Miksi annatte miestenne pukeutua rumasti?

• Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
..
Mieheni on täysi-ikäinen ja oikeustoimikelpoinen, äänioikeuskin hänellä on. Käsittääkseni hänellä on myös päätösvalta omista asioistaan, kuten pukeutumisesta tai hiuksista.

Minkälainen meteli nousisikaan jos esim ap:n mies sanoisi että et kai sä noin karmeissa kuteissa meinaa ulos lähteä..

Voi hyvänen aika, en minä ole mikään määräämään aikuisen ihmisen pukeutumisesta. Saatan kyllä sanoa mielipiteeni jostain mieheni vaatteesta, (joko hyvän tai huono) mutta en kiellä häntä pukeutumasta niihinkään joista en itse pidä. Olen tosin toivonut, ettei käyttäisi niitä tummanvihreitä 90-luvulta peräisin olevia tuulipuvun housujaan kauheasti silloin kun lähdemme yhdessä jonnekin. Mutta jos hänellä on ne joskus päällä kuitenkin, niin en häpeä, onhan monilla muillakin kaikenlaista päällä. Vaatteet ovat ihmisessä mulle ihan täysin sivuseikka, pääasia että jotain on päällä, ja mieluiten ehjää ja puhdasta.

"huoh"
Kun katselee suomalaisten naisten tämän päivän pukeutumista niin ei kannattaisi kenenkään naisen lähteä yleistämään ja arvostelemaan miesten pukeutumista sanallakaan.

Turvonnutta persettä korostavat mutta silti hieman lököttävät kaameat leggingsit ja tennarit. Pisteenä iin päälle lyhyt tukka jossa violetti raita. Ja täydellisen rumuuden kruunaavat toki ylisuuret trendilasit.

"Helmi"
mieheni ei pukeudu kuin teini,itseasiassa kaikki t-paidan printit on hänellä itse suunnittelemia(ja painamia),mutta mulle ei oo mitään väliä sillä miten hän pukeutuu, sillä makakrissa ne vaatteet otetaan kuitenkin pois *nam* :D

haheho
En tiiä tosta ap:n esimerkistä, mutta meidän lähikaupassa käy vaimoineen sellainen vanha setä, jolla on aina sellanen sähkönsininen kiiltäväpintainen pilottitakki varustettuna jollain teksteillä ja mainoksilla, punaiset adidaksen kolmiraitaverkkarit urheilusukkiin tungettuna ja juoksulenkkarit. Samalla miehellä on myös mahtavat viikset ja harmaa tukka. Tuo on oikeasti ehkä mauttomuuden huippu, ja vaimonsa on aina ihan normikuteissa. Mua hävettäis ihan jumalattomasti kulkea tuollaisen ilmestyksen kanssa. :D

"vieras"
mun mies ei pukeudu rumasti, käyttää mm. Sandin, Gantin, Bossin vaatteita ja koskaan ei koskaan käytä addua työssä tai sen puoleen vapaallakaan. Ei harrasta urheilua niin varusteet on vapaa-ajallakin sitten ihan eri merkkejä mm. vaellukseen tms luonnossa liikkumiseen soveltuvia. Työssä on välistä puku, mutta normi arkena rennon tyylikäs. Niin ja ei ole hänen pukeutuminen mitenkään minusta kiinni, ihan itse valitsee vaatteensa kaupasta.

Ai vitsit, mun mies onkin mauttomuuden huippu :D Arkena sillä on ne tekokuituiset verkkarit, virttynyt t-paita ja sen päällä flanellinen ruutupaita, koko komeuden kruunaa jussipipo ja paskaiset työhaalarit. Kun tuo pukeutuu "paremmin", on se kuin 90-luvulle juuttunut punkkari tiukkoine farkkuineen, nahkatakkeineen ja irokeeseineen, eikä mikään ole sen seksikkäämpää :heart:

Viimeksi muokattu:
"Vieras"
Aahhahahaa voi luoja :D

Jack&Jonesistahan ei saa kuin yhdenlaisia, yhdelle ikäluokalle suunnattuja vaatteita.

Ihan uteliaisuudesta, mistä itse ostat vaatteesi? Onko esim. VeroModallakin jokin ikäraja olemassa naisille, kun sieltähän ostavat vaatteita niin teinitytöt kuin aikuiset naisetkin keski-ikään asti?
Tietääkseni kaupoissa on valinnanvaraa eri tyylisuunnille hyvinkin laajasti, vai missä tuppukylässä asut? :D

Sain taas päivän naurut.. :D

johan on
Mun mies pukeutuu vapaa-aikanaan vain ja ainoastaan ns. urheilumerkkeihin. Tennarikansaa olemme molemmat. Joten miksi en antaisi hänen pukeutua niin? Converset on molempien lempparikengät, miehellä muuten päällä yleensä pikeepaita tai muu lyhythiainen ja farkut. Mihinkään setämies -vaatteisiin ei todellakaan kolmekymppisen tarvitse pukeutua. Päällä Ralphia, Polo sportia, Hilfigeriä jne.

"baobao"
Koska toisella on oikeus pukeutua miten haluaa, enkä ole mikään ketä siitä päättäisi. Mokomakin pirttihirmu. Mieheni on mukava olla kanssani kun hyväksyn hänet pieruverkkareissa ja hupparissa. Haluan olla paras tytsy hänen elämässään.

vierailija
En halua yleistä. Vain pieni osa suomalaisista pukeutuu tyylikkäästi ja nätisti.

Valtaosa pukeutuu rumasti ja asiassa tuli ns. käsitteistön korvaus: tyylittömyyttä alettiin sanomaan vapaudeksi pukeutumaan niin kuin itse tykkää, kenestä välittämättä. Toisessa tilanteessa ne samat ihmiset sanoisivat että se on egeistinen piirre. Juuri niin. Ei välitetä kenestä muusta kun itsestä - puolisotkaan ei tasa-arvon nimessä edes välitä toisestaan tyylin "hän on aikuinen ja saa tehdä kaikkea ja pukeutua niin kuin lystää".

On se pohjimmiltaan metsäläis ja työläiskansa, jota kukaan estetiikkaa ei voinnut opettaa, niin mistä sitten heidän lapset ja lastenlapset osaisivat. Juuri siksi se ilmiö kiertääkin sukupolvissa. Ei tarvii olla puoluellinen, mutta kun mistä tahansa maasta palaa Suomeen, niin ulkokuva ihmisista tulee sellainen etä onpa rumia ja kovia, ilmeettömiä ja harmaasävyisiä kirveellä veistettyjä hapannaamoja. En voi sille mitään, mutta sellainen olo tulee aina.

Yhteistyössä