"vaimo"
Olen ollut miehen kanssa yhdessä 15 vuotta. Naimisissakin kohta kymmenen. Mies on hyvä suomalainen mies. Käy töissä, on melko kiltti, hoitaa lapsia ja osallistuu kotitöihin. Silti minua ihmetyttää, että kaikkien näiden vuosien jälkeen emme oikein pysty toimimaan yhdessä. Minua ahdistaa miehen kanssa puuhailu, esim siivoaminen. Vika on ehkä minussa, mutta minun on mahdotonta löytää 2yhteistä säveltä" asioiden tekemiseen. Tänään esimerkiksi siivosimme. Ja koska olen huomannut, että hänen kanssaan onvakeaa tehdä yhdessä samaa hommaa, aloin siivota keittiötä. Tyhjensin astianpesukoneen, täytin sen, siivosin iltaruoat jne. äkkiä mies tulee paikalle ja sanaa sanomatta järjestää astiat koneeseen uudeelleen ja jatkaa keittiön raivausta vaikka työ oon tavallaan minulla kesken ja asunnossa paljon täysin tekemättömiä töitä, esim pyykit viemättä kaappeihi, myös hänen vaatteensa. No, minä siitä sitten siirryin muihin töihin ja annoin miehen jatkaa keittiössä.
Olin lisäksi laittanut pöytään aamua varten valmiiksi lasit ja mehua (usein aamulla helpottaa jos jotain on vähän valmiiksi , kiireellä kun lähdetään). Mies keräsi lasit astianpeuskoneeseen ja joi mehun pois. Hän tavallaan tekee asiat jotka olen jo tehnyt uudelleen. Tai kokonaan on välittämättä miten jonkun asian olin suunnitellut No nää nyt oli vain esimerkkejä... Mutta tuon tyyppistä on paljon.
En tiedä ymmärtääkö kukaan mitä yritän selittää ja mikä minua rasittaa. Mutta olen jotenkin väsynyt olemaan "ylikäveltävänä". Enkä ymmärrä miksi miehen kanssa yhdessä tekeminen on niin vastenmielistä minulle.
Sanokaa nyt, etä juuri tälläisiä pieniä ongelmia on joka pariskunnalla.
Olin lisäksi laittanut pöytään aamua varten valmiiksi lasit ja mehua (usein aamulla helpottaa jos jotain on vähän valmiiksi , kiireellä kun lähdetään). Mies keräsi lasit astianpeuskoneeseen ja joi mehun pois. Hän tavallaan tekee asiat jotka olen jo tehnyt uudelleen. Tai kokonaan on välittämättä miten jonkun asian olin suunnitellut No nää nyt oli vain esimerkkejä... Mutta tuon tyyppistä on paljon.
En tiedä ymmärtääkö kukaan mitä yritän selittää ja mikä minua rasittaa. Mutta olen jotenkin väsynyt olemaan "ylikäveltävänä". Enkä ymmärrä miksi miehen kanssa yhdessä tekeminen on niin vastenmielistä minulle.
Sanokaa nyt, etä juuri tälläisiä pieniä ongelmia on joka pariskunnalla.