Meinasin kuolla viime talvena, mies ei reagoinut asiaan mitenkään,oli sekunneista kiinni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lonely"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lonely"

Vieras
Luokkakaveri,kenen kyydillä olin, oli vihainen ja hermostunut,lähti liukkaalla pikkutiellä ohittaa mopoautoa vaikka näki että rekka tulaa vastaan(tässä vaiheessa jo liian lähellä), sit kun oltiin mopoauton rinnalla,rekka nenän edessä,tajus kuski että ei ehdi, alko jarruttaa, mutta se mopoauto ei kovin kovaa kulkenut ei siis meinattu ehtiä takas omalle kaistalle,se oli muutamasta sekunnista ja on nesta kiinni(että ei lähtenyt liukuu liukkaalla tiellä).

voisi sanoa että hiuskarvan varassa, tiedotin asiasta miehelle heti kun shokiltani pystyin.
Tulin kotiin ja mies oli niinku ei mitään olis tapahtunut, sen jälkeen itse aloin miettiä että todellakin se viimeinen päivä voi koettaa kummalle vaan koska vaan ja aloin tietoisesti viettää enempi aikaa miehen lähellä.. yms.

Miestä asia ei tuntunut liikuttavan mitenkään(oletin että edes halaa ja on onnellinen että sai minut vielä kotiin,mutta ei,ei niin mitään).

Jostain kumman syystä tämä pomppasi mieleeni nyt, täytyy sanoa että suututtaa,niinkö vähän mä hälle merkitsen?

Ota asia puheeksi miehesi kanssa nyt. Kerro, että sinua jäi vaivaamaan ettei hän reagoinut. Kysy miksi ei ragoinut. Jotkut reagoivat järkyttäviin asioihin niin, että esittävät kuin niitä ei olisi tapahtunut, jos asia on muuten vaikea käsitellä.

Sinä koit sen, miehesi ei. Ei sitä tilannetta tajua toisen kertomana välttämättä kokonaan. Tai sitten miehesi ei van osannut sanoa mitään.

Puhu siitä, niin saat sen mielestä. Sano miehellesi, että asia vaivaa...

Minä olen meinannut kuolla niin, että mies oli siinä vieressä auttamassa. Elvyttämässä jne... Se oli meille semmoinen yhteinen kokemus, joka lähesi meitä todella. Enää mikään ei ole itsestäänselvyys.

Älä syyllistä kuitenkaan.

No miten tuohon ois pitänyt reagoida? Mun mieheni ajaa työssään paljon ja vähän väliä kertoilee läheltä piti -tilanteita mitä on sattunut hälle tai mitä on nähnyt tien päällä. Kun hän kuitenkin on täysin kunnossa niitä selittämässä niin en osaa sitä kiitellä sen enempää tai kiehnätä kimpussa. Ja hän merkitsee mulle PALJON.

Mäkin meinasin kuolla viime talvena. Vetäisin kesken moottoritiellä ruuhkassa ajon kurkkupastillin väärään kurkkuun, ja vain kuin ihmeen kaupalla en tukehtunut tai ajanut kakoessani kolaria.

Mieheni ei tajunnut heti kuinka pienestä se oli ollut kiinni. Eikä sellaista voi edes olettaa koska hän ei ollut siellä niin hän ei tiennyt että liioittelinko esimerkiksi tmv.

Ja mistä tiedät että olit vähällä KUOLLA, varmastikin olit vähällä loukkaantua, mutta ei rekkaan törmääminen automaattisesti tarkoita kuolemaa. Näen tuon tilanteen että meinasit viime talvena joutua kolariin, kuolemasta puhuisin vasta jos olisitte joutuneet ambulanssilla sairaalaan kolarin tai läheltä piti tilanteen aiheuttaman shokin takia.

Alkuperäinen kirjoittaja ööh;28304261:
Ja mistä tiedät että olit vähällä KUOLLA, varmastikin olit vähällä loukkaantua, mutta ei rekkaan törmääminen automaattisesti tarkoita kuolemaa. Näen tuon tilanteen että meinasit viime talvena joutua kolariin, kuolemasta puhuisin vasta jos olisitte joutuneet ambulanssilla sairaalaan kolarin tai läheltä piti tilanteen aiheuttaman shokin takia.

iso rekka,kova vauhti, alla pieni henkilöauto,joka olis mennyt kasaan kuin korttitalo(minulla on lisäksi luuntiheyden alenema,eli jo vähäenerginen isku voi aiheuttaa luunmurtuman. pelkkä lonkkamurtuma aiheuttaa niin ison verenvuodon että siitä luultavasti seuraa shokki,mutta tuossa tilanteessa se ei olis jäänyt pelkkään lonkkamurtumaan, kyllähän noita on nähty!)

ööh: No reagointi mitä olis voinut olettaa että mua tullaan halaamaan ja sanomaan edes että onneksi selvittiin säikähdyksellä..

Mut mies oli niinku ei oliskaan..

Jos mun mies olis ollut tuollaisessa todella lhäellä piti tilanteessa mä olisin hypännyt sen kaulaan ja rutistanut kunnolla

[QUOTE="lonely";28304440]

Jos mun mies olis ollut tuollaisessa todella lhäellä piti tilanteessa mä olisin hypännyt sen kaulaan ja rutistanut kunnolla[/QUOTE]

Ja tästä tullaankin siihen perusongelmaan, joka on syynä lähes kaikkiin riitoihin ihmisten välillä. Oletamme muiden toimivan kuten itse toimisimme.

Mulle sattuu noita läheltä pitää tilanteita usein. Kyllähän ne aina pistää miettimään, mutta ei toiset niitä tajua niin kuin sinä, varsinkaan kun eivät olleet mukana tilanteessa.

Miehet nyt eivät aina ole niin sympaattisia. Omani on, mutta esim. kavereitteni miehet tuskin kulmaansa kohottaisivat.

Alkuperäinen kirjoittaja ööh;28304261:

Mietippä, jos henkilöauto törmää rekkaan ohitustilanteessa... rekkakuskille harvemmin sattuu mitään mutta henkilöautoa ja siinä olleita ihmisiä etsitään käytännössä rekan ALTA!

Yhteistyössä