Tekstailetko miehesi kanssa hänen työpäivän aikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mie"

Vieras
Tuli tuosta yhdestä toisesta ketjusta mieleen. En itse oikein ymmärrä sitä että pitäisi olla jatkuvassa yhteydessä myös työpäivän aikana. Meillä on kyllä aikaa jutella sitten illallakin kun mies pääsee töistä. Ja sitäpaitsi mun miehellä ainakin on niin kiireinen työ että ei se edes ehtisi vastailla mun tekstiviesteihin kesken työpäivän, sillä menis luultavasti työt ihan sekaisin. Tekee siis paperi/tietokone töitä ja on vastuussa tuhansien ihmisten asioista. Eri asia sitten varmaan jos mies on tyyliin rekkakuski, niin voi varmaan olla handsfree koko ajan korvalla ja jutella emännän kanssa..

En tekstaile, jos on asiaa soitan. Ei se tajua katsoa tekstareita vasta kun työpäivä loppunut joten ... Harvoin soitankaan koska useimmiten ei ole mitään niin tärkeää asiaa.

Mulla työkavereita jotka yhteydessä ukkoihinsa "koko ajan". En ymmärrä.

Vain tärkeitä viestejä juuri siitä syystä, että mies on työkseen puhelin korvalla + kone edessä/ asiakkaiden luona.
Vaikkapa lapsen hakemiseen liittyviä tai kauppalista kotiimatkaa varten tms.

Oman työpäiväni aikana en ehdi. Korkeintaan lyhyt puhelu, jos on tärkeää asiaa. Jos olen vapaalla, niin lähetän tekstarilla isännälle ainoastaan kauppalistan, jos hän on töiden jälkeen menossa kaupoille.

Aika harvoin tulee tekstailtua, sähköpostia laitan, jos on asiaa. Yleensä laitan jotain kalenteriin laitettavia juttuja, että muistaa ne. Sinällään sähköposti on synkronoitu kännykkään eli ihan sama on, missä muodossa laittaisi, sähköposti on helpompi kirjoittaa kunnon näppikseltä.

Ja mies ei vastaa, jos on kiireistä, joskus voi itse soitella. Työajat on hyvin epäsäännölliset, soittelen loppupäivästä, että milloin ehtii tänään kotiiin, jos osaa sitä ylipäätään sanoa.

[QUOTE="Mie";28353037]Tuli tuosta yhdestä toisesta ketjusta mieleen. En itse oikein ymmärrä sitä että pitäisi olla jatkuvassa yhteydessä myös työpäivän aikana. Meillä on kyllä aikaa jutella sitten illallakin kun mies pääsee töistä. Ja sitäpaitsi mun miehellä ainakin on niin kiireinen työ että ei se edes ehtisi vastailla mun tekstiviesteihin kesken työpäivän, sillä menis luultavasti työt ihan sekaisin. Tekee siis paperi/tietokone töitä ja on vastuussa tuhansien ihmisten asioista. Eri asia sitten varmaan jos mies on tyyliin rekkakuski, niin voi varmaan olla handsfree koko ajan korvalla ja jutella emännän kanssa..[/QUOTE]

Meillä sama. Tai siis mies on raksal, mut ei se ehtis kuunnella/pysty kuulla emännän löpinöitä.
Kyllä sitä illallakin ehtii jutella. Eikä me oikeastaan edes töistä pahemmin jutella. Jos on ollu paska päivä, sanotaan se, ja se siitä. Ei jäädä ruikuttamaan :D
Saa kyllä jakaa huoleensa ja murheensa mutta ei sitä työpäivää jäädä vatvomaan.
Eikä mies tekstaile/soittele mullekaan. Miksi, kun voi sanoa töiden jälkeeni?
Sitten kun tiedän että mies ajaa jo kotiin, saatan soittaa että en ole kotona tms.

Kyllä me viestitellään joku kerran päivässä :) Tauolla tuo vastaa tai lähettää itse ensin. Kiva kuulla kuulumisia ja kyl jotai käytännön juttujaki viestitellään. Eihän tuokaan ehdi kesken töiden vastata. Paitsi että nyt joutuu pitämään puhelimessa äänet päällä ku mulla menossa rv 39 :)

Mies soittaa minulle yleensä ennen aamupalaamme. Ja ehkä jossain vaiheessa päivää. Jos minulla on asiaa, laitan viestin, etten häiritse. Jos asia olisi aivan akuutti (esimerkiksi pitää lähteä synnyttämään, lähden lasta käyttämään tikkuulla, kun on silmäkulma auki tai olen sairastunut yhtäkkiä rajuun vatsatautiin, eikä minusta ole lapsia hoitamaan), silloin soittaisin.

Mä pyrin olemaan mahdollisimman vähän puhelimitse tekemisissä, silloin kun hän työskentelee - annan työrauhan. Asioista ehtii keskustella sitten vastatustenkin. Tietysti jos tulee jotain hvyinkin akuuttia, niin tottakai yritän tavoitella mutta eri asia on sitten, miten ehtii viestiin/puheluun reagoimaan.

Toisinaan joo, yleensä menee niin, että mies soittelee tai tekstailee mulle ensin (oon vaan opiskelija ja väsään tällä hetkellä gradua kotona). Tekee niin siis yleensä ruoka- tai kahvitauoillaan, ei varsinaisena työaikana, ellei ole jotain todella tärkeetä asiaa. Mun miehen työ ei ole jatkuvaa istumista koneen ja puhelimen äärellä, vaan metsäneuvojana jalkautuu myös maastoon, joten tämä onnistuu.

pari kolme viestiä laitetaan.

No te jotka niitä viestejä laitatte, niin onko ne ihan jotain arkipäivän asioita, kuten "kävin kaupassa, teenkö tänään makaronilaatikkoa vai lihamureketta, lapset teki sitä ja tätä, arvaa kenet näin äsken" tai jotain tälläistä? Mä vaan en ymmärrä että miksei niitä asioita voi kertoa vasta sitten kun mies pääsee töistä..?

Toisinaan laitan, esim. äsken laitoin kuvan kun meidän vauveli kääntyi ekan kerran :)
Normaalisti soitan jos on jotain asiaa, itse inhoon työaikana vastailla henk.koht. viesteihin tai puheluihin, niin en sitten tykkää häiritä miestäkään.

Soitan tai tekstaan puolisolle työpäivän aikana vain, jos on "oikeaa" asiaa (esim. kumpi hakee lapsen eskasta, ostetaanko maitoa vai piimää..). Kiireettömät asiat ehtii selvitellä työpäivän jälkeen.

Ei päivittäin, joskus jos on tärkeää asiaa. Ja samoin mies saattaa laittaa viestiä toisinaan, milloin mistäkin. Joskus ihan vaan, jos on nähnyt mun menevän lasten kanssa työpaikkansa ohi.

[QUOTE="Mie";28353169]No te jotka niitä viestejä laitatte, niin onko ne ihan jotain arkipäivän asioita, kuten "kävin kaupassa, teenkö tänään makaronilaatikkoa vai lihamureketta, lapset teki sitä ja tätä, arvaa kenet näin äsken" tai jotain tälläistä? Mä vaan en ymmärrä että miksei niitä asioita voi kertoa vasta sitten kun mies pääsee töistä..?[/QUOTE]ei mitään tuollaisia viestitellä. yleensä hempeillään j rakastetaan ja kerrotaan mitä illalla voisi kenties tapahtua lasten nukkuessa.

Aika usein joo viestitellään/soitellaan, mies lähtee aamulla kun me vielä nukutaan, soittaa yleensä ennenkin vien lapse t päiväkotiin että miten aamu on menny, jos mä oon illan töissä niin soittelen päivän kuulumiset iltapäivällä kun mies on hakenut lapset. Ja joskus välillä päivää muutenkin :)

Yhteistyössä