Lapsi mahataudissa ja uloste mustaa, normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolestunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huolestunut"

Vieras
6v:lla alkoi maanantai-iltana ripuli. Ti kävi 8krt vessassa. Eilen neljästi ja kakka oli kiinteämpää mutta ihan tummaa, suorastaan mustaa. Sama juttu tänä aamuna. Kertoo mahan olevan kipeä? Kuuluuko tuo tumma uloste mahatautiin? Suvussa suolistosairauksia niin pelottaa :/

[QUOTE="huolestunut";28320511]Tiistaina söi vähän, mutta ei se ikinä ennen ole kakkaa värjännyt ja värjäisikö näin kauan?[/QUOTE]

Mustikka värjää kyllä, ja ihan pieninäkin annoksina. Ja kyllä sen kulkeminen ruoansulatuksen läpi kestää reilun vuorokauden.

Katso vielä hetki ja soita sitten vaikka terkkariin. Tai voithan soittaa nyt jo ja kysyä jos huolettaa, mutta mun mielestä tuo on vielä ihan normaalia.

[QUOTE="vieras";28320536]No ei varmaan, mutta kyllä minä enemmin soittaisin ihan alan ammattilaiselle ja kysyisin, tarvitseeko käydä näytillä, entä kuin palstalta kysyisin, mitä siellä ollaan mieltä.[/QUOTE]

Kysyä aina saa kokemuksia, mutta ei se tarkoita että ap niiden ohjeiden mukaan silti toimii. Kyllä hän varmasti lapsensa hyvin hoitaa.

Sitä verta tässä pelkään itsekin, koska itselläni on Crohnin tauti joka kylläkin puhkesi nuorena aikuisena. Lapsi meni juuri toisen kerran äsken vessaan, mietin sitäkin milloin voi hoitoon viedä. Sanoivat hoidosta eilen että vaikka jo tänään jos kykenee mutta kykeneekö huomennakaan jos tänään vielä ravaa vessassa?

[QUOTE="huolestunut";28320544]Sitä verta tässä pelkään itsekin, koska itselläni on Crohnin tauti joka kylläkin puhkesi nuorena aikuisena. Lapsi meni juuri toisen kerran äsken vessaan, mietin sitäkin milloin voi hoitoon viedä. Sanoivat hoidosta eilen että vaikka jo tänään jos kykenee mutta kykeneekö huomennakaan jos tänään vielä ravaa vessassa?[/QUOTE]

Älä vie vielä hoitoon. Soita nyt sinne terkkariin niin saat niitä hyviä hoito-ohjeitakin sieltä. Josko huomiseen helpottaisi niin että hoitoon sitten pääsisi.

Heh, kiitos vaan vieras. Kyllä minä lapsen lääkäriin vien jos selvästi siltä vaikuttaa että on tarpeen. Äsken kakka oli vähän ruskeahkoa, joten katsellaan..

Joissain asioissa on parempi katsoa kuin katua, ja mielestäni tämä on nyt sellainen asia.
Tutki ap nyt vielä tarkkaan se uloste, kyllä sen huomaat onko mustikkaa vai ei. Ja jos ei ole, viivana lekuriin.

Ja ei huomenna hoitoon jos tänään vielä ravaa vessassa.

[QUOTE="anni";28320585]lääkäriin. se voi olla verta siinä kakassa, jos on mustaa. vaadi, että otetaan ulostenäyte.[/QUOTE]

Eiköhän lääkäri osaa hommansa, varsinkin jos vie lastenlääkärille. Me "kotilääkäri" annetaan vaan neuvoja joita olemme jostain kuulleet.

Herkullista raportointia, kolmas mahakipuinen vessakäynti lapsella ja nyt kakka oli harmaata.

Enää oikeastaan mietin huomista hoitoonmenoa, kun hoidosta itse sanoivat että voi heti tulla kun ei ole oireita. Oltiin jo aamulla lähdössä mutta lapsi meni herättyään heti vessaan niin eipä lähdettykään. Varmaan katsotaan tilanne illan jälkeen..

[QUOTE="huolestunut";28320744]Herkullista raportointia, kolmas mahakipuinen vessakäynti lapsella ja nyt kakka oli harmaata.

Enää oikeastaan mietin huomista hoitoonmenoa, kun hoidosta itse sanoivat että voi heti tulla kun ei ole oireita. Oltiin jo aamulla lähdössä mutta lapsi meni herättyään heti vessaan niin eipä lähdettykään. Varmaan katsotaan tilanne illan jälkeen..[/QUOTE]

No niin eli mustikka tuli tiensä päähän... :D Juu, katsotte illalla ja vielä aamulla tilanteen huomisesta.

Yhteistyössä