O
oi voi
Vieras
Näin käy monessa perheessä, kinataan kuka ostaa mitäkin ja lapsi joutuu siitä kärsimään. Miksi se menee näin?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
En ymmärrä minäkään. Etävanhempi maksaa lapsesta elatustukea, joka on tarkoitettu lähivanhemmalle rahalliseksi avuksi lapsen kuluihin.
Joten miksi etävanhemman tulisi sen enempää lapsen hankintoihin osallistua?
Tottahan toki, jos hän vapaaehtoisesti haluaa maksaa vaikka lapsensa harrastusmaksut tai ostaa lapselle uusia vaatteita (jos itse olisin etävanhempi, ihan ehdottomasti näin toimisin, koska haluan) niin se on toki oikein kiva. Mutta en osaisi ajatella tilannetta, joss lähtisin läivanhempana kitisemään etävanhemmalle siitä, ettei tämä maksa lapselle uutta polkupyörää, sillä hänhän maksaisi joka kk elatustukea, josta voi sitten siipaista sitä pyörääkin varten osan.
Samaa mieltä. Itse olen kuitenkin kysynyt lasteni isältä haluaako osallistua pyörän hankintaan tms. mutta kuitenkin ihan hyvässä hengessä suuttumatta jos ei. Mutta sitten esim mieheni eksä maksattaa esimerkiksi 40e toppapuvustakin puolet miehelläni. Siis silloin JOS sattuu joskus jotain hankkimaan, yleensä se on mieheni joka kaiken ostaa ja maksaa. Joo, hieman pistää hermoon.