Olisiko sinusta ok, että esimiehesi kommentoi sinua positiivisesti FB:ssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Fossiili"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

"Fossiili"

Vieras
Tyyliin "uusi työntekijämme Maija vaikuttaa oikein hyvältä ja nopealta oppijalta ;) "

Olenko mä jotenkin fossiili, kun hämmästyin tällaista tekstiä esimieheltä? En siis ole tekstin Maija, eikä ole kyse miespuolisesta esimiehestä, mutta pisti tällainen silmään ja ajattelin omalle kohdalle, että en kyllä olisi imarreltu vaan päinvastoin. Omista työntekijöistä nyt kirjoittaa nimellä FB:n...?

Mun esimies postitti mun seinälle erittäin kauniita sanoja, kehui minua työntekijänä taivisiin. En kokenut sitä mitenkään outona, meillä on pieni ja tiivis työporukka. Esimieheni on minua pari vuotta vanhempi mies.

Jos suhde esimieheen on luonteeltaan myös henkilökohtainen, ei suora kommunikointi ja esim. vitsailu aiheesta ole ollenkaan outoa. Mutta ap:n kuvailema tilanne... ei. Ei ei.

En tykkäisi. Periaatteen vuoksi en ole huolinut työkavereita kavereikseni facebookkiin yhtä poikkeusta lukuunottamatta (hän ei ollut töissä silloin kun hyväksyin hänet). Periaatteeni on, ettei facebookissani ole mitään työhön liittyvää. En tykkää siitäkään, että jotkut opettajat saattavat kehua oppilaita vanhemmilleen facebookissa.

Olisin tyrmistynyt, närkästynyt ja loukkantunut. :| Ja tuohtunut.
Jos itsekään en työasioitani voi fb-ssä kirjoittaa, enkä julkikommentoida työnantajaani tai esimiestäni, ( vaikka mieli joskus tekisikin ) . oletan että sama koskee myös esimiestäni, huolimatta siitä, että viesti olisi positiivinen.

Ei se vaadi esimieheltä työntekijän kanssa kaveruutta että postaa tuollaisen jutun seinälleen.

ei niin. Ehkä sellaisen postauksen, jossa kehtuttaiisin kaikkia työntekijöitä, tyyliin ... tehtiin hyvää työtä tänään, kiitos ! voisin sietää. Mutta jos esimies nimeäisi minut henkilökohtaisesti en kyllä todellakaan pitäisi asiasta.

[QUOTE="vieras";28304227]Hmm, tuttavani on esimiesasemassa ja kirjoitti "yksi uusi työntekijä on raskaana" - ja uusia oli kaksi, joista toinen mies. Ei hyvä homma.[/QUOTE]

Tuossa esimies on rikkonut lakia, vaikka "nimettömänä" laittanut. Esimies ei saa kertoa työntekijän yksityis- ja terveydellisiä tietoja, joihin muun lukeutuu raskaus, sairaslomien syyt ym. Aika törkeätä esimieheltä!

[QUOTE="vieras";28304466]Tuossa esimies on rikkonut lakia, vaikka "nimettömänä" laittanut. Esimies ei saa kertoa työntekijän yksityis- ja terveydellisiä tietoja, joihin muun lukeutuu raskaus, sairaslomien syyt ym. Aika törkeätä esimieheltä![/QUOTE]

Joo, on kyllä mukava tyyppi, mutta hieman kämmääjä tällaisissa asioissa..

Yhteistyössä