Kenenköhän kultakimpale oli tänään ikeassa ostoksilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Täysin totaalinen turn-off miehessä on kyllä käytöstapojen puute! Oksetus. Etuillaan äitiä ja lasta jonossa ja teeskennellään ettei kuulla eikä nähdä muka mitään. Kyllä niille pojilleen kannattaa vähän tapoja opettaa, ettei naiset oksenna nähdessään...

Monet miehet esim. kiilaa ovesta itse ensin, sen sijaan että pitäs auki että lastenvaunuilla esim pääsee. HYVIN harva sen sijaan aukoo ovea naiselle ylipäätään, todella todella harva. Naisetkin on nykyään kohteliaampia.

Oma mies aukoo aina ovet naisille (miehillekkin) ja ei todellakaan esim. etuile jonoissa, ennemminkin päästää esim. vanhukset ensin ja sellaiset joilla on vaan esim. yksi ostos.

Mihin on hävinneet vanhan ajan herrasmiehet? eikö pojille enään opeteta minkäänlaisia käytöstapoja? :O

[QUOTE="vieras";28389532]HYVIN harva sen sijaan aukoo ovea naiselle ylipäätään, todella todella harva. Naisetkin on nykyään kohteliaampia.
[/QUOTE]

Tämä oli purkauksen uskomattomin kohta. Kaikki muu on helppo uskoa, mutta että JOPA NAISET ovat nykyään kohteliaampia, tämä alkaa olla jo liian paksua...

[QUOTE="vieras";28389532]Täysin totaalinen turn-off miehessä on kyllä käytöstapojen puute! Oksetus. Etuillaan äitiä ja lasta jonossa ja teeskennellään ettei kuulla eikä nähdä muka mitään. Kyllä niille pojilleen kannattaa vähän tapoja opettaa, ettei naiset oksenna nähdessään...

Monet miehet esim. kiilaa ovesta itse ensin, sen sijaan että pitäs auki että lastenvaunuilla esim pääsee. HYVIN harva sen sijaan aukoo ovea naiselle ylipäätään, todella todella harva. Naisetkin on nykyään kohteliaampia.

Oma mies aukoo aina ovet naisille (miehillekkin) ja ei todellakaan esim. etuile jonoissa, ennemminkin päästää esim. vanhukset ensin ja sellaiset joilla on vaan esim. yksi ostos.

Mihin on hävinneet vanhan ajan herrasmiehet? eikö pojille enään opeteta minkäänlaisia käytöstapoja? :O[/QUOTE]

Väkäväkä!!! Alkakaa te olemaan miehille myös kohteliaita! Ovi aukeaa molempiin suuntiin! On vaan helpompaa keskittyä siihen, mistä pystyy tänään huomauttamaan. Ehkäpä siitä pienestä kalusta, läskistä mahasta tai muusta. Anteeksi vaan täydelliset naiset olemassaolostamme ;)

Mulla taas on päinvastainen kokemus. Miehet ovat kohteliaita ja ystävällisiä. Mulle on aina miehet avanneet oven, jos olen lastenvaunujen kanssa mennyt yms.

Sen sijaan naisilta on käytöstavat hukassa.

[QUOTE="Laura";28389585]Mulla taas on päinvastainen kokemus. Miehet ovat kohteliaita ja ystävällisiä. Mulle on aina miehet avanneet oven, jos olen lastenvaunujen kanssa mennyt yms.

Sen sijaan naisilta on käytöstavat hukassa.[/QUOTE]

Okei, mulla vaan toisinpäin. Viimeksikin kun yritin lumihangen läpi pussiin, apuaan tarjosi vanha nainen. Nuoret äijät istu vaan perseellään eikä tehneet elettäkään auttaakseen.

Ja tietysti tavat koskee myös naisia! Itse useinkin availen ovia muille VAIKKA mulla ois ne kakarat ja vaunut ja kolme kauppakassia mukana.

[QUOTE="vieras";28389597]Okei, mulla vaan toisinpäin. Viimeksikin kun yritin lumihangen läpi pussiin, apuaan tarjosi vanha nainen. Nuoret äijät istu vaan perseellään eikä tehneet elettäkään auttaakseen.

Ja tietysti tavat koskee myös naisia! Itse useinkin availen ovia muille VAIKKA mulla ois ne kakarat ja vaunut ja kolme kauppakassia mukana.[/QUOTE]

:D

Mulle ei ainakaan tarvitse miesten aukoa ovia pelkästään sen takia, että olen nainen. Saan kaikki ovet auki itsekin.
Etuilu on tietysti törkeää, sukupuoleen katsomatta ja muukin huono käytös.

[QUOTE="vieras";28389532]
Mihin on hävinneet vanhan ajan herrasmiehet? eikö pojille enään opeteta minkäänlaisia käytöstapoja? :O[/QUOTE]

Palstatotuus #6: Äidit ovat joko yksin tai pääasiallisesti vastuussa lasten kasvatuksesta.

Peiliin katsomisen paikka?

[QUOTE="vieras";28389617]Niijust, tosi kohteliasta nauraa toisen kirjoitusvirheelle :D no vitsi vitsi.[/QUOTE]

Näin tuota tilannetta vähän sieluni silmin tässä..:D. Mut en tosiaan pahalla..

Heitänpä bensaa liekkeihin paljastamalla, että aivan ihanaa kohtelua olen saanut molemmilta sukupuolilta tasaveroisesti, kun lasten ollessa pieniä kuskasin näitä rattaiden kanssa. Joskus jouduin nuorisolle vinkkaamaan, että voitteko auttaa, mutta ihanasti sellaiset peruskouluikäiset nuoret kollitkin pitivät ovia auki. Tarvitsivat vain ystävällisen hymyn ja pienen vinkin. Ihmiset saisivat jättää sen kyrpänaaman kotiin ja lähteä kaupungille positiivisella mielellä. Kun itse on positiivinen ja suhtautuu muihin ihmisiin avoimen myönteisesti, muutkin suhtautuvat myönteisesti. Ja vielä sen verran, että lakatkaa raahaamasta niitä jalkojanne ja suoristakaa se lyhistynyt ryhtinne, katsokaa ihmisiä silmiin, olkaa kohteliaita... se on ihme juttu, kuinka paljon oma ulkoinen olemus vaikuttaa muihin ihmisiin.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Data ja Minna77
Heitänpä bensaa liekkeihin paljastamalla, että aivan ihanaa kohtelua olen saanut molemmilta sukupuolilta tasaveroisesti, kun lasten ollessa pieniä kuskasin näitä rattaiden kanssa. Joskus jouduin nuorisolle vinkkaamaan, että voitteko auttaa, mutta ihanasti sellaiset peruskouluikäiset nuoret kollitkin pitivät ovia auki. Tarvitsivat vain ystävällisen hymyn ja pienen vinkin. Ihmiset saisivat jättää sen kyrpänaaman kotiin ja lähteä kaupungille positiivisella mielellä. Kun itse on positiivinen ja suhtautuu muihin ihmisiin avoimen myönteisesti, muutkin suhtautuvat myönteisesti. Ja vielä sen verran, että lakatkaa raahaamasta niitä jalkojanne ja suoristakaa se lyhistynyt ryhtinne, katsokaa ihmisiä silmiin, olkaa kohteliaita... se on ihme juttu, kuinka paljon oma ulkoinen olemus vaikuttaa muihin ihmisiin.

Hyvä sulle, mutta en mä kyllä ärsyynny tuosta yhtään, jos meinasit vihjata että olen itse naama norsunvitulla. En nimittäin ole :) Osaan myös olla erittäin kohtelias, olen liiankin kohtelias joskus. Ja kyllä monesti pyydänkin, pakkohan se onkin jos ei meinaa itse päästä. Tänäänkin sanoin tälle adonikselle että anteeksi, olin tässä jonossa ensin, mutta hän ei mukamas kuullut mitään. Oikeen röyhkeyden huippu. En tosiaan viitsinyt mennä olkapäätä tökkimään, sitä voi nykyään saada turpaansakin niin pienestä.

[QUOTE="pena";28389583]Väkäväkä!!! Alkakaa te olemaan miehille myös kohteliaita! Ovi aukeaa molempiin suuntiin! On vaan helpompaa keskittyä siihen, mistä pystyy tänään huomauttamaan. Ehkäpä siitä pienestä kalusta, läskistä mahasta tai muusta. Anteeksi vaan täydelliset naiset olemassaolostamme ;)[/QUOTE]

Harvemmin ovet aukeaa molempiin suuntiin. Ellei sitten ole heiluriovi.

Naiset nykyään itkevät ja nillittävät tasa-arvon perään, silti harvassa ovat ne miehet jotka EIVÄT auo naisille ovia, lastenrattaiden kanssa kulkevista puhumattakaan. Mutta ikinä ei tule vastaan naista joka aukoisi miehelle oven. Ja muutenkin nämä tekopyhät nykypäivän voimaistuneet ämmät huutavat joka tilanteessa miehiltä "perinteistä" käytöstä jossa naista kohdellaan kuin prinsessaa vaikka kuinka pitäisi olla tasa-arvoinen ja moderni.

Shut the fuck up.

[QUOTE="pena";28389583]Väkäväkä!!! Alkakaa te olemaan miehille myös kohteliaita! Ovi aukeaa molempiin suuntiin! On vaan helpompaa keskittyä siihen, mistä pystyy tänään huomauttamaan. Ehkäpä siitä pienestä kalusta, läskistä mahasta tai muusta. Anteeksi vaan täydelliset naiset olemassaolostamme ;)[/QUOTE]

Muutama vuosi sitten pidin kaupan ovea auki kepin kanssa liikkuvalle eläkeläismiehelle. Mies vallan kauhistui eikä suostunut menemään ovesta vaika sanoin, että näin tasa-arvon aikana voi tehdä näinkin päin. Kovasti häntä nauratti sittenkin, mutta minun piti mennä ensin.

Naiset nykyään itkevät ja nillittävät tasa-arvon perään, silti harvassa ovat ne miehet jotka EIVÄT auo naisille ovia, lastenrattaiden kanssa kulkevista puhumattakaan. Mutta ikinä ei tule vastaan naista joka aukoisi miehelle oven. Ja muutenkin nämä tekopyhät nykypäivän voimaistuneet ämmät huutavat joka tilanteessa miehiltä "perinteistä" käytöstä jossa naista kohdellaan kuin prinsessaa vaikka kuinka pitäisi olla tasa-arvoinen ja moderni.

Shut the fuck up.

Minä avasin tänään miehelle oven! Mies oli tulossa kaupasta, minä olin samaan aikaan menossa kauppaan, miehellä oli ainakin 3, ehkä neljäkin kassia kannettavaan.
Mies oli kohtelias ja kiitti.

Lastenvaunuja työntävälle äkäiselle on paha tarjota apua kun tiiä mistä vaippasäkistä seuraavaksi saa päin näköä. Helpompaa kun mokomia ei edes näe vaan bussissakin keskityn kirjaani ja hengähdän. Kiitos moro.

Alkuperäinen kirjoittaja Tír na nÓg;28390433:
Lastenvaunuja työntävälle äkäiselle on paha tarjota apua kun tiiä mistä vaippasäkistä seuraavaksi saa päin näköä. Helpompaa kun mokomia ei edes näe vaan bussissakin keskityn kirjaani ja hengähdän. Kiitos moro.

No säpä vaikutatkin todella iloiselta ja ystävälliseltä. Anteeksi nyt vaan jos joku ottaa nokkiinsa, mutta todella ihmetyttää ihmisten käytöstapojen puute. Mulle kun on opetettu että aina avataan toiselle ovi, etenkin jos toisella on kantamuksia. Oli se toinen sitten mies tai nainen, tai oli se sitten aurinkoinen tai kyrpä ottassa. Kohteliaisuus ei myöskään ole mulle siitä kiinni saanko kiitokset vai en. Omat käytöstavat on ihan itsestä kiinni, jos on epäkohtelias niin se on ihan omaa syytä, turha syyttää kaikkia muita.

Mutta nykyään monet ihmiset ei pidä ovea edes sen vertaa seuraavalle, ettei se ovi lennä päin naamaa kun kuljet perässä sisään samasta ovesta. Ja niinkuin näkyy, tämä aloitus uppos moneen kuin veitsi voisulaan... wonder why

Mun mielestä moni nainen häkeltyy, jos mies on sille kohtelias. Tai siis tulee vaikutelma, että oli enemmän huono kuin hyvä asia kun oli kohtelias.

Feminismi lienee eräs isoimpia syitä käytöstapojen rappiolle. Ei tässä mitään hovielämää vietetä prkl. Rentous on arvostetumpaa kuin kohteliaat maneerit. Moni nainen pitää sellaista Suomessa epäaitona, jotkut jopa merkkinä siitä, että pinnan alla kohteliaalla miehellä on pahat mielessä.

[QUOTE="mies";28392031]Mun mielestä moni nainen häkeltyy, jos mies on sille kohtelias. Tai siis tulee vaikutelma, että oli enemmän huono kuin hyvä asia kun oli kohtelias.

Feminismi lienee eräs isoimpia syitä käytöstapojen rappiolle. Ei tässä mitään hovielämää vietetä prkl. Rentous on arvostetumpaa kuin kohteliaat maneerit. Moni nainen pitää sellaista Suomessa epäaitona, jotkut jopa merkkinä siitä, että pinnan alla kohteliaalla miehellä on pahat mielessä.[/QUOTE]

Höpö höpö!

Sinä olet se, joka teoriassa tietää kaiken parisuhteista, mutta käytännön tasolla et mitään. Ja ulkomaiset naiset ovat nii-in paljon naisellisempia ja söpömpiä kuin suomalaiset.

Eli meidän yhteiskunta ja kulttuuri ei hirveästi arvosta kohteliaita maneereja, koska ne nähdään epäaitoina ja epätasa-arvoisuuden merkkeinä noin yleisesti, etenkin naisten taholta. Jos nyt kärjistetään ja ajatellaan vaikka treffejä, joilla mies tulee puku päällä ja ruusu kädessä naisen luo, niin ei sellainen ole useimmalle suomalaisnaiselle mieleen - kun taas Välimeren maissa paljon enemmän ok. Kohteliaisuutta tärkeämpi Suomessa on hauskuus ja rentous. Eli pelataan naisten säännöillä niin sanotusti.

Maissa, joissa kulttuurilla ja hierarkioilla on suurempi osuus ja painopiste yhteiskunnassa on myös parempaa käytöstä. Ja tähän nähdäkseni liittyy jonkinlainen suurempi epätasa-arvon hyväksyntä. Suomalaiselle sen sijaan parasta on maanläheinen, suora ja luonnollinen toiminta ja käytös, jossa kohteliaisuus on tarpeetonta.

[QUOTE="vieras";28392036]Höpö höpö!

Sinä olet se, joka teoriassa tietää kaiken parisuhteista, mutta käytännön tasolla et mitään. Ja ulkomaiset naiset ovat nii-in paljon naisellisempia ja söpömpiä kuin suomalaiset.[/QUOTE]

Kyllä tiedän parisuhteista, miten niin?

Ja puhuttaisiko aiheesta eikä minusta? :)

Yhteistyössä