Hups! Vanhaa maitoa lapselle.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lähettäjä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lähettäjä"

Vieras
Onko muille käynyt näin? Lähinnä mietin, että voiko pilaantuneen maidon juonnista seurata mitään vakavampaa kuin vatsavaivoja?

Aukaisin pari kolme päivää sitten maitopurkin jossa oli päiväys 23.4., ajatukseni oli kaataa maito pois seuraavana päivänä etten anna lapselle vanhaa maitoa (heitän aika helposti päivämäärän perusteella elintarvikkeita pois). No nyt hoksasin, että olen koko ajan, vielä tänä iltanakin juottanut lapselle sitä maitoa! Sehän on jo pakkauksen mukaan kolme päivää vanhaa! APUA!

Kaadoin lopun maidon pois, siinä ei ollut klönttejä eikä se haissut mielestäni miltään. Itse en käytä maitoa, ällötyksen vuoksi en koskaan edes maista sitä. Huomasin vain lapsen nokkamukissa reunoilla pieniä maitopaakkuja, semmoisia pieniä "limoja" vain mutta nyt tietysti pähkäilen, että voiko tuosta tulla jotain?
Maito ei tosiaan haissut pahalle (eikö se ole se huomattavin merkki pilaantuneesta elintarvikkeesta, haju) ja nykyään kun nuo kaikki ruoat ja juomat on täynnä kaiken maailman säilöntäaineita, niin voiko jopa olla mahdollista, että maito oli vielä juotavaa?

Voi kääk, any help here?

Ei se mitään vanhaaa ollut. Jos se kerran ei olut hapanta, eikä homeessa. Ei ne päivämäärät mikään laki ole, kyllä sen jälkeenkin saa tuotetta käyttää. Maito on ainakin viikon, ja jopa ylikin, merkattua parasta ennen päivämäärää jälkeen ihan kelvollista.

No mää kyllä tajuan eron niiden välillä, mutta lähinnä hain tällä jutulla, että oisko jollekin käynyt sama moka, että tuliko siitä mitään? Kun itse olen (hajusta päätellen) huomannut, että maito joskus pilaantuu jo ennen sitä parasta ennen -päiväystä.

Me juotiin kerran enon luona viikon vanhaa maitoo. Ei tullut mitään. Huomattiin vasta kun oltiin juotu sitä, että oho se onkii vanhaa.

No JUURI tällaista vastausta odotin, että jollekin on käynyt sama ja tuliko mitään. KIITOS!

Ja "äkkiä lääkäriin, myrkytit sitten lapses jne." teineille: muistakaa nää hienot kommenttinne kun kasvatte aikuisiksi ja saatte sen järjen päähän. Vaikka netti on netti ja teini-ikä on teini-ikä, niin joskus myös voi olla hiljaa. Oikeesti. :)

[QUOTE="lähettäjä";28390512]No mää kyllä tajuan eron niiden välillä, mutta lähinnä hain tällä jutulla, että oisko jollekin käynyt sama moka, että tuliko siitä mitään? Kun itse olen (hajusta päätellen) huomannut, että maito joskus pilaantuu jo ennen sitä parasta ennen -päiväystä.[/QUOTE]

Sä oot haistellut väärin. Tai sit se purkki on ollut kauan auki ja esim. ottanut jostain hajua.

no minä oon juonu homeista mehuakin moneen kertaan :D ei maistunu homeiselle, eikä siittä tullu mitään. oon kyllä maitoakin juonu päiväyksen jälkeen viel monet ajat, eikä oo mitään tullu :)