Ei koiran myrkyttämisestä tulis kun sakkoja. Mielelläni maksaisin siitä että saisi hiljaisuutta jos muut keinot ei tepsis.
Tuomio eläinrääkkäyksestä (myrkytys, koira kärsii kohtuuttomasti ennen kuolemaa) jopa 2v vankeutta. Ole hyvä vaan.Ei koiran myrkyttämisestä tulis kun sakkoja. Mielelläni maksaisin siitä että saisi hiljaisuutta jos muut keinot ei tepsis.
Ois se oikeusvaltio kun joutuisi linnaan koiran myrkyttämisestä, kun linnaa ei saa ku muutaman kuukauden siitä että oot sukupuoliyhteydessä omaan lapseen. Mutta joo...Tuomio eläinrääkkäyksestä (myrkytys, koira kärsii kohtuuttomasti ennen kuolemaa) jopa 2v vankeutta. Ole hyvä vaan.
Joo, sen kyllä huomasin, että kaikenlaisia vajakkeja se leipä elättää, siksipä sen juuri totesin.Kukaan ei ole ollut nirhaamassa koirien omistajia.
Eikä kukaan ole ollut huomauttamassa koiralle jostain.
Kaikenlaisia vajakkeja se leipä elättääkin.
No kuitenkin, yritäppä ymmärtää tämä :
Miten hiljentäisit koiran, joka haukkuisi laittomasti makuuhuoneesi vieressä joka aamu klo 5.00 eteenpäin (itse haluaisit nukkua) ja koiran omistaja ei tekisi lukuisista asiallisista huomautuksista mitää asialle. olisiko sinulla oikesti laillisia ratkaisuvaihtoehtoja? väitän että ei ole, laittomia ratkaisuja kyllä piisaa esim, myrkyttäminen.
saisinko tähän oikeasti vastauksen, en siis aidosti tiedä miten tuomoisen tilanteen voisi ratkaista lain puitteissa?
Voiko kansalainen siis joutua vastuuseen aina kun kertoo jonkun asian, teon tai tavan millä koira kuolee? hulluksi tämä keskustelu meneeEi ole laitonta kysyä, mutta (poliisin sanoin) on erittäin epäeettistä suositella myrkyttämistä ja kertoa vielä päälle kuinka se käy sujuvasti. Eikä auta että jälkeenpäin koittaa korjailla lausuntojaan, koska jo kerrasta voi joutua vastuuseen. Ja hän lupasi palata asiaan kun selvittää mitä resulsseja netiipoliisilla on puuttua tälläisiin kommentteihin jotka lietsovat ja antavat mahdollisuuksia muille vatipäille toteuttaa suunnitelmansa.
Ja senhän sinä olet jo ekalla sivulla monesti sanonut, tässä vielä muistisi virkistämiseksi: jos naapuri on normaali ihminen se homma loppuu jo siihen, jos ei lopu se on tahallista kiusantekoa naapurin puolelta ja suosittelen koiran myrkyttämistä, esim nitro tahi pari makkaran sisään ja a vot ongelma ratkaistu, helppoa ja siistiä
Miksi ihmeessä vastaisin? Esitin jo kantani moneen otteeseen, ei minun tarvitse enää sitä perustella, toisin kuin sinä teet monin eri sanankääntein. Sain nettipoliisilta vastauksen jota kaipasin ja johon olin erittäin tyytyväinen. Jatka vaan valitsemallasi linjalla.Voiko kansalainen siis joutua vastuuseen aina kun kertoo jonkun asian, teon tai tavan millä koira kuolee? hulluksi tämä keskustelu menee
ajatteleppa, että wikipedia pistää kauheammaksi, se kirjoittaa, että 1 gramma talliumia suun kautta riittää surmaamaan ihmisen, pitäiskö wikipedia julistaa laittomaksi? Tallium Wikipedia
Minä en edes uskalla tuollaista kirjoittaa, ties mihin kaikkeen vastuuseen sitä joutuisi
Onko se, että jos kerron, että koira kuolee jos se myrkytetään jotenkin minun vika jos joku sen menee tekemään?
yleinen tieto siitä, että myrkyttäminen tekee koiran hiljaiseksi, onko tälläisen yleistiedon sanominen jotenkin laitonta?
Onko sellainen, että suosittelen nimettömänä nimettömille ihmisille jotakin heidän mielestään eettisesti vääriä/laittomia tekoja, jotenkin lainvastaista?
Saanko suositella kenellekkään yhtään mitään?
Onko kirjoittamani suosittelulause sovitettu jos kirjoitan, että en sittenkään suosittele?
vastaatko Blue näihin kysymyksiin lyhyesti. kiitos.
Nettipoliisillakin voi olla vähän vaikeaa laittaa ihmisiä pelkistä lauseista tai mielipiteistä vastuuseen, koska sen ei pitäisi olla laitonta. Jos joku lause loukkaa sinua se ei tee siitä laitonta.
btw sivistin itseäni, tässä päivän mittaan ja täytyy muuttaa ajatuksiani, eli siellä on olemassa lisävaihtoehto, kun naapuri tahallaan räksyttää koiraansa aamulla klo 5.00 Siitä pitää kerätä hyvät todisteet, nauhuri tms sekä kysellä muiltakin naapureilta, jos on ja marssia niiden kans poliisilaitokselle rikosilmoitusta tekemään kotirauhanhäirinnästä. Poliisi voi käsittääkseni sellaisen koiran sitten lopettaa myrkyttämällä, jos yöhaukunta ei muuten lopu.
jos poliisi ei kuitenkaan voi asialle mitään, sitten en edelleenkään tiedä hyviä ratkaisuja koiran yöhaukun hiljentämiseen, ratkaisuja kyllä tiedän.
Ok, ei pakko jos ei taho ja jatkan, mutta mielenkiintoni kuitenkin heräsi, että mitä nettipoliisi sanoi, voitko laittaa mitä kysyit ja mitä tuli vastaukseksi tähän ketjuun?Miksi ihmeessä vastaisin? Esitin jo kantani moneen otteeseen, ei minun tarvitse enää sitä perustella, toisin kuin sinä teet monin eri sanankääntein. Sain nettipoliisilta vastauksen jota kaipasin ja johon olin erittäin tyytyväinen. Jatka vaan valitsemallasi linjalla.
Sain vastauksen että ottavat vastaan linkkejä keskustelupalstoilta joissa ihmiset päästelevät suustaan mitä sattuu jotta voivat ajan puitteissa vaikka osallistuakin niihin kertoakseen mitä tuollaiset lausahdukset saattavat saada aikaan, vaikkei se varsinaisesti lakia rikokaan, ja teroittaakseen mitä nettiketti ja hyvä käytös tarkoittavat.Ok, ei pakko jos ei taho ja jatkan, mutta mielenkiintoni kuitenkin heräsi, että mitä nettipoliisi sanoi, voitko laittaa mitä kysyit ja mitä tuli vastaukseksi tähän ketjuun?
Jos kerran laittomasti koira haukkuu, niin silloinhan on joku laki, joka sen kieltää ja näin ollen poliisi on se osoite johon yhteyttä. Muuten asiaan enempää ottamatta kantaa, muistelen että on joku tuntimäärä yhtäjaksoista haukkumista, josta voi tehdä ilmoituksen ja johon viranomaiset puuttuvat?Kukaan ei ole ollut nirhaamassa koirien omistajia.
Eikä kukaan ole ollut huomauttamassa koiralle jostain.
Kaikenlaisia vajakkeja se leipä elättääkin.
No kuitenkin, yritäppä ymmärtää tämä :
Miten hiljentäisit koiran, joka haukkuisi laittomasti makuuhuoneesi vieressä joka aamu klo 5.00 eteenpäin (itse haluaisit nukkua) ja koiran omistaja ei tekisi lukuisista asiallisista huomautuksista mitää asialle. olisiko sinulla oikesti laillisia ratkaisuvaihtoehtoja? väitän että ei ole, laittomia ratkaisuja kyllä piisaa esim, myrkyttäminen.
saisinko tähän oikeasti vastauksen, en siis aidosti tiedä miten tuomoisen tilanteen voisi ratkaista lain puitteissa?
ok. kiva ku kerroit...ja eikun nukkumaan.Sain vastauksen että ottavat vastaan linkkejä keskustelupalstoilta joissa ihmiset päästelevät suustaan mitä sattuu jotta voivat ajan puitteissa vaikka osallistuakin niihin kertoakseen mitä tuollaiset lausahdukset saattavat saada aikaan, vaikkei se varsinaisesti lakia rikokaan, ja teroittaakseen mitä nettiketti ja hyvä käytös tarkoittavat.
itse kysyin ihan "oikealta"poliisilta illalla kun sattu käymään, ja hän oli kyllä sitä miettä tämä ketju on asiaton ja ketjussa on monta kenties rikosnimikettä täyttävää lausetta( eikös sanonut poliisiksi hienon lauseen). ja jos joku haluaisi niin ongelmia voisi kirjoittajille tulla. no, pyysin sitten että hän paremmalla ajalla tutustuisi tai pyytäisi virkaveljeä tutustumaan ja tekemään ratkaisunsa asian suhteen.että saa nähdä.Ok, ei pakko jos ei taho ja jatkan, mutta mielenkiintoni kuitenkin heräsi, että mitä nettipoliisi sanoi, voitko laittaa mitä kysyit ja mitä tuli vastaukseksi tähän ketjuun?
Mun puhumiseni nettipoliisista ei liittynyt mitenkään ap:n ongelmaan jota ap yrittää hoitaa pois täysin asiallisin keinoin. Jos haluaa kommentoida niin kannattaa tutustua ketjuun ensin jotta faktat menee oikein eikä hölmästi sekaisin.kuka kermaperse täällä lällättää jostain nettipoliisista- olet todella lapsellinen vihervasuripiipertäjä, joka et tiedä oikeasta elämästä mitään. Kyllä kotirauha menee kaiken räksytksen ja mölinän edelle. itselläkin ollut koiria ja kriteeri koiranomistamiselle oli haukkumaton koira.
Eipä siinä isoa vahinkoa tapahtuisi, jos räksyttävä koira hiljenisi.
Ilman muuta aloittaja otat yhteyttä ja olet ottanutkin naapuriin, kuak tuommoista viitisii kuunnella, ota yhteyttä kuntasi/alueesi ympäristövirastoon ,siellä on erikseen asiantuntija, joka on perehtynyt meluasioihin ja millaisia melutasoja saa taajamassa olla, sieltä voidaan tulla mittaamaan sitä melua ja aiheuttajaa. Hiljaisuus on taajamassa arkena 7 asti ja viikonloppuisin 8-9 asti ja sitä ennen ei saa aloittaa mitään häirtsevää, äänekästä toimintaa.
Itse olisin käynyt haukkumassa jo tuollaisen naapurin mulkeron ajat sitten, jos on noin ajattelematon ja kuka idiootti ottaa tuollaisia koiria, joiden alkuperäinen tehtävä on ollut jotain muuta ku räksyttää narun nokassa.
Ei lastenkaan päälle ajamisesta tule muuta kuin sakkoja, näin ihan vinkkinä kaikille teille myrkyttäjille miten voi käydä kusipäiden kakaroille...Ei koiran myrkyttämisestä tulis kun sakkoja. Mielelläni maksaisin siitä että saisi hiljaisuutta jos muut keinot ei tepsis.
Itse en kiusaisi mahdollisia poliisituttavia tälläisillä kysymyksillä tyyliin :itse kysyin ihan "oikealta"poliisilta illalla kun sattu käymään, ja hän oli kyllä sitä miettä tämä ketju on asiaton ja ketjussa on monta kenties rikosnimikettä täyttävää lausetta( eikös sanonut poliisiksi hienon lauseen). ja jos joku haluaisi niin ongelmia voisi kirjoittajille tulla. no, pyysin sitten että hän paremmalla ajalla tutustuisi tai pyytäisi virkaveljeä tutustumaan ja tekemään ratkaisunsa asian suhteen.että saa nähdä.