Kuinka monta välikausiasua teillä on lapsille?

  • Viestiketjun aloittaja "Kevät"
  • Ensimmäinen viesti
"nainen"
[QUOTE="Kevät";28308258]Lunta tuli lisää, mutta kohta se sulanee pois ja alkaa oikeasti kevät. Montako vk-asua teillä on lapsille?

Meillä on molemmille tytöille kahdet vk-takit ja niihin kolmet housut. Sitten löytyy Ticketin Plain rainit, mutta mikä on paras keli käyttää näitä ohuita ulkovaatteita (kesäinen kostea ilma?) vai laitanko fleeseasut ja käytän kevätkeleillä...?

Pitäisikö vielä ostaa kauppatakit? Meiltä puuttu sellaiset. Täytynee ehkä hankkia sellaiset.[/QUOTE]

Oikeesti, mitä niillä 3 eri housulla tekee? Nyt on vielä talvihousut päällä Espoossa.
Vieläkin viikon lopussa vielä luvataan lunta. Monesti sit jo Vappuna on jo kesävaatteet päällä viime vuosina. Milloin niitä vk-asuja edes käyttäisi: kevät on niin olematon ja lyhyt.


Meillä ei siis ole koskaan ollut yhtään vk-vaatteita. Yhdet kurahousut toki on.
 
Joooh
Noh..2-veellä on kolme haalaria ja yksi 2-osainen. 4-veellä on muistaakseni kaksi haalaria ja kaksi tai kolme 2-osaista, 6-veellä on kaksi haalaria, kaksi takkia ja yhdet housut(aion ostaa vielä yhdet housut...)

No juu, mopo on karannut..pikkasen :D
 
"vieras"
Noh..2-veellä on kolme haalaria ja yksi 2-osainen. 4-veellä on muistaakseni kaksi haalaria ja kaksi tai kolme 2-osaista, 6-veellä on kaksi haalaria, kaksi takkia ja yhdet housut(aion ostaa vielä yhdet housut...)

No juu, mopo on karannut..pikkasen :D
Meillä on samanikäiset lapset ja vaatteita ehkä tuplat tuohon nähden ja mielestäni niin on hyvä! Myös kuravaatteita kaikilla 2-3. Mutta me ulkoillaan paljon ja säällä kuin säällä. Itsellänikin on useampi vedenpitävä takki ja housut, ettei tarvitse sanoa, ettei pihalle voida lähteä! Lasten pitää saada kiivetä puissa ilman, että äiti huutelee paniikissa, että älä vaan riko tai likasta vaatteitasi! :)
 
"vvieras"
Yhdet molemmilla. Ajattelin kyllä nuoremmalle ostaa toiset housut, kun noissa pöksyissä ei ole kuminauhalenksuja, vaan suorat lahkeet (en kyllä tajua, miten se ei esikoisen kohdalla haitannut.. nyt tuntuu, että noi lahkeet nousee koko ajan ylös. ärh.) ja ei ole kovin käytännölliset. Minä inhoan kaikkien vermeiden hankkimista. Ostan vaan jotain, että ei kersoja palele :D tajusin tässä vasta viime syksynä, että herrajumala, jotkut ostaa pukuun mätsäävät hatut ja hanskat jne. Minä en ole tajunnut, noilla on ties mitä minun vanhoja myssyjä ja hanskat olen yleensä kanssa vaan kaupasta mukaani repässyt, enkä ole väriä paljon tuijotellut. Nyt ajattelin panostaa ja ostaa esikoiselle pipon, joka sopii takin väriin :D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28308889]Meillä on samanikäiset lapset ja vaatteita ehkä tuplat tuohon nähden ja mielestäni niin on hyvä! Myös kuravaatteita kaikilla 2-3. Mutta me ulkoillaan paljon ja säällä kuin säällä. Itsellänikin on useampi vedenpitävä takki ja housut, ettei tarvitse sanoa, ettei pihalle voida lähteä! Lasten pitää saada kiivetä puissa ilman, että äiti huutelee paniikissa, että älä vaan riko tai likasta vaatteitasi! :)[/QUOTE]

Miten ihmeessä minä olen pärjännyt yhdellä takilla ja housuilla jo monta vuotta? Ja kersat kanssa. Eipä ole ikinä tarvinnut märkien vaatteiden takia jättää ulkoilua väliin...
 
Meillä
4 veelle haalarit,nätti takki (käy kauppatakiksi) joihin ostan ulkoiluhousut vielä. Voi olla että mahtuu vielä viimevuotinen 2-osainenkin,vaikka on numeroa pienempää kokoa.
 
kohta 4 v pojalla
Lassie suprafill haalari alesta 15e sittarista. Ticketin tähtihaalari alesta muistaakseni 50e tiketin nettikaupasta. Tähti Jonathan haalarimalliset vk_housut. Fleecetakki ohut ja paksu . Kauppa/kylätakki. Vuorelliset farkut. 2 tavalliset farkut. 3 puuvillahousut . 2 verkkaritakkia. Pvkodissa lisäksi kuravaatteet.
 
"heps"
Lassie suprafill haalari alesta 15e sittarista. Ticketin tähtihaalari alesta muistaakseni 50e tiketin nettikaupasta. Tähti Jonathan haalarimalliset vk_housut. Fleecetakki ohut ja paksu . Kauppa/kylätakki. Vuorelliset farkut. 2 tavalliset farkut. 3 puuvillahousut . 2 verkkaritakkia. Pvkodissa lisäksi kuravaatteet.
Olen varmaan omituinen, mut minusta farkut ja verkkarit ei ole mitään vk vaatteita. Mut saahan tässä toki luetella vaikka koko komeron sisällön jos siitä tulee hyvä mieli.
 
8v:lla on 3 takkia ja 3 housut.

6v:lla 3 takkia ja 2 housut.

2v:lla 1 haalari, 4 takkia ja 2 housut + 1 softshell-takki.

Lisäksi kaikilla sadevaatteet (2v:lla kahdet) ja fleesetakit (2v:lla ja 8v:lla kahdet).

Vauvalla kahdet fleesehaalarit.
 
Joooh
[QUOTE="vieras";28308889]Meillä on samanikäiset lapset ja vaatteita ehkä tuplat tuohon nähden ja mielestäni niin on hyvä! Myös kuravaatteita kaikilla 2-3. Mutta me ulkoillaan paljon ja säällä kuin säällä. Itsellänikin on useampi vedenpitävä takki ja housut, ettei tarvitse sanoa, ettei pihalle voida lähteä! Lasten pitää saada kiivetä puissa ilman, että äiti huutelee paniikissa, että älä vaan riko tai likasta vaatteitasi! :)[/QUOTE]

Kyllä mää rikkomasta kiellän mutta touhuta saa. Äsken oltiin ulkona n.tunnin verran ja pojat istuivat, juoksivat ja melkein makasivat pihan vesilätäkössä. Kivaa taisi olla. :D
 
"wii"
Meillä on molemmilla lapsilla (3v ja 4v) kosteussuojatut takki ja housut kotona ulkoiluun, päiväkotiin huutonetistä käytetyt ei-kosteussuojatut takki ja housut, koska laittavat pk:ssa kuitenkin kurikset päälle ja kuivauskaappiinkin tarvittaessa. Lisäksi molemmille on siistimmät takit kyläilyyn. Meinaan vielä kyttäillä huutonettiä jos löytyis edullisesti toisetkin kosteussuojatut housut, jos toiset ovat pesussa.
 
Kevät (ap)
[QUOTE="nainen";28308847]Oikeesti, mitä niillä 3 eri housulla tekee? Nyt on vielä talvihousut päällä Espoossa.
Vieläkin viikon lopussa vielä luvataan lunta. Monesti sit jo Vappuna on jo kesävaatteet päällä viime vuosina. Milloin niitä vk-asuja edes käyttäisi: kevät on niin olematon ja lyhyt.


Meillä ei siis ole koskaan ollut yhtään vk-vaatteita. Yhdet kurahousut toki on.[/QUOTE]

Asutaankohan me samassa maassa? Täällä ei tosiaan vielä käytetä vappuna kesävaatteita, joskus on voinut olla päivällä T-paita ja farkut, mutta koko toukokuu ja kesäkuun alku (ainakin) on meillä päin vk-asujen aikaa... Kolmet housut toimii meillä hyvin, yhdet on aina päiväkodissa varalla, yksi asu on päiväkotiin ja toinen kotiin. Eli pe illalla kun lapset tulevat päiväkodista likaisine vaatteineen he voivat vaihtaa vaatteita ja lähdetään mummulaan yökylään (siellä ulkoilemme myös). Kun tullaan la mummulasta niin pesen sekä pk-käytössä olleen asun että sen asun joka oli mummulassa päällä :) Jos siis tähän tarvetta. Ja sitte on kauppatakki jos käydään vielä illalla kaupassa. Ja su molemmat asut on puhtaina. Meillä lapset kyllä tarvii päiväkotiin vaihtohousut. Joskus kurahousut ei oo pitäny kunnolla vettä ulkona tai niitä ei ole aina laitettu ja housut on kastunu. Tämän vuoksi siellä on aina vaihtohousut.
 
"Tenttu"
[QUOTE="heps";28308670]Samaa mieltä!
Takki ja housut riittää hyvin. Välikausivaatteen tarve on lyhyt. Joka kerta hoidosta hakiessa on samalla puvulla voinut ulkoilla illallakin. Pesen ja rummutan tarvittaessa. Yksi LAADUKAS puku riittää, kaksi vielä ok, kolme kuulostaa täysin hukkaanheitetyltä rahalta.[/QUOTE]

Herää kyllä kysymys että minkä ikäisiä kapalovauvoja teillä on kun muka pärjäätte yhdellä asulla? En usko, että ei tule ikinä mitään ongelmallisia tilanteita, varsinkin jos teillä on vauhdikkaita leikkijöitä, jotka rakastavat ulkona touhuamista lätäköissä, hiekassa, mudassa, yms.... te selkeästi rajoitatte ulkoilua, koska teillä on vain yhdet ulkovaatteet lapselle. Itsellänne on kuitenkin monta pukua ulkoiluun??
 
"heps"
[QUOTE="Tenttu";28309891]Herää kyllä kysymys että minkä ikäisiä kapalovauvoja teillä on kun muka pärjäätte yhdellä asulla? En usko, että ei tule ikinä mitään ongelmallisia tilanteita, varsinkin jos teillä on vauhdikkaita leikkijöitä, jotka rakastavat ulkona touhuamista lätäköissä, hiekassa, mudassa, yms.... te selkeästi rajoitatte ulkoilua, koska teillä on vain yhdet ulkovaatteet lapselle. Itsellänne on kuitenkin monta pukua ulkoiluun??[/QUOTE]

5v ja 3v, en rajoita:). Itselläni on kaksi takkia, yhdet housut. Käytössä pidempään kuin pari kautta. Koskaan ei ole hoitoon tarvinnut varaulkovaatteita, mutta en ostakaan mitään kympin housuja monia kappaleita.
 
"kolmen äiti"
Vauvalle Lassien haalari ja isommilta perittyjä karvapukuja.
Taaperolle Lassien haalari. Ostan vielä takin ja housut. Siisti takki kauppaan ja kyläilyyn.
Koululaisella parit takit ja housut ja siisti takki menoihin.

On mulla itselläkin eri varustus ulkoiluun ja kaupungille tms. lähtiessä.
 
ajax
Olen ostanut alennuksesta Lassien vk-haalarin 4-vuotiaalle (maksoi 20-25 euroa). Kirpputorilta ostin kaksiosaisen Reimatec-asun kakkosasuksi (14 eur). 2-vuotias sisko perii isosiskon vanhat (haalarin ja kaksiosaisen). Hänelle löysin vielä uudenveroiset Jonathanin vk-housut kirpparilta (6 eur). Siistimmät kauppatakit meiltä jo löytyykin (kirpputorilta ostetut). Isommalle ostan pari pipoa ja kolmet vk-hanskat tuli hommattua Jesper Juniorin alehintapäiviltä. Nuoremmalle löytyy ison siskon kengät, pipoja ja vk-hanskoja. Isosisko sai Vikingin lenkkarit kirpparilta (6 eur) ja Ecco-kengät alesta (25 eur). Nämä menevät sitten pikkusiskollekin, jos ovat kuosissa ja koko sopii. Ei mun mielestä vk-vaatteet ole kovin hintavia jos ostaa alesta, kirpparilta ja kierrättää. Vk-vaatteita tarvitaan pitkälle syksyyn. Ei tulisi kuuloonkaan, että meillä olisi vain yksi asu!
 
"niin"
Ettekö te ulkoile ikinä? :O
Meillä lapset, varsinkin vanhin, saattaa olla pihalla tuntikausia, myös arkipäivinä, ja todellakin 2 asua/lapsi on minimi, kolmella asulla/lapsi sujuu hyvin.
Voi tätä uusavuttomuuden huippua. Meillä lapsilla yhdet välikausipuvut ja kurikset. Hoidossa käyttävät aina kuravaatteita vaikka meillä onkin vedenpitävät puvut, ei haittaa mua. Jos puku on hoitopäivän jälkeen likainen -APUA, meidän lapsi leikkii sillä kotona vielä sen illan. EI mun tartte muksulle puhdasta haalaria vaihtaa kotileikkien ajaksi. Ja kiitos vedenpitävyyden ja kuristen (siel hoidossa, itse en kotona jaksa niitä pukea) ei ne vaatteet edes ole märät. HElvetin hyvin pärjätään yksillä vaatteilla, illalla sitten pesen/pyyhin puhtaaksi tarpeen vaatiessa.

Erilliset takit löytyy sitten kauppareissua varten ja niiden kanssa vahvemmat farkut. Mutta ne nyt ei todellakaan ole jokapäiväisessä käytössä ja ilmankin selvittäisiin hyvin.
 

Yhteistyössä