aina lukea että "mitä ihmettä tollekin on tapahtunut, eihän se ole kuin 47v, taitaa juoda liikaa"...
Joo, vähänkö oisin onnellinen jos joskus selviäisi että joku on luullut mua nuoremmaksi, vaan eipä ole ikinä iät edes puheeksi tulleet.

Mua ei haittaa vaikka luullaan nuoremmaksi. Ei enää tässä iässä. Mutta nuorempana se vitutti mua. Samoin sisko ja vanhemmat ovat nuorekkaita.

En ihannoi sitä mitenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Määä;28427072:
Kyllä tää maailma nyt vaan on sellainen, että parasta ennen -päivänsä ylittänyt nainen saa olla onnellinen jos näyttää edes hitusen nuoremmalta.
Ja kyllä se on kiinni just niistä rypyistä, juonteista ja roikkuposkista, eikä mistään vaatteista. Ei kukaan niin urpo ole että vaatteiden tai hiusten perusteella ikää määrittelee.
Miehille pitää olla kaunis ja nuoren näköinen.
Ja saahan palstoiltakin aina lukea että "mitä ihmettä tollekin on tapahtunut, eihän se ole kuin 47v, taitaa juoda liikaa"...
Joo, vähänkö oisin onnellinen jos joskus selviäisi että joku on luullut mua nuoremmaksi, vaan eipä ole ikinä iät edes puheeksi tulleet.

no miksi pitää pyrkiä siihen nuorelta näyttämiseen, eikö omana itsenä oleminen ole parasta? sellainen ihminen on mielestäni hyvin viehättävä ja kaunis, joka on sinut itsensä ja kroppansa kanssa, oli sitten ryppyjä tai ei, toki terveelliset elämäntavat vaikuttavat positiivisesti ihmisen ulkonäköön ja muutenkin oman kunnon ja ulkonäön ylläpito saa ihmeitä aikaan, mutta onko se sitten niin kamala asia jos sinä olet sen 30v. ja ihmiset sanovat sinun olevan 30v. ? omassa ystäväpiirissäni ainakin nämä kolmekymppiset näyttävät kolmekymppisiltä, en toki voi sanoa tuntemattomista , että ovatko he 28 vai 32 vuotiaita, mutta ulkönäöllisesti en siis eroja huomaa 28v. ja 32v.

Mun töytyy kyllä sanoa, että mulle on aivan sama minkä ikäiseksi mua kuvitellaan. Big deal. Hauskaahan se vain on, jos jonkun arvio heittää paljon ja joskus sitä voi vaikka fb:ssä naureskella. Ikä kuitenkin on vain numeroita ja jokaiselle sitä tulee kokoajan yhtä paljon lisää.

Niin ja kun nämä ihmiset eivät tajua, että nuoremmalta näyttäminen ei suinkaan ole sama asia, kuin kauneus tai yleensäkään viehättävyys. Vink vink.

ei olekaan, eikä se ole muutenkaan mikään itseisarvo. Ja joskus ihmiset saattaa arvioida jotain 17 vuotiasta 25 vuotiaaksi, vaikka olisi täydellinen lapsen iho, kun on vain pitkä. Ei ihmiset aina osaa katsoakaan niitä kohtia, mistä ikä yleensä näkyy.

Yhteistyössä