Kuinka monta välikausiasua teillä on lapsille?

  • Viestiketjun aloittaja "Kevät"
  • Ensimmäinen viesti
hitto että tässähän tulee ihan suorituspaineita muksujen vaatetuksen takia ketjua lukiessa.
MIksi? Jos te pärjäätte niillä mitä te nyt käytätte niin miksi mitään pitäisi muuttaa? Perheiden tavat ja tarpeet on erilaiset ja jos perhe x ostaa 3 pukua joka lapselle niin eihän se tarkota että teidän tarvii jos teillä ei oo kaikille 3 puvulle tarvetta :O
 
MIksi? Jos te pärjäätte niillä mitä te nyt käytätte niin miksi mitään pitäisi muuttaa? Perheiden tavat ja tarpeet on erilaiset ja jos perhe x ostaa 3 pukua joka lapselle niin eihän se tarkota että teidän tarvii jos teillä ei oo kaikille 3 puvulle tarvetta :O
Kyllä munkin tarvii tunnustaa, että hetken mietin ketjua lukiessani, että pitäisköhän oikeasti ostaa toinenkin puku, "varmuuden vuoksi", kun ketjussa on paljon ihmisiä joilla paljon vaatteita. :D :snotty:
Mut sit se fiilis meni onneksi ohi :LOL:
 
Kyllä munkin tarvii tunnustaa, että hetken mietin ketjua lukiessani, että pitäisköhän oikeasti ostaa toinenkin puku, "varmuuden vuoksi", kun ketjussa on paljon ihmisiä joilla paljon vaatteita. :D :snotty:
Mut sit se fiilis meni onneksi ohi :LOL:
Tietenkään ei oo mitään järkeä ostaa kuin yksi puku jos se yksi puku riittää. Mutta kaikille se ei riitä ja sillon ostetaan useampi.
 
örfff
1 vkhaalari 2,5vuotiaalle, sillä mennään pvkodissa ja kotiulkoiluissa, eihän tää kevät kestä kun sen 1-2kk, turhaa siksi aikaa ostaa kolmia haalareita/takkeja/housuja. Lisäks on kurahousut ja takki jotka voi vetää päälle märällä säällä. Hanskoja ja pipoja on sit useammat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja höpsiss;28312007:
Höpö höpö - se on palstamammojen keksimä nimitys vaatteille, jotka pitää olla vähintään ticket tai pop. Ei tuollaista tunne edes sivistyssanakirja.
Olen kahtena vuonna seurannu vaateliikkeiden ja markettien mainostusta. Tuulipuku-nimellä en ole nähnyt myytävän lasten ulkopukuja vaan aina lukee että välikausipuku. En oo nähnyt tuulipukuja kaupattavan niin kauan kun itsellä on lapsia ollu ja lapsille niitä ostanu. Kaikkialla on vaan välikausitakkeja ja -housuja ja -haalareita, oli ne vedenpitäviä tai ei.
 
Kyllä munkin tarvii tunnustaa, että hetken mietin ketjua lukiessani, että pitäisköhän oikeasti ostaa toinenkin puku, "varmuuden vuoksi", kun ketjussa on paljon ihmisiä joilla paljon vaatteita. :D :snotty:
Mut sit se fiilis meni onneksi ohi :LOL:
:D

Meillä on joskus ollut lapsilla vain yhdet puvut ja niillä on pärjätty, todella harvoin tuolloin kastuivat läpi ja tarvittaessa kuivuivat nopeasti. En muista että olisi pitänyt ulosmenoja noin pantata. Toisaalta, ei meillä ulkoillakaan 7-9h kaatosateessa tms .

Sitten on ollut niitäkin kausia kun se varapuku on jäänyt liki käyttämättä tai otettu käyttöön toisinaan vain siksi ettei nyt jäisi turhaksi. Kuten joku mainitsi, on vara-asu hyvä esim niitä tilanteita varten jos vaikka housut menee iltaulkoilulla rikki eikä seuraavaan aamuun mennessä saa uusia hankittua.

Riippuu myös lapsesta. Nykyinen 2v on todella taitava saamaan lahkeet kastumaan läpi, tuo lapsi varmaan asuisi kuralammikoissa. :D Hänelle pidän varapukua ehdottomana vaikka isosisaruksensa samassa iässä olisivat pärjänneet ilman. 6v:lla ja 8v:lla kastuu myös vaatteet nykyään tehokkaammin läpi kuin aiemmin ja lisäksi meno on sellaista että helposti vaatteet likaantuvat pesukuntoon tai saattavat jopa mennä rikki. Siksikin varavaatteet hyviä myös heille nykyisin.

Mutta siis tarpeen mukaan. :)
 
JENNI JEE
Heh, kylläpä tämä aine saa ihmisten tunteet kohahtamaan :) Meidän lapsilla on todellakin kahdet ulkovaatteet aina, talveen ja välikauteen. Poika 6 v saa kyllä housujen lahkeet märiksi vaikka olisi kurikset ja saappaat. En tiedä miten sen aina tekee, mutta onnistuu hyvin. Meillä ei kyllä ulkovaatteet kuivaa aina niin nopeasti. Yleensä yön yli kuivuvat, mutta joskus on toppatakki ollut vielä kostea aamulla ja silloin olen kiittänyt itseäni, että meillä on varavaatteet :) Ja kauppatakki on aina siistissä kunnossa, jos tulee nopea lähtö kylään, kauppaan, kaupungin keskustaan. Meillä ulkovaatteet on Jonathania, Lassieta, käytettyä Reimatecia... ei siis mitään hienoja merkkejä, mutta olen ollut tyytyväinen kahden edellä mainitun kosteussuojaan ja alehinnoilla olen saanut hyviä vaatteita. En tosin lähtisi keskustaan Stokkalle, ostoskeskukseen, ravintolaan lapsen kanssa, jolla on Lassietecin haalari, kypärämyssyt, kurahanskat yms asusteet kuin suoraan ulkoilusta. Ja syystä, että en itsekään pue tuulipukuani noihin paikkoihin. Minulla on sinne siistit vaatteet ja sen vuoksi myös lapsella on siisti kauppatakki asusteineen. Tämä kuuluu mun mielestä hyvään tapakasvatukseen, että pukeudutaan joka paikkaan aina sopivalla tavalla.

Teidän (joiden lapsilla vaan yhet vk-vaatteet) ei tarvitse ainakaan miettiä mihin kaikki ulkovaatteet mahtuvat. Jos on tosi monta asua, pitää olla myös hyvin säilytystilaa. Jos mulla olisi paljon rahaa, ostaisin uutena monet ihanat vk-vaatteet. Mikäs sen suloisempaa kuin omat lapset puettuna kauniisti. Ja vaatteissa vaihtelu virkistää. Mutta koska ei ole rahaa hirveesti, niin laitamma kuteisiin vaan sopivasti rahaa ja ostamme niitä sopivasti. Näin on hyvä. Ja useampi vaate kuluu vähemmän käytössä, eli vk-vaatteet saa taas myytyä eteenpäin kirpputorilla. Jos on yksi ainut vk-asu, taitaa se olla aika kärsinyt jo yhdenkin lapsen käytön jälkeen....
 
lucifer
Ja useampi vaate kuluu vähemmän käytössä, eli vk-vaatteet saa taas myytyä eteenpäin kirpputorilla. Jos on yksi ainut vk-asu, taitaa se olla aika kärsinyt jo yhdenkin lapsen käytön jälkeen....
oikeastiko te ajattelette lapselle vaatteita ostaessa jälleenmyynti arvoa?!? ei ole ikinä tullut mieleen että tälläinenkin pitäisi ottaa huomioon. olen aina antanut vaatteet ilmaiseksi ystäville tai ihan kuka on sattunut tarvitsemaan. huonoimmat menee joka navettavaatteiksi seuraavalle tai sitten roskiin.

ilmeisesti pitäisi alkaa muuttamaan ajatusmaailmaansa tässäkin kohtaa eikä lahjoittaa kalliimpiakaan vaatteita vaan myydä ne. ja ensimmäisenä pitäisi osata ajatella jo ostovaiheessa erilailla.

heti aamusta oppi uutta.
 
JENNI JEE
Heh, no en minä ajattele jälleenmyyntiarvoa, mutta kyllähän se niin on, että edullisempaa on käyttää useampaa vaatetta, pitää ne puhtaina ja siisteinä, niin kyllä vaatteet menee sitten vielä kaupaksikin. Minä olen paikannut joskus reikiäkin ja laittanut hienot siistit paikat ja housut on kelvanneet vielä seuraavalle käyttäjällekin. Minä yritän ajatella ekologisesti ja tämän vuoksi käytettynä ostaminen ja vaatteiden kierrätys on todella kannattavaa :)
 
ohoh
Heh, no en minä ajattele jälleenmyyntiarvoa, mutta kyllähän se niin on, että edullisempaa on käyttää useampaa vaatetta, pitää ne puhtaina ja siisteinä, niin kyllä vaatteet menee sitten vielä kaupaksikin. Minä olen paikannut joskus reikiäkin ja laittanut hienot siistit paikat ja housut on kelvanneet vielä seuraavalle käyttäjällekin. Minä yritän ajatella ekologisesti ja tämän vuoksi käytettynä ostaminen ja vaatteiden kierrätys on todella kannattavaa :)
Mä olen kuvitellut, että yhden puvun ostaminen on ekologisempaa. Kalliimmissa myös jälleenmyyntiarvo on yleensä parempi. Pojalla oli ainoastaan popin takki ja housut viime kevään ja syksyn. Möin takin seuraavalle priimakuntoisena 50 eurolla:) Koskaan ei ole tarvinnut reikiä paikata.
 
"jepulis"
Haluaisin sellaisen vielä lisätä tähän ketjuun että viime keväänä meidän 2,5 vuotiaalla oli pakko olla kaapin täydeltä välikausikampetta kun pissavahinkoja sattui useasti juuri ulkoillessa. Pissaisia pukuja ja pöksyjä sai pestä joka viikko. Eli aina ei ole kyse äidin vaatteilla pröystäilystä ja egon kohottamisesta. Vaihtoehtona olisi toki ollut laittaa vaippa ulkoilun ajaksi, mutta koska meillä käytetään kestovaippoja niin tuumailin että on ihan sama pesenkö housuja vai vaippoja kun pesemään joudun kuitenkin.
 
"yksi"
Meillä on 2-vuotiaalla muistaakseni 38 välikausipukua, koska olen laskenut että myydessä saan niistä yli 1000 €! Eli todellakin kannattaa olla monta! Ja luonto kiittää kun myy niin monta pukua eteenpäin.
 
Pojalle on kertynyt ... lasketaanpas... kolme välikausitakkia, joista kaksi on viime vuodelta ja joiden luulin olevan liian pieniä kun ostin Facebook-kirpparilta uuden takin. No, kaikki kolme sopii vielä. Noiden lisäksi hänellä on vielä tavallinen sadetakki. Housuja on yhdet kalvopintaiset ja kahdet kurikset. Niin ja sellainen söpöstelytakki löytyy, vuoreton villakangastakki :D

Tytöllä on haalari, veljen vanha kaksiosainen puku ja sadevaatteet sekä trenssitakki kauppareissuille - samanlainen kuin minulla on :)

Ai niin ja onhan pojalla vielä haalarikin. Oho. Aika täyttä meidän naulakossa kun siihen päälle vielä meidän vanhempien vaatteet.
 
"Vieras"
[QUOTE="Kevät";28308258]Lunta tuli lisää, mutta kohta se sulanee pois ja alkaa oikeasti kevät. Montako vk-asua teillä on lapsille?

Meillä on molemmille tytöille kahdet vk-takit ja niihin kolmet housut. Sitten löytyy Ticketin Plain rainit, mutta mikä on paras keli käyttää näitä ohuita ulkovaatteita (kesäinen kostea ilma?) vai laitanko fleeseasut ja käytän kevätkeleillä...?

Pitäisikö vielä ostaa kauppatakit? Meiltä puuttu sellaiset. Täytynee ehkä hankkia sellaiset.[/QUOTE]

Mitä ne välikausiasut on? Onko minulla mennyt jotain ohi? Meillä on talvi- ja kevät/kesäpuvut, mutta mikä on välikausi?
 
"vieras"
Shoftshell-takki, kevyttoppatakki, kevyttoppahousut, vedenpitävä ohut välikausitakki x 2 (toinen halvempi ja toinen merkkivaate) ja yksi ohut kauppa/kyläilytakki ei pidä vettä. Ohuita vedenpitäviä välikausihousuja 2-3 paria.
 
"jada"
Minkä ikäiselle vauvalle/lapselle ylipäätään kannattaa hankkia vedenpitävä haalari tai muu maassamöyrimisasu? Ihan pienet vauvat ei mun logiikkani mukaan tee semmosilla mitään, koska ovat anyway vaunuissa. Mut minkä ikäisestä lähtien vauvat suurin piirtein alkaa haluta pois vaunuista/rattaista ja maahan möyrimään?

Esikoinen syntyy nyt huhti-toukokuun vaihteessa ja olen ajatellut, että ainakaan ennen ens vuoden kevättä en lähde etsimään semmosta haalaria, minkä kanssa tirpan vois päästää kuralätäkköihin mönkimään.
 
tokan odottaja
jada, meillekin on tulossa toukokuun lopussa pikkuinen ja olen hälle ostanut normi - välikausihaalarin ensi kevääksi ( kokoa 80 ) + tuon lisäksi ostan kurahousut ja sadetakin. En osta mitään erikoishaalareita, koska pienet kasvavat niin nopsasti, että pian on aika taas hankkia uusia välikausihaalari.
 

Yhteistyössä