Järjestääkö mikään oppilaitos monimuotokoulutuksena lähihoitajakoulutusta niin, että päiväopiskelua olisi mahdollisimman

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Celia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

"Celia"

Vieras
vähän? Olen tässä nyt yrittänyt googlettaa ja esim. Tampereella koulutus vaatii vapaata työstä koska opiskelu päätoimista vaikka onkin monimuoto.

Olen siis valmistunut joulukuussa lähihoitajaksi ja olen töissä. Suuntautumisena mulla on vanhustyö ja nyt haluaisin lisäksi mielenterveys-ja päihdetyön tai sitten vammaistyön. Tällä hetkellä olen töissä mielenterveyspuolella. Kun löytyisi sellainen koulu joka tarjoaisi mahdollisuuden suorittaa suuntautumisosan niin, että sen pystyy suorittamaan työn ohessa ja lähipäiviä olisi mahdollisimman vähän. Mutta onkohan tuollaista edes olemassa.

Se opiskelun päätoimisuus tarkoittaa vain sitä, että opinnot etenevät sellaista tahtia että olet oikeutettu opiskelijoiden etuuksiin. Se voi silti tapahtua niin, että olet fyysisesti läsnä esim. kaksi iltaa viikossa.

Työssäoppimisjakso kannattaa kuitenkin muistaa, jollet saa suorittaa sitä omalla työpaikalla joudut ottamaan vapaata.

Uudellamaalla ainakin tarjontaa on.

Se opiskelun päätoimisuus tarkoittaa vain sitä, että opinnot etenevät sellaista tahtia että olet oikeutettu opiskelijoiden etuuksiin. Se voi silti tapahtua niin, että olet fyysisesti läsnä esim. kaksi iltaa viikossa.

Työssäoppimisjakso kannattaa kuitenkin muistaa, jollet saa suorittaa sitä omalla työpaikalla joudut ottamaan vapaata.

Uudellamaalla ainakin tarjontaa on.

Mulla on tällä hetkellä määräaikainen sopimus, mutta jatko melko todennäköinen. Eli siinä samalla voisi suorittaa työssäoppimista ja vain näyttöpäivät olisi palkattomia.

Mutta kaksi iltaa viikossa on sekin liikaa. Lähinnä ajattelin, että olisi lähipäiviä n.2 kuukaudessa ja muuten olisi etäopintoja ja verkkoluentoja. Kun kaikki tuollaista koulutusta järjestävät koulut ovat niin kaukana eli matkustamiseen menee aikaa myös.

Mietin kyllä sitäkin, että onnistuisikohan toisen suuntautumisen suorittaminen oppisopimuksella? Jos vain saisi varmistuksen, että on työpaikka koko tuon ajan ja löytyisi oppilaitos jonka kanssa tehdä yhteistyötä.

Edupoli Porvoossa on järjestänyt monimuoto/ verkko-opintoina juuri tuon mielenterveys päihde osaamisalan erikoistumisen.Taisi olla viime syksynä kun oli haku. Soita ja kysy heiltä alkaako ensi syksynä uudestaan. Mikäli sinulla töitä on voisi juuri tuo oppari olla hyvä.

Laitan vielä tuohon ton linkin niin saat puh no ja muut tiedot.Kun kerran Porvoosta tää juttu :)
http://estudio.edupoli.fi/esitteet/sosiaali-_terveys-_ja_liikunta-ala/SOTEPE%20mielenterveys%20ja%20p%C3%A4ihdety%C3%B6%2017%209%202012-23%204%202013.pdf

[QUOTE="a p";28320764]Mietin kyllä sitäkin, että onnistuisikohan toisen suuntautumisen suorittaminen oppisopimuksella? Jos vain saisi varmistuksen, että on työpaikka koko tuon ajan ja löytyisi oppilaitos jonka kanssa tehdä yhteistyötä.[/QUOTE]

mäolen juuri oppisopimuksella suorittamassa uutta suuntautumista. suosittelen, jos vaan työpaikka löytyy niin helppo homma pitäis olla jos oppilaitos löytyy suht läheltä.

Yhteistyössä