Kaikki joita ärsyttää lihapiirakka jonka tein vkon ruokahaasteeseen

  • Viestiketjun aloittaja lucifer
  • Ensimmäinen viesti
ftije
Mä tein tota tänään, muuten käytin luciferin ohjetta sellaisenaan paitsi meillä oli lihana hevosen paistijauhelihaa. Koko lössi kyllä tykkäsi. Kiitos ohjeen jakamisesta lucifer! :flower:
 
"vieras"
Miksei modet voisi tehokkaasti poista ruokaketjujen vittuiluviestejä?? Ärsyttävää, että tuollaisenkin kivan homman annetaan mennä pilalle yhden tai kahden pässin takia.
 
linkikinki
Pöh.

Meillä tulis miehen sukulaiselta hirvenlihat maksutta kun eivät suostu ottamaan, pakkasesta itse keräämäni kanttarellit/vaihtoehtoisesti äitini keräämät kuivatut suppilovahverot kaapista, muut ainesosat onkin halpaa ihan kaupassakin, paitsi voi. Sitäkin raaskin ostaa.

Odotin jotain tosi radikaalia ja nuokin ainesosat voi korvata halvemmilla, jos omaan kukkaroon ei käy.
 
"hiita"
Huippuhyvää tommonen lihapiirakka! Teen itse aina samaa, tosin jätän sienet pois :)
Ja hirven tilalla on oman navetan lehmästä tehty jauheliha. Siskollani on kanala joten sieltä saan käytännössä ilmaiseksi kananmunat, vaihtelemma tuotteita ns. tarpeen mukaan, hän saa maitoa.
 
Mä en ihnoo sun lihapiirakkaasi vaan päinvastoin .Aijon tänää tai huomenissa tehdä sitä,tuo on vaan niin herkullista :p Kiitti vinkistä ja ohjeesta

Nyt en kyllä käsitä tuota hinnasta jupinaa kun eihän tuo piirakka mitenkään kallis ole.
Mitähän nämä inisijät on sit saanut piirakan hinnaksi kun pitää nostaa tuollainen haloo?
 
lucifer
Lähinnä tuo kitinä ja ininä johtuu ihan siitä kun sen tein minä, jos joku muu olis tehny niin se olis ollut ehdottoman edullinen ja hyvä. paskapörisijä luulee tekevänsä mun elämästä yhtä tuskaa ja kidutusta....

mietin tuossa ku illall saatiin majava, että pitäskö ottaa sitä lihaa siitä talteen ja kokeilla sillä tehdä tuota. Tosin syysmajava olis paremman makusta.
 
  • Tykkää
Reactions: Meteli Seis
lucifer
Pitäisi olla vaan välittämättä vinku-iitojen kommentteihin. Luulis et ei jaksa kauaa yksinään narista,mut mistäs noista tietää. Nehän voi kyl pysyy yhtä tiukassa ku paska Junttilan tuvan seinässä.
mulle on sama iniseekö vai ei, mutta ärsyttää se että pitää jatkaa ketjussa johon ne ei kuulu ja häiritsee siten itse ketjun ideaa. siksi avasin tämän että voi rauhassa avautua.
 
"vieras"
Joku vois tuohon ruokahaasteeseen laittaa jonkin hyvän kuharuoan ohjeen... Saman haloon saattaisi sekin nostattaa. :D Kaupassa kun kilohinta taitaa mennä yli 30 euron. Meillä kuha jo pursuaa korvista kun ollaan saatu sitä molempien vanhemmilta ja naapurista. Seitsemän kuhafilettä on vieläkin pakkasessa ja vähän jo tympii...

Meillä on kanssa ilmaista hirvenlihaa ja sieniä... :D pitääpä kokeilla ohjetta joku päivä :)
 
lucifer

olisin kysynyt noista kantarelleista. niitä en ole kuivannut kun mulle on sanottu että niistä ei tule hyvin, mutta onko ne kuivattuna ihan ok?
kuivaan suppilovahverot ja mustat torvisienet ja minusta ne on näppärät käyttää sellaisena. kantarellit olen pakastanut, mutta jos ne voi kuivata siirryn jatkossa siihen.
 
[QUOTE="vieras";28356581]Joku vois tuohon ruokahaasteeseen laittaa jonkin hyvän kuharuoan ohjeen... Saman haloon saattaisi sekin nostattaa. :D Kaupassa kun kilohinta taitaa mennä yli 30 euron.[/QUOTE]
Jep, aina kun kalassa käydessäni tuon kuhaa kotiin niin vaihdan kumisaappaat ja erävermeet forrestereihin ja pöytään laitetaan oikein silitetty pöytäliina niin olo tuntuu ruokaillessa tosi äveriäältä. :D
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28356600:
Jep, aina kun kalassa käydessäni tuon kuhaa kotiin niin vaihdan kumisaappaat ja erävermeet forrestereihin ja pöytään laitetaan oikein silitetty pöytäliina niin olo tuntuu ruokaillessa tosi äveriäältä. :D
:D tykkään :D

Minun äitini jo alkoi isälle tuumimaan, että "Taasko sitä p*rkeleen kuhaa pitää tehdä". :D Isä sai nyt talven aikaan 130 kuhaa... Sitä söi naapureiden kissoista lähtien kaikki kenelle vain kelpasi..
 
"vieras"
Ne on näitä ihmisiä jotka eivät kerrostaloasunnostaan poistu muualle kuin baariin eivätkä tunne edes kanttarellia jotka valittavat tällasista asioista. Lihapiirakka kuulosti tosi hyvältä. Aion kokeilla itsekin.
 

Yhteistyössä