Kaverin lapsen hoitaminen kht:lla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysymys

Vieras
Heippa!

Hoitaako kukaan kaverin/naapurin lasta kht:lla tai hoitaako joku sinun lastasi/lapsiasi? Miten olette järjestäneet asiat?

Olen menossa töihin pariksi kuukaudeksi, en viitsisi ottaa muksuille hoitopaikkaa ja kaveri lupasi että hoitaisi lapsiani. Meinasin kysyä, sopisiko että maksaisin hänelle saman, mitä maksaisin kahdesta lapsesta max 10pvää/kk hoidosta plus kotihoidontuen, eli siitä tulisi noin 600e tai vähän vajaa. Lapset siis olisi hänellä hoidossa 1-3pvää viikossa, 4-8h kerrallaan. Miltä tällainen kuulostaisi teidän mielstänne? Jos joku ehdottaisi teille tällaista järjestelyä/maksua? Minusta tuo on kuitenkin ihan kiva summa, tai ainakin itselleni olisi kotihoidontuella ollessa ja toisaalta maksaisin hoitomaksut vaikka menisivät kunnalliseen hoitoon ja menettäisin kht.

Siis kahdesta lapsesta vajaat 600 euroa yhteensä? Jos lasketaan, että hoitopäiviä on 10 kuukaudessa, tarkoittaisi se 15 euroa per päivä per lapsi. Aika vähältä kuulostaa.

Totta, noin ajatellen kuulostaa kyllä vähältä. Toisaalta en ihan kauheita pysty maksamaan, koska sitten mun töihin meno käy jo kannattamattomaksi tai lapset kannattaisi ainakin viedä "oikeeseen" hoitoon...

No siis pimeänä se "palkka" menisi kun kyse ei ole kuin muutamasta kuukaudesta eli hänelle jäisi se 600e/kk käteen... Kaveri siis itse ehdotti että ottaisin minulle tarjotun paikan vastaan, että hän voi hoitaa meidän lapset. Eivät siis ole enää ihan pieniä, 5v ja 2,5v. Ovat kavereita hänen lapsiensa kanssa niin olisi heillekin vaihtelua kun olisivat välillä siellä.

No siis pimeänä se "palkka" menisi kun kyse ei ole kuin muutamasta kuukaudesta eli hänelle jäisi se 600e/kk käteen... Kaveri siis itse ehdotti että ottaisin minulle tarjotun paikan vastaan, että hän voi hoitaa meidän lapset. Eivät siis ole enää ihan pieniä, 5v ja 2,5v. Ovat kavereita hänen lapsiensa kanssa niin olisi heillekin vaihtelua kun olisivat välillä siellä.

Eihän se jää kaverillesi käteen, koska joutuu ruokkimaan lapsesi. Mutta jos se sopii kaverillesi niin miksipä ei :) Kuulostaa ihan sopivalta ratkaisulta.

meillä kaveri hoitaa lasta säännöllisen epäsäännöllisesti ja palkka on 3.50€ tunti. ja siis pimeenä. on juurikin tuon 0-3päivää viikossa hoidossa 4-7tuntia kerrallaan. eli maksimi summa ollut kuukaudessa 250€. todettiin et on helpoin kattoo noiden tuntien perusteella kuin kuukausimaksuna kun hoitoajat vaihtelee niin omien menojen kuin hoitajan menojenkin mukaan.

Eihän tuon ikäisten ruokkiminen maksa paljon mitään, jos tekee tavallista kotiruokaa. Eikä ruokailusta koituva vaivakaan ole kummoinen, jos omalle perheelle laittaa joka tapauksessa. Kyllä mä voisin kuvitella hoitavani hyvän kaverin tai sukulaisen lapsia omien ohella tuosta summasta.

Hyvältä tuo kuulostaa, mutta onko sinulla myös jokin "vara paikka", johon lapsi viedä, jos kaverin lapset sairastuu vaikka yöllä mahatautiin ja sun lapsen pitäisi mennä sinne aamusta hoitoon? Tai jos kaveri itse sairastuu?

Sit joutuisi järjestellä jos sairastuvat, mutta luultavasti vastapaikka löytyisi... Onneksi kesällä ei yleensä kauheasti kukaan sairastele. Siksi kyselen summia kun tiedän että tuo ystävä ei halua ottaa mitään... Mutta toki haluan maksaa! Mihinkään hirveän isoihin summiin ei vaan ole mahdollisuutta kuitenkaan :)

Yhteistyössä