Jonot julkisella puolella / hinta yksityisellä puolella vasektomiaan/miehen sterilisaatioon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Matlis77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Matlis77

Vieras
Olemme mieheni kanssa sopineet, että kunhan meidän kolmas lapsi syntyy (LA: elokuussa), niin mieheni menee sterilisaatioon?

Haluaisimme, että homma hoituisi mahdollisimman pian lapsen syntymän jälkeen, ettei tarvitse pelailla muiden ehkäisyvälineiden kanssa.

Osaako joku sanoa, että millaiset jonot tällä hetkellä on julkiselle puolelle Tampereella? Joko sinne jonoon kannattaa ilmoittautua / ottaako ne ennakkoilmoituksia?

Myöskin yksityisen puolen hinnat Tampereen seudulla (Mehiläinen, koskiklinikka jne) kiinnostavat.

Julkisella puolen vuoden sisään, pohjois-Suomi. Kannattaa huomioida, etät muun ehkäisyn kanssa joutuu kuitenkin olemaan, vaikka melko pian synnytyksen jälkeen pääsiskin. 3-4kk on varoaika vasektomian jälkeen.
Olethan huolehtinut itselles st paperit varulta valmiiksi. Mulla oli kolmatta odottaessa lappu valmiina, että gyne olis tehnyt samassa jos jostain syystä synnytys päätyis sektioon. Siinähän se tulee samalla.

Julkisella puolen vuoden sisään, pohjois-Suomi. Kannattaa huomioida, etät muun ehkäisyn kanssa joutuu kuitenkin olemaan, vaikka melko pian synnytyksen jälkeen pääsiskin. 3-4kk on varoaika vasektomian jälkeen.
Olethan huolehtinut itselles st paperit varulta valmiiksi. Mulla oli kolmatta odottaessa lappu valmiina, että gyne olis tehnyt samassa jos jostain syystä synnytys päätyis sektioon. Siinähän se tulee samalla.

Kiitoksia jonotusarviosta. Tiesin tuon varoajan kyllä sikäli haluaisinkin, että homma saadaan mahdollisimman nopeasti tehtyä synnytyksen jälkeen, että päästään sitten hommissa taas vauhtiin kun alkaa maistumaan :)

Olemme yhdessä päätyneet siihen, että mieheni steriloidaan. Joten en ole moisia lappuja synnytyksen yhteydessä miettinyt enkä ajatellut päätäni vaivata.

Itse en tiedä, että mihin tämä maailma vielä minut vie. Mies on täysin varma päätöksestään, jota suuresti kunnioitan.

:laugh:
Melkoinen gyne, tekee miehelle vasektomian samalla kun vaimolle sektion:laugh:

Kiva, että sulla on hauskaa... Jätit sit edeltävän lauseen pois;)

Jätin montakin lausetta, missään ei puhuttu muusta kuin vasektomiasta.

"Julkisella puolen vuoden sisään, pohjois-Suomi. Kannattaa huomioida, etät muun ehkäisyn kanssa joutuu kuitenkin olemaan, vaikka melko pian synnytyksen jälkeen pääsiskin. 3-4kk on varoaika vasektomian jälkeen.
Olethan huolehtinut itselles st paperit varulta valmiiksi. Mulla oli kolmatta odottaessa lappu valmiina, että gyne olis tehnyt samassa jos jostain syystä synnytys päätyis sektioon. Siinähän se tulee samalla."

Eli kustannukset Mehiläinen HML olisivat olleet 80€ urologin konsultaatio + 800 leikkaus samassa laitoksessa.

Lopullinen kustannus oli 80€ Mehiläiseen ja 90€ kunnalle Riihimäellä. Ne hoitavat tällaisia ns. ei kiireellisinä eli täyttävät päiväkirurgian leikkausaukkoja. Minulla kävi tuuri, eli pääsin n. 1kk sisään urologin lähetteestä. Urologi sanoi, että jonot ovat n. vuoden luokkaa jos ei tule vapaita aikoja (piti päättää puhelimessa kun soittivat, eli pitää olla varma että haluaa toimenpiteen suoritettavan).

Summa summarum, vasektomia on vähän kuin lentäminen. Stand by -paikkoja voi saada mutta se on epävarmaa. Omalla kohdallani olin valmistautunut siihen että kestäisi vuodenkin ennen operaatioon pääsemistä mutta kävi tuuri.

Meillä mies tänään vasektomia operaatioon julkiselle puolelle (HUS). Pääsi peruutuspaikalle, mut siihen peruutusjonoon piti itse osata erikseen soittamalla ilmoittautua, tämä kuultiin vasta oltuamme 4kk jonossa.... Jonoon tammikuussa eli 11-12kk meillä, mutta normijono nyt 1,5-2 vuotta kun tammikuussa arvio oli 1-1,5v...

Yhteistyössä