Saiko teinisi KESÄTÖITÄ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 3nuorta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3

3nuorta

Vieras
Ikä
hakiko itse töitä vai auttoiko joku (esim. vanhempi)
moneeko paikkaan haki?
tietääkö jo saaneensa työpaikan vai odottaako päätöstä?
pääsikö itse paikkaan vai suhteilla?
mikä työpaikka tai ala?
kuinka pitkä aika?
(palkka?)

menee srk kesätoimintaan yhdeksi viikoksi ohjaajaksi ja sit yhdelle kesäleirille isoseksi ja sitten on lapsenvahtina pikkusiskolle ja varmaan muitakin keikkahommia tiedossa.

palkat siis ei ole kovinkaan isoja, eikä töitä kovin paljon, mut "viimeinen" löhöilykesä (syksyllä lähtee,toivottavasti, opiskelemaan ) niin sanoin et nauti nyt, ehdit sit myöhemmin kesät olemaan töissä.
niin ja 15v on täyttää 16v kesällä.

ja itse on hakenut noihin, on pari vuotta jo noita hommia tehnyt ympäri vuoden.

Tulee mun työpaikalle kahdeks viikoks. Minä sanoin, että töitä olis tarjolla, itse haki. Tavallaan suhteilla, koska työntekijöiden lapset on etusijalla.

Palkka on sen 320 e mitä siinä "tonnilla töihin" -kampanjassa on. Leirikeskuksessa lastenhoitoa.

Meillä 15v ja 14v teinit ja heillä yhteinen työpaikka. Eli töitä on 6 pv viikossa. Saavat ite sumplia sit minkä verran kumpikin tekee. Työ varastotyötä. Vanhempi oli jo viimekesän samassa paikassa ja talven teki melk joka lauantai työvuoron. Työn saivat suhteilla firmasta johon miehen omistama firma tekee alihankinta hommia. Ja joo miehen omasta firmasta ei löydy teineille töitä, laki ja vaatimukset muuttuneet sellasiksi ettei voi ottaa.

16v sai työpaikan soittamalla yritykseen, jossa olin itse joskus ollut töissä. Tiesin mitä hommia voisi kysellä ja onnistui. Palkka tonnin luokkaa, voi tulla vielä jotain lisiäkin.

Yhteistyössä