YLI 35v. KUUMEILIJAT vol 10

suski28 Mulle on käyny noin kierron kans. Oon tässä itekin miettiny, että johtuukohan tää "huonosti" raskautuminen nyt siitä, että kierto tosiaan heittelee tällä hetkellä 28-30 välillä ja pari kertaa ollu jopa 25. Ennen poikaa oli melkeinpä täsmällisesti 30 päivää kierto ja siitä todisteena kaksi tärppiä ensimäisellä yrityksellä, joista ensimmäinen oli tuulimuna. Tosin noihinkin tikutin oviksen ja kuten olen jo aiemmin kertonut etten tosiaankaan raskaudu "näppituntumalla" ja nyt en edes tikuttelulla. Et ole siis ainoa jolla on kierto muuttunu totaalisesti.
 
Kiva tietää että kohtalotovereita löytyy, toisaalta ikävä sun kannalta Kolibrinkukka, jos tosiaan siitä johtuu ettei meinaa tärpätä. Oletko kokeillut tasata kiertoa millään? Onko sellaista taikakeinoa edes olemassa? :LOL: Itse olen näistä asioista vähän ulkona kun aiemmin kaikki on toiminut niinkuin pitääkin ja kun ei vielä olla mitään konkreettista vauva-asian eteen tehty. Mutta otan kyllä vinkkejä vastaan, ei niistä ainakaan haittaa voi olla? Saanko muuten kysyä tuosta tuulimunasta? Miten se huomattiin ja missä vaiheessa?
 
Ku oliski se taikakeino, vaan ei taida olla :D Oon päättäny, että näillä eväillä mennään ja toivoakin todennäköisesti vielä on, kun todistetusti kuitenkin raskaana ollu. Tietty nythän se on haastavaa kun ikä ja oikutteleva kierto lisäävät panoksia. No oon koittanu olla ressaamatta ;) Mutt siis enhän oikeasti tiedä onko tällä kierron epäsäännöllisyydellä kuin iso merkitys...ei oo kokemusta :LOL:

Juu toi tuulimuna mulla tosiaan todettiin np-ultrassa. Ennen sitä ei ollut minkäännäköistä vuotoa tai oiretta, että mitään olis tulossa ulos. Oliha se aika shokki rv12 mennä ultraan odottaen näkevänsä pienen ihmisen alun, mutta sitten sanotaankin ettei siellä ole muuta kuin ruskuaispussi. Lääkkeellinen tyhjennys siis jouduttiin tekeen. Tuon tuulimunan jälkeen toisesta kierrosta jolloin taas yritettiin tärppäs kans heti ja nyt se 3-vuotias nukkuu tuolla meidän sängyssä.
 
Heippa, mitään oireita ei kyllä ole, enkä oikein usko, että olisi tärpännyt. Ensi viikollahan tuo selvinnee.

Mulla on aina, teinistä asti ollut täysin epäsäännöllinen kierto, ja hyvin pitkä. Jopa 40-50 päivää, ennen pillereitä siis. Viime vuoden lopussa jätin pillerit pois, kun parisuhde alkoi olla kypsä yritykselle (takana on myös pitkä nuoruuden liitto, jossa varsinaista yritystä ei koskaan ollut). Syksyllä tutkitutin myös kilpirauhasta, ja sain sen vajaatoimintaan lääkityksen. Sen avulla kierto on nyt ollut toi n. 30, ihanan säännöllinen. Haluaisin kyllä ennen kesää käydä vielä tutkituttamassa, onko kaikki ok, nyt kun elimistö on ollut pillerittömässä tilassa puolisen vuotta.

Vielä niistä oireista: olenkohan ainoa, jonka rinnat ei _koskaan_ ole oireilleet mitenkään? Ei siis arkuutta, turvotusta tms. menkkojen tai ovulaation aikaan eikä nytkään, kun toivon bongaavani jotain raskautumisen merkkejä. Oonkohan jotenkin vajaa...? No, ehkä tää selviää, kun menen gynelle toukokuussa tsekkauttamaan tilannetta.

No, ei muuta kuin reipasta, stressitöntä mieltä kaikille!
 
Vielä Suskille ja Kolibrinkukalle: mä olen lukenut jostain, että kilpirauhasen vajaatoiminta alkaa usein synnyttäneillä naisilla about tässä iässä. Jos kierto alkaa heitellä tosissaan, niin kannattaa varmaan harkita tutkimuksia? Mulla se on kyllä ilmeisesti ollut "aina" - kuten sanoin, jo teininä epäsäännölliset ja pitkät kierrot.
 
YAW
Huomentah =) Mulle oli pujahtanut ylimääräisiä päiviä listaan, eli tänään lauantaina on kp 10/26 :)
Ei uutta tähtien alla, vähän enemmän limaa ja kosteutta alakerrassa, mutta siinäpä se. Ovistestit antaa tosi hailua viivaa, eli en usko sen olevan viellä lähimainkaan.. ehkä viikon kuluttua?

Mä sain progesteronin labrat ja tulos oli 21. Onhan se viitearvojen sisällä, mutta hiukan matalahko kyllä. 9.4 lääkäri vissiin soittelee mulle, joten mä luulen että mä ruinaan nyt clomit ja lugestronit, jotta saadaan tälle mun lyhyehkölle kierrolle munaskuiset kasvaan reippaammin ja luteaalia pidemmäksi.
Eilen mies sai soitettua ajan simppatestiin, joka on 16pv. Eli vappua varmaan vietellään tulosten merkeissä. Vähä jänskättää että mikä se lopputulos on.
Tässäkierrossa tikuttelen vielä ovista niin oon kartalla kierrostani. Vällyjä kyllä pöllyytellään, muttei tärpitys mielessä. Yritetään, muttei yritetä :D

Sellaista tänne =)
 
Kolibrinkukka: Tosi kurjaa mitä olet joutunut kokemaan :(. Ihana, että onnistuitte pian sen jälkeen :).

Lise: Kiitos tuosta infosta. Kysyn terkan mielipidettä kun menen poistattamaan kierukan.

Viimeksi mulla poisti kierukan lääkäri, joten olin nyt vähän yllättynyt kun varasin aikaa ja se varattiin terveydenhoitajalle. Jäin tuota vaan sitten jälkikäteen miettimään. Onko kellään kokemusta tästä?
 
Maanantai 8.4.2013




KUUMEILIJAT

Nimimerkki.......ikä ................kp ..................yk ..........toiveissa

Milk@...................37.........2/28-33...............6.................1
tinttu76................37............4/32.................5.................1
Kolibrinkukka........35..........6/28-30...............5................2
Syystuuli74...........38..........10/28-30.........1v6kk (24)......2
YAW.....................35...........12/26...............15................5
Carolina30+..........35...........19/28...............3v..........5/8/1.yht.
Selina76...............37...........24/26................2.................2
Lise.....................35...........28/30.................5................2


Elena75................37.............. ??/28..................21................3
Tiituliini................37............??/28-30.................4.................2
Sihkis...................38............??/26-30.................8.................1




DPO

carolina30+.....dpo 5
Selina76..........dpo 11





RKTT



YRITYKSEN MYÖHEMMIN ALOITTAVAT

SuloinenSalaisuus
suski28



:wave:TAUSTALLA:wave:

miltsu76
Pikkumartta
Hopsan
K
Sirpa75



:heart:PLUSSANNEET:heart:

2013
maaliskuu.....ei plussia
helmikuu......Apatus yk 2, fenixlintu yv 1, PottuSäkki(PuskaJussi) yk12(1v2kk), Äiskä3, Ms. Monepenny yk 2
tammikuu....Sohvi35 yk 1, Alissia yk 4, Kaktus-76 yv 1.5

2012
joulukuu......Pippurihäntä yk 6
marraskuu...Samettihortensia yk 2, Vuorikristalli yk 2
lokakuu.......Mustikkasuu y k3
syyskuu......Scarleth (3.IVF)
elokuu........Jaahas yk 9
heinäkuu.....Whisky Peat yv 1, Dominique yk 16 (OI 1), Pepinka yk 4, Leenuliinukka yk 2
toukokuu ....Ronja76 yk 17 (1.IVF)
huhtikuu......ei plussia
maaliskuu....Melanie75 yk 3, Elmaleena yk 4
helmikuu.... Killi12 yk 3, Erika76 yk 4
tammikuu... ei plussia



:heart:SYNTYNEET:heart:

Dominique...........6.3.2013 poika
Melanie75............2.12.2012 tyttö
Killi12..................10.10.2012 tyttö
äiskä-73..............20.8.2012 tyttö
Keskeneräinen......30.6.2012 poika
Barbamama.........12.6.2012 tyttö
Siobhan42.............6.8.2011 tyttö
Liljaana ............. 22.9.2011 poika
Pilvilinna74 ......... 3.8.2011 poika
Koralli73 ............. 2.8.2011 tyttö
Helvi-10 ............ 12.7.2011 tyttö
kurkkunaamio ..... 19.5.2011 poika
happihyppy ........ 25.12.2010 tyttö
jääräpää ............ 7.12.2010 tyttö
Lumi-Marja ........ 19.11.2010 tyttö
puskajussi ......... 18.10.2010 poika
Poni06 .............. 24.8.2010 poika
Tiktu ................ 11.5.2010 tyttö
äiti vm70 ........... 22.3.2010 tyttö



Edellinen ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1901061-yli-35-v-kuumeilijat-vol-9-a/




dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)

 
Viimeksi muokattu:
Huomenet!

Oliki muutama päivä listan päivityksestä, joten toivottavasti tiedot on kaikilla oikein. Virheetkin toivottavasti korjasin oikein ;)

Milk@ Harmi :(

Synttärit juhlittu ja arkeen palattu. Tarttis niitä ovistestejä taas paketti tilata, mutta nyt ei kyllä taida olla varaa siihen digitaaliseen testiin : / Katsotaan nyt... Laihis alkoi kans tänään ja noudatan nyt 5 viikkoa tarkkoja ruokaohjeita ja rääkkään itteeni iha kunnolla. Sen jälkeen palaan ruotuun ja syön käyttäen "maalaisjärkeä". Haluan nähdä miten saan painoa pois näin, kun mulla on nyt junnannu sekin todella kauan. Sit vois olla tärppiinkin paremmat mahdollisuudet, kun ylipainoa ei ole niin paljoa. Mulla tosin paino on tällä hetkellä sama kun poikaa aloin odottaa. Mutta nyt keittiön siivoukseen, kun illalla ei enää jaksanu :)
 
Viimeksi muokattu:
YAW
Milk@ Mun mies yrittää mulle takoa päähän että eikö oo parempi kun saadaan tietää missä mennään? :D mutta mua hirvittää ja pelottaa ihan kamalasti... oma kroppa nyt voidaan saada lääkkeillä ojennukseen, mutta mies... pelottaa hirveesti että jos simppatestin tulokset on toooosi huonot :ashamed: Tieto lisää tuskaa, mutta toisaalta... jos meidän huonosti käy niin ei ainakaan tuhrata aikaa enää turhaan.
Välillä täs tuntuu että ois ekaa kertaa asialla, vauvaa yrittämässä :) Oishan se hienoa kun sais tuosta miehestäki tehtyä iskän isolla IIII:llä... meillä kun ei tosiaan oo yhteisiä lapsia ja viidessä vuodessa on näköjään kroppa tehnyt tepposensa eikä toimi enää niin hedelmällisesti kuin ennen. NYYH.
 
Viimeksi muokattu:
YAW, me ollaan keskusteltu paljon aiheesta.. Ja kyllä mun mies myönsi, että jännittää tulokset ja koko prosessi. Mutta niinkuin sanoin miehellenikin: nykyään on niin hyviä hoitoja, että vaikka spermanäytteessä ei olis siittiöitä, niitä voidaan kalastella kiveksistä ja silti vielä saada lapsi aikaan. Ja toisaalta - jos ei mene tutkimuksiin, ei koskaan saa tietää, mikä on vikana.. :) Omalle murulleni sanoin, etten todellakaan laske hänen miehisyyttään siittiöiden määrällä, varsinkin, kun haluan olla hänen kanssaan vaikka ei lapsia saataiskaan.

Eihän sitä tietenkään tiedä, millaisia haasteita tämä prosessi aiheuttaa parisuhteelle, mutta musta tuntuu, että me ollaan kuitenki molemmat niin jalat maassa, ettei se tästä nyt kauheasti keikahda. Yhdessä mennään, tuli mitä tuli..

Mua pelottaa eniten se, jos mussa on sellainen vika, mitä ei pysty korjaamaan. Mutta silti haluan kuulla sen ennemmin kuin elää pettymyksissä kuukausi toisensa jälkeen. Ja toisaalta on kyllä sellainenkin olo, että on jotain toivoa tässä yrityksessä.. :)
 
Tsemppiä kovasti tutkimuksiin! Olen miettinyt samaa, koska ikää on mullakin pian 36, ja luin jostain, et yli 35-vuotiaana voi mennä jo puolen vuoden yrittämisen jälkeen lääkäriin, vaikka yleensä ohjeena pidetään yhtä vuotta. Joten ennen kesää ajattelin itse suunnata gynelle.

Mulla on ultrattu munasarjoja muutama vuosi sitten ja siellä näkyi lievää pco-taipumusta, silloin tosin söin pillereitä, joten se ei kerro normitilasta. Kuitenkin haluais tietää ajoissa, mikä tilanne, ettei montaa vuotta elä turhassa toivossa.

Hyvä juttu kuitenkin on Milk@ se, että niin moni asia voidaan hoitaa! Vaikka siis jotain löytyisikin.
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Lise, sehän siinä just on - niin moni asia voidaan hoitaa! Ja mun pää ei kestä epätietoisuutta. Pystyn toimimaan paljon paremmin, jos mulla on tietoa, mikä on vialla. Jos joku asia on niin pahasti pielessä, että me ei voida saada lapsia ollenkaan, haluan ennemmin tietää senkin nyt kuin vuosien yrityksen jälkeen. Kuten sanoit, yli 35-vuotiailla tilanne on jo vähän eri. Ja mä kuitenkin olen jo muutaman kuukauden yli 37, joten nyt tai ei koskaan... :)
 
Tiistai 9.4.2013




KUUMEILIJAT

Nimimerkki.......ikä ................kp ..................yk ..........toiveissa

Milk@...................37.........3/28-33...............6.................1
tinttu76................37............5/32.................5.................1
Kolibrinkukka........35..........7/28-30...............5................2
Syystuuli74...........38..........11/28-30.........1v6kk (24)......2
YAW.....................35...........13/26...............15................5
Carolina30+..........35...........20/28...............3v..........5/8/1.yht.
Selina76...............37...........25/26................2.................2
Lise.....................35...........29/30.................5................2


Elena75................37.............. ??/28..................21................3
Tiituliini................37............??/28-30.................4.................2
Sihkis...................38............??/26-30.................8.................1




DPO

carolina30+.....dpo 6
Selina76..........dpo 12





RKTT



YRITYKSEN MYÖHEMMIN ALOITTAVAT

SuloinenSalaisuus
suski28



:wave:TAUSTALLA:wave:

miltsu76
Pikkumartta
Hopsan
K
Sirpa75



:heart:PLUSSANNEET:heart:

2013
maaliskuu.....ei plussia
helmikuu......Apatus yk 2, fenixlintu yv 1, PottuSäkki(PuskaJussi) yk12(1v2kk), Äiskä3, Ms. Monepenny yk 2
tammikuu....Sohvi35 yk 1, Alissia yk 4, Kaktus-76 yv 1.5

2012
joulukuu......Pippurihäntä yk 6
marraskuu...Samettihortensia yk 2, Vuorikristalli yk 2
lokakuu.......Mustikkasuu y k3
syyskuu......Scarleth (3.IVF)
elokuu........Jaahas yk 9
heinäkuu.....Whisky Peat yv 1, Dominique yk 16 (OI 1), Pepinka yk 4, Leenuliinukka yk 2
toukokuu ....Ronja76 yk 17 (1.IVF)
huhtikuu......ei plussia
maaliskuu....Melanie75 yk 3, Elmaleena yk 4
helmikuu.... Killi12 yk 3, Erika76 yk 4
tammikuu... ei plussia



:heart:SYNTYNEET:heart:

Dominique...........6.3.2013 poika
Melanie75............2.12.2012 tyttö
Killi12..................10.10.2012 tyttö
äiskä-73..............20.8.2012 tyttö
Keskeneräinen......30.6.2012 poika
Barbamama.........12.6.2012 tyttö
Siobhan42.............6.8.2011 tyttö
Liljaana ............. 22.9.2011 poika
Pilvilinna74 ......... 3.8.2011 poika
Koralli73 ............. 2.8.2011 tyttö
Helvi-10 ............ 12.7.2011 tyttö
kurkkunaamio ..... 19.5.2011 poika
happihyppy ........ 25.12.2010 tyttö
jääräpää ............ 7.12.2010 tyttö
Lumi-Marja ........ 19.11.2010 tyttö
puskajussi ......... 18.10.2010 poika
Poni06 .............. 24.8.2010 poika
Tiktu ................ 11.5.2010 tyttö
äiti vm70 ........... 22.3.2010 tyttö



Edellinen ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1901061-yli-35-v-kuumeilijat-vol-9-a/




dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)

 
Viimeksi muokattu:
Sori, että täältä puskista huutelen, mutta olen seurannut ketjua ihan vanhasta tottumuksesta, kun hyvän aikaa ehdin täällä itsekin roikkua.

Epäsäännölliset kierrot ovat puhututtaneet täällä. Täällä on yksi tapaus, kenellä kierrot olivat hormonikierukan poistamisen jälkeen kaikkea mahdollista 27-45 päivän väliltä. Kierrot ovat olleet aina pitkät, mutta kuitenkin yleensä vähintään 6 viikon välein menkat ovat tulleet eli ihan ovuloimattomaksi tapaukseksi en ole lukeutunut.

Munasolun irtoamisessa on kuitenkin jotain häiriötä, jonka huomasin aktiivisen vauvanyrityksen aikana siitä, että ovisplussa ja limat saattoivat yrittää tulla pari kolme kertaa kierron aikana, tulematta kunnolla. Seurasin myös aamulämpöjä, jotka osoittivat kyllä oviksen tapahtuvan, mutta ihan eri aikaan kuin olin ajatellut. Ovulaatio tuli poikkeuksetta paljon myöhemmin kuin olin ajatellut, luteaalivaiheeni osoittautui onneksi normaaliksi, 13 päivää. Kaikesta tästä huolimatta tai johtuen tähtääminen tärppipäiviin oli hankalaa ja stressaavaakin.

Hakeuduin tutkimuksiin, kun 6kk yrittämistä oli takana, ehkäisyä ilman oltiin oltu jo 9kk. Emme millään jaksaneet "jynkyttää" niin usein, että epäselvän ovulaatioajankohdan kanssa natsaisi. Lääkäri katsoi munasarjat läpi ja totesi, että toisella puolella oli lievää pco-tyyppisyyttä. BMI oli normaalin rajoilla eli 25 ja lääkäri mainitsi pienen painonpudotuksen voivan tasoittaa kiertoja, vaikken ylilihava olekaan.

Meille kävi sitten tämä perinteinen. Lääkäri katsoi tilanteen kuudennessa yrityskierrossa, otettiin keltarauhaskokeet munasolun irtoamisen varmistamiseksi ja kas. Siitä kierrosta about kp 30 paikkeilla ovis sitten vihdoin todistetusti otti ja tapahtui (muutaman päivän myöhemmin kuin lääkäri ultran perusteella arvioi... eli jotain hässäkkää siinäkin oli). Ovisplussapäivänä ei puuhattu, vasta seuraavana iltana, josta ovis tapahtui sitten seuraavan aamupäivän aikana, koska lämmöt nousivat kunnolla jo illalla ja nyt on paketti onnellisesti hautumassa yli puolenvälin. Ts. ovisplussasta lämmönnousuun meni plussakierrossa n. 1,5 vuorokautta, kun taas negakierroissa on käynyt niin, että lämpö nousi heti 12h plussasta tai viimeistään 24h.

Referenssiksi vielä, että esikoiseni sai alkunsa ns. varmana päivänä kp31 tapahtuneesta oviksesta. Ja nyt oli lähestulkoon sama juttu, mutta kyllä se hermojen päälle kävi, kun ovista sai metsästää ihan tosissaan, kun sitä vauvaa ekaa kertaa elämässään alkoi toivoa.

Pitkät kierrot eivät ole hedelmättömyyden tae, mutta kyllä ne vaikeuttavat prosessia! Pco-tyyppisyyskään ei ole mikään tuomio. Mulle oli tärkeää seurata lämpöjä, tikuttaa, käydä tutkimuksista ja selvittää, miten tämä kroppa oikein toimii - iso mysteerihän se oli. Sain lääkäriltä hyvää palautetta siitä, että halusin ymmärtää ja selvittää kiertoni vaiheita, eli siitäkin tuli hyvä mieli. Opin ihan älyttömästi omasta itsestäni tuon yrityskauden aikana ja se piti mut jokseenkin järjissäni. Ns. TJOTailijaksi musta ei vaan ollut, halusin ymmärtää missä mennään. Silti tämä lopputulos tuntuu kyllä varsinaiselta ihmeeltä, vaikka siihen ei loputtoman kauaa mennytkään.

Onnea matkaan! Siitä tässä kaiken tarkkailun keskellä lopulta kuitenkin aika paljon on kyse, vaikka lääketiede isoksi avuksi onkin.

Pippurihäntä
 
Heippa kanssasiskot!
Mä kans pyysin lähetettä tutkimuksiin julkiselle puolelle työlekurilta ja nyt lähtee tän kuun lopussa lähete ja yrittämistä takana puoli vuotta, mulla kun on viel sekin et vaan yks munatorvi ja viel kilpparivajaatoiminta(joka nyt tasapainossa).

Mut tuo polvi on saatava eka kuntoon, ei vaan jaksais odottaa!:p
 
heips!!
mut vois laittaaa taustalle on joku kierre tän flunssan kans ja halut ja himot on nollassa.. meen lääkääriin ens kuus ja aletaan selvittää missä vika.. tätä on ollu jo monta vuotta mut nykyään oon koko ajan nuhassa ja se stressaa...
 
YAW
mä sain tänään puhelun tohtorilta ja käytiin läpi mun labrat.
Eli s-prog testin mukaan viimekierrossa oli ovulaatio kyllä.
Selitin sitte tohtorille että samana päivänä ku otettiin labra (kp24) tuhrutteli, seuraavana myös, sitten ei mitään ja sit alkoiki menkat... tohtori sitte sanoi, että loppukierrossa on jotain tosi kummallista hämminkiä mikä sekottaa pakan.
Sitte kerroin, että nyt on kp 13 eikä ovista oo kyllä tiedossakaan tikkujen perusteella.
Hää sitte sanoi, että clomeja voitaisiin kokeilla sillä ehdolla että käyn seurantaultrassa =) Ja luget perään =) Eli näillä lähdetään kokeilemaan onnea nyt seuraavasta kierrosta =)

Katotaas miten sitte käy ku tulee ne simppa-labrat... kääk! :)

Mutta hyvillä mielin nyt että jotain tapahtuu =)
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Mulleki kerrottiin tänään uutisia: kävin kuuntelemassa selän magneettikuvauksen tulokset, ja selkä on menossa parempaan päin. Sivulöydöksenä löytyi oikealta lantiolta kookas 5 cm:n muutos, joka voisi olla ovariokysta. Ortopedi suositteli gynen konsultaatiota ja varasin sellaisen heti huomiselle. Tämäkin vielä... yritän pitää pään kylmänä, mutta rehellisyyden nimissä on sanottava, että pelottaa..
 
Höh, onkohan Valio lopettanut greippimehun vai eikö sitä vaan ole tullut vähään aikaan paikalliseen Prismaan... Perjantaista asti olen sitä hakenut, mutta ei vieläkään :confused:. On kai sitten pakko testata saanko jotain ovisoireita myös ilman sitä. (En tiedä kyllä onko se oikeasti toiminut, mutta parissa viimeisessä greippikierrossa on ollut oireita ja niitä ennen ei ollut.) Mä jopa tykkään sen mausta :D.
 
Pippurihäntä, kiitos rohkaisevasta tarinasta! Vaivannäköä tää voi vaatia. Pitääkö ne lämmöt mitata aina täsmälleen samalla kellonlyömällä, aamuyöstä tms? Täytyy ruveta tosissaan tutkimaan tota omaa ovulointia.

Milk@ mulla oli puolitoista vuotta sitten myös kysta vasemmassa munasarjassa. Puolisen vuotta myöhemmin se ultrattiin uudestaan (vaikka lääkärin mukaan ei olisi tarvinnut seurantaa, mutta mä halusin) ja se oli kadonnut. Käsittääkseni ne on yleensä vaarattomia. Mutta kyllä mäkin pelästyin ja masennuin silloin! Voimia!

Ja vielä greippimehustakin sama havainto kuin Tinttu! Oon etsinyt vaikka mistä, ja turhaan viime viikkoina. Ostin jotain pink grape -mehua, mutta en ole varma ajaako se saman asian.
 

Yhteistyössä