Moikka!
Kas täällä yksi samojen ruokien kanssa tuskaileva. Olen tässä jo pitkään tuskaillut saman ongelman kanssa kun aina vedetään sitä samaa safkaa.
Noh nyt olen sitten ryhtynyt tuumasta toimeen ja ryhtynyt testailemaan ohjeita netistä.
Itse suosin helppoja, nopeita ja herkullisia repsuja.
Laitan sulle tähän nyt muutamia joista tuli meidän perheessä hetkessä hittejä.
Ja laitan repsujen alle jos olen tehnyt ruuan jotenkin toisin tai muokannut sitä.
Ensin lihamakaronilaatikko, joka mielestäni on tavattoman tylsä ruoka mutta muksut tykkää siitä. Tällä ohjeella minäkin pidin siitä

ja muksut rakastivat.
Koskenlaskija makaronilaatikko
Tohon pistin koko paketin pilkottuna punaista koskenlaskijaa ja 400 g naudanpaistijauhelihaa. Normimakaronien tilalle täysjyvä kierrepastaa.
Helkkarin hyvää.
Sitten kermainen possupata.
Elämäni makuja: Kermainen possupata
Tuohon olen laittanut kaksi pakettia hk:n rypsiporsaan suikaleita,toisen yleensä pippuri ja toisen naturellina. Jos laittaa molemmat pippurimarinadissa niin en ole laittanut enää lihaliemi kuutiota, koska makua on kyllä tarpeeksi. Tähänkin olen laittanut koskenlaskijaa. Tämä on myös gluteeniton ruoka. helkkarin hyvää ja maistuu koko perheelle. niin ja tässä olen joskus korvannut porkkanat paprikalla. Toimii sekin.
Sitten helppo broilerikastike
Hellapoliisi - Helppo broilerikastike (Marjut E.)
Tuossa käytin kariniemen hunajabroiler suikaleita 450 g ja ohjeeseen näytti tulevan minun mielestäni aika paljon suolaa. Joten puolitin kanaliemikuution ja laitoin vain yhden rkl soijaa.Ja 8 ja 11-vuotiaiden makutuomareiden mielipide oli, että loistavaa!! Tätä lisää. Tätä meillä syödään tänään riisin ja salaatin kera.
Tähän vois kokeilla laittaa oikeeta paprikaa lisäksi tai valutettuja ananaspaloja, mutta veikkaan et meidän muksut kyllä sitten karsastais. Ne kun haluaa syödä rehut raakana.
sitten on tehnyt tällaista vanhan ajankanaviillokkia sitruunasiivin joka on siis nopea moderniversio kanaviillokista.
Vanhanajan kanaviillokki sitruunasiivin | Maku.fi
Tuota ohjetta olen noudattanut aika orjallisesti, hiukan enemmän olen laittanut sitruunan mehua. Broilerin rintaleikkeen olen näppäränä emäntänä korvannut usein kananaturel suikaleilla.
Tämäkin uppoaa perheessämme kuin kuumille kiville riisin ja mustaherukka hillon kera/punakaaliherukka salaatin kera.
Sitten on yksi wokki mitä kanssa teen ja se oli yhdestä ruokakirjasta.
450 g hunajamarinoitua broilerin suikaletta, paistetaan öljy tilkassa pannulla. Heitetään pannulla kourallinen maapähkinöitä ja punaista paprikaa pilkottuna(olen laittanut maun mukaan puolikkaan tai kokonaisen).
Sitten tulee soijaa noin 1 rkl, sweet chili soosia 1-2 rkl maun mukaan ja desi ruokakermaa. tarjoillaan jasmin tai basmati riisin tai nuudeleiden kera. Nopeeta ja hyvää, todellista arjen pikaruokaa. Tästä meillä muksut tykkää.
Sitten oon tehnyt kiireisen naisen maksapihvejä. Eli 400 g naudanpaistijauhelihaa, puolet hk:n isosta maksamakkkarapötköstä, sotketaan tasaseksi massaksi, rouhitaan joukkoon mustapippuria ja suolaa. Muotoillaan pihvejä ja paistetaan pannulla. Lisäksi perunamuussia, puolukkasurvosta ja paistettuja sipulirenkaita.
Tässä nyt olisi muutamia meillä hyväksi havaittuja ruokaohjeita. Sopii kokeilla omassa perheessä ja kertoa mitä teillä tykättiin.