Siis miten ihmeessä pystytte juomaan vettä useamman litran päivässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lipi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulle riittää n. 1,5 litraa ihan hyvin. Täysimetän 4kk vauvaa. Veden lisäksi juon noin litran verran teetä ja syön kasviksia ja jugurttia päivittäin, mehuja yms. en normisti juo. Jos juo muutakin kuin vettä ei todellakaan tarvitse juoda useita litroja päivässä, ja vaikkei joisikaan, niin 2 litraa riittää, olettaen ettei ole hikoillut erityisen paljon. Kyllä keho kertoo kun se tarvitsee lisää nestettä. Mulla ainakin kun joskus haksahdin tuohon "pitää juoda monta litraa päivässä" juttuun, ne ylimääräset vaan tuli pihalle jatkuvana pissalla juoksemisena. Mitään muuta muutosta en missään huomannut.

Rakko venyy tai kutistuu sen mukaan kuinka usein käy vessassa. Kannattaa siis pidätellä aina jonkun aikaa ennen kuin käy vessassa.

Itse olen riippuvainen vedestä, juon sitä useita litroja päivässä. Ei sekään ole hyvä kun tuntee koko ajan kuolevansa janoon : /

Mä en tiedä onko sekään ihan "normaalia", että kuumalla kesähelteelläkään en tunne janoa, eli sama määrä nestettä riittää kuin talviaikaankin. Ehkä tosiaan salitreenin tai juoksulenkin jälkeen maistuu 0,5L vettä normaalia enemmän, mutta ei sen enempää kuitenkaan.

Te, jotka paljon juotte vettä, onko teillä siis ihan janontunne vai juotteko tavan vuoksi??

Mä juon ehkä 1,5l sisältäen ateriavedet. Mulla kroppa aikalailla kertoo minkä verran tarvii enkä litki ylettömiä määriä. Helteessä ja rasituksessa menee enemmän. Työpäivän jälkeen sen kyllä huomaa onko ehtiny ja muistanu juoda välillä.

Mä juon sekä janoon että tavan vuoksi. Tässä vuosien varrella on käynyt niin, että mulla se janon tunne tulee varmaan helpommin kuin sellaiselle joka juo vähemmän.
Mulle on yks ravintoexpertti sanonut, että janon tunteen tullessa on jo nestehukan puolella. Että pitäis juoda tavallaan etukäteen tai varastoon tai miten sen nyt sanois.
Ja mä muuten juon aamupainotteisesti. Illalla en juo isoja lasillisia tai muutenkaan paljoa, eniten juon aamupalan ja lounaan välissä.

sen kun juotte. Ihan tyhmää totuttaa itseäään ylimäärään vettä .- Se vesi voi joskus loppuakin. Eikä se teidän nykyinen lipittäminen siinä vaiheessa taida auttaa;()

Tuolla joku sanoi että ei juo paljoa ja ei hikoilekkaan paljoa. Kroppa on siitä ihmeellinen asia etttä se pitää kiinni niistä mitä on jos et juo paljoa niin olet kuiva eli vettä kehiin.

Ja tässä nyt ihan FAKTAA teille jotka täällä puhuttu että veden juonti on typerää ja ei tarpeellista. Kuten säännölliset ruoka-ajat niin veden juonti pitää siinä ruokailujen välissä aineenvaihduntaa tasaisesti yllä. Ja totta sekin että pitää nälän tunnetta loitolla.
Useimmiten "nälätunne" on janoa jonka keho sekoittaa nälkään. Ja totta on myös että janoa ei pitäisi tulla koska silloin ollaan jo nestehukan puolella.

Että heittäkääpä nyt mulle tutkimuksia joissa kerrotaan että veden juonti ei ole tarpeellista. Eilä mitään wikipedia tietoa kiitos.

[QUOTE="ulla";28323177]Fiksu ihminen ajattelee, ettei kannata mihinkään totuttautua ylenmäärin. Ei edes - tai varsinkaan - veteen. Se voi loppua yllättäen nopeastio[/QUOTE]

Fiksu myös tajuaa että elimistö tarvii vettä. Ei sunkaan tyyli oo fiksu ja terveellinen. Sielä toisessa päässä verrattuna kovaan juomiseen.

Tuolla joku sanoi että ei juo paljoa ja ei hikoilekkaan paljoa. Kroppa on siitä ihmeellinen asia etttä se pitää kiinni niistä mitä on jos et juo paljoa niin olet kuiva eli vettä kehiin.

Ja tässä nyt ihan FAKTAA teille jotka täällä puhuttu että veden juonti on typerää ja ei tarpeellista. Kuten säännölliset ruoka-ajat niin veden juonti pitää siinä ruokailujen välissä aineenvaihduntaa tasaisesti yllä. Ja totta sekin että pitää nälän tunnetta loitolla.
Useimmiten "nälätunne" on janoa jonka keho sekoittaa nälkään. Ja totta on myös että janoa ei pitäisi tulla koska silloin ollaan jo nestehukan puolella.

Että heittäkääpä nyt mulle tutkimuksia joissa kerrotaan että veden juonti ei ole tarpeellista. Eilä mitään wikipedia tietoa kiitos.

Se on sitä mutua ja mielipidettä. Mikään taho ei sano että vettä ei tarttis juoda ja patikoidessa paastota.

• Tykkää
Reactions: masuilija.
[QUOTE="aloittaja";28322905]Mä en tiedä onko sekään ihan "normaalia", että kuumalla kesähelteelläkään en tunne janoa, eli sama määrä nestettä riittää kuin talviaikaankin. Ehkä tosiaan salitreenin tai juoksulenkin jälkeen maistuu 0,5L vettä normaalia enemmän, mutta ei sen enempää kuitenkaan.

Te, jotka paljon juotte vettä, onko teillä siis ihan janontunne vai juotteko tavan vuoksi??[/QUOTE]

Sekä että.

Yhteistyössä