Miksi yllätysvieraat tulee aina väärään aikaan

• Viestiketjun aloittaja että sellaista vaan
  • Ensimmäinen viesti
että sellaista vaan
Ovikello soi hetki sitten. En mennyt avaamaan, enkä edes katsomaan kuka siellä oli.
Saattoi olla joku tuttu tai tuntematon, mutta oli kumpi tahansa, en ainakaan kehtaa näyttää asuntoani tässä kunnossa kenellekkään. (Sain sitten päähäni vihdoin ja viimein järjestellä kaikki vanhat paperit, ja lattia on täynnä paperikasoja ja kaikenlaista muutakin tavaraa).

Mikähän siinä onkin, että silloin kun kämppä olisi täydellisessä vierailukunnossa ja vieraat enemmän kuin tervetulleita, niin silloin ei takuulla kukaan tule käymään, vaan kaikki soittaa ovikelloa vain silloin, kun et kehtaa mennä ovea avaamaan.

Ei kiitos!!!
Tuttu juttu. Kyllä on joskus niin huonoon aikaan yllärivieraat pöllähtäneet ovelle että olis tehnyt mieli kiroilla. Joskus on päästetty sisään, joskus olen puhunut vain oven raossa. Mitäs tulevat noin vain ilmottamatta!

"..."
Minkälaisia ystäviä/sukulaisia sulla oikein on, jos et uskalla niitä sisälle päästää? Meillä on ollut välillä kämppä kuin räjähdyksen jäljiltä kun vieraita on tullut, ja kaikki on kyllä sisälle pyydetty... Ollaan todettu vaan muutamalla sanalla, mistä kaaos johtuu ja keitelty kahvit. Ketään ei ole suuremmin asia häirinnyt, korkeintaan kysyneet, että häiritsevätkö pahasti tulollaan.

• Tykkää
Reactions: tintta iita
"vieras"
Mä en ymmärrä kuka kehtaa mennä yllätyksenä vierailulle... Miks on niin vaikeaa nykypäivänä kun on kännykät ja kaikki, kysyä taikka edes ilmoittaa että on tulossa? Mä inhoan yllätysvieraita, vaikka oliskin kämppä ok kunnossa. En mene ees kurkkimaan ovisilmästä kuka siellä on, koska meille ei oo tulemista ilman etukäteen ilmottamista. Miehen mielestä oon kummallinen. Ehkä mä sitten oon. Miehen vanhemmat ja veljet ennen tulivat miten sattu, vaikka kahdeksan aikaan illalla(!) mutta kun miehellä meni hermo mun jälkikäteen-kiukkuiluun niin sano suvulleen että olis kiva kun eivät tulis ilmottamatta. Tosi ärsyttävää ettei koskaan voinu olla OMASSA KODISSA rentona ilman että tartti pelätä että millon sinne ovelle taas paukahtaa isovanhemmat kattomaan lapsenlastaan vaikka olis just edellisenä päivänä nähneet..

• Tykkää
Reactions: SuzieQ. ja moekoe
Yksityisyyttä, kiitos
Alkuperäinen kirjoittaja ylläripylläri;28302509:
Koska ne on yllätysvieraita. Niiden tarkoitus on yllättää sut. :)

Mä vihaan yllätysvieraita!
Mä en myöskään tykkää. Musta se on jotenkin epäkohteliasta pöllähtää noin vain paikalle. Voin ehkä ymmärtää sen, että kesällä istutaan pihassa, niin kaverit vaikka fillaroi ohi ja päättää mennä katsomaan, josko oltais paikalla. Mut että tultais ovikelloa soittamaan silloin, kun itselle sopii.. Ei kiitos.

• Tykkää
Reactions: SuzieQ.
"vieras"
Nykyään lähes kaikilla on kännykät, eli ei ole vaikeaa ilmoittaa että on tulossa. Onneksi ovikoodiamme ei tiedä kuin pari ihmistä, ja hekään eivät koskaan tule ilmoittamatta.
Just näin. Aikana ennen kännyköitä yllätysvierailut vielä jotenkin ymmärsi. Nyt ei pitäisi olla mitään syytä siihen ettei voi asiasta etukäteen ilmoittaa. Isäntäväki osaa sitten sanoa sopiiko heille vai ei. Eikä kenenkään tarvitse närkästyä mistään.

"mie"
Minä vihaan myös yllärivieraita.
Lapset saattavat olla päiväunilla, koko perhe kipeänä,koirat sisällä= haukkuvat ja näistä toinen on vieraille vihainen...
Lista on loputon.

Nykyään ei tule enää kuin anoppi.Koskaan ei soita etukäteen! Pahimmillaan on tullut 3 kertaa päivässä kylään. Ja myöhin ajankohta klo 21.30....

minusta son taas ihan hölmöä että soitevat etä tulema kylhään nyt. vastaki käväsi naapuri kahvila. eilen kävi muitaki viehraita jotka mitenkhään ilmottanu tulostansa.

kahvit keitämä ja pullaaki on aina pöytään :)

gallupppppi
tämä on niiiin hieno aihe. Itse vihaan ylläri vieraita, ei mitään asiaa meille jos ei ole apaut tuntia aikaisemmin ilmoittettu tulosta. todella kiusallista ja vasten mielistä.
Mutta ystäväni taas on niiin onnellinen ja iloinen jos heillä ihmiset tulevat ja menevät ilmoittamatta. se on se elämän asenne.

Voisko joku tehdä gallupin aiheesta, että tykkäätkö yllätys vieraista :)

ja tintta iita, sinä tunnut olevan pohjoisesta, ja työ ootte asia ihan erikseen :)

• Tykkää
Reactions: tintta iita
"vieras"
Itse käyn joskus suihkussa ennen seitsemää illalla ja suihkun jälkeen pistän päälle pyjaman. En todellakaan halua vieraiden näkevän minua pyjama päällä enkä rupea pukemaan päivävaatteita suihkun jälkeen kaiken varalta. Joillekin on kauhean vaikea soittaa ja kysyä, että "ollaan vartin päässä sieltä, oletteko kotona?"

Yksityisyyttä, kiitos
Nykyään lähes kaikilla on kännykät, eli ei ole vaikeaa ilmoittaa että on tulossa. Onneksi ovikoodiamme ei tiedä kuin pari ihmistä, ja hekään eivät koskaan tule ilmoittamatta.
Nimenomaan. Muistan kerran, kun yksi kaveri halusi kovin tulla katsomaan asuntoa, johon olin just muuttanut (sinkkuna silloin). Soitti, että nyt voisin tulla, kun olen täällä lähellä. Johon minä, että kuule, mä olen vielä töissä..

Yksityisyyttä, kiitos
tämä on niiiin hieno aihe. Itse vihaan ylläri vieraita, ei mitään asiaa meille jos ei ole apaut tuntia aikaisemmin ilmoittettu tulosta. todella kiusallista ja vasten mielistä.
Mutta ystäväni taas on niiin onnellinen ja iloinen jos heillä ihmiset tulevat ja menevät ilmoittamatta. se on se elämän asenne.

Voisko joku tehdä gallupin aiheesta, että tykkäätkö yllätys vieraista :)

ja tintta iita, sinä tunnut olevan pohjoisesta, ja työ ootte asia ihan erikseen :)
Joo, voin hyvin kuvitella, että maalla tavat voivat olla monesti erilaiset kuin kaupungissa.

puolimaalainen
jos mulla olis paperit leviänä, niin kysyisin oven suusta, oletko hullu tai herra, ja vain ne loput pääsee sisään koska näkyvillä on keskeneräistä työtä.

taidan kuulua tuohon porukkaan, joka yleisesti ottaen tykkää yllätysvieraista. naapurintyttö ja äitinsä puikahtavat usein keittiönovelle koputtelemaan, ja mua se miellyttää. mutta osaan myös sanoa, jos on liian kiire tehdä jotain muuta. he ovat jo nähneet minut pyjamassa keskellä päivää ja tukka tuhannen pöllössä, ja osaavat sitä odottaa.

Yhteistyössä