Pyhien jälkeinen masennus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ikuinen masentujako?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ikuinen masentujako?

Vieras
No nyt voin sen myöntää.
Lapsesta asti olen kärsinyt pyhien jälkeisetä masennuksesta.
Masennuksesta, joka johtuu takaisin arkeen palaamisesta.

Yleensä tämä "ilmiö" on ollut pahimmillaan joulupyhien jälkeen.
Nyt huomaan taas että olen mielettömän masenetunut näiden pääsiäispäivien jäkeen. Arkeen palaaminen tuntuu mahdottoman raskaalta.

Nautin pyhistä mieheni ja lasteni kanssa. nautin todella ja osaan olla onnellinen.
Mutta viimeisenä vapaapäivänä se hiipii, kammottava ahdistus ja masennus.

Se menee ohi viikossa.
Mutta on niin paha että itkettää...

Mistä tämä johtuu?
Osiaistteko auttaa?

Oletko syönyt makeaa? Mulle tulee aina makeisten/kakkujen syönnin loputtua huono olo. Elimistö kai kaipaa makeaa ja protestoi pahalla ololla sokerinsaannin loppumiseen.

Kuulostaa tutulta. En siis osaa auttaa, mutta tismalleen sama tilanne mulla. Joulun oyhien jälkeen iski oikea masennus ja piti ihan psykologilla käydä. Nyt ei niin paha, mutta mietin kyllä että olis ihana jäädä vaikka vuodeksi ees virkavapaalle tms..

Minä kärsin samasta vaivasta! Tosin omat oireeni lievenevät sillä, että ennen töihin paluuta suunnittelen seuraavaa lomaani. Ensimmäisenä työpäivänä pohdin, kuinka pian voisin pitää lomaa, ja kun työssäoloon taas tottuu, loma-ajatukset jäävät unhoon ja olo virkistyy. Lopulta töissäkin on tosi mukavaa!

Mulla masentunut olo tulee kun palataan isovanhemmilta, lapsuusmaisemista kotiin. On jotenkin niin juureton olo. Sitten arki vie mennessään, mutta pieni apatia jää..

tuosta olikin juttua että suuri osa ihmisistä kärsii niin sanotusta sunnuntai ahdistuksesta kun pitää palata töihin ym. ihan normaalia tuo on. jokainen meistä siitä kärsii joskus elämänsä aikana. tsemppiä vaan kyllä se helpottaa niinkuin itsekkin mainitsit

Kuulostaa tutulta. Ainahan pyhät ovat mukavia, mutta enemmän meillä on niitä arkipäiviä vietettävänä.

Tosin nyt tänä vuonna en ole pahemmin murehtinut pyhien jälkeen, vaan odottanut kuumeisesti, että kuukaudet menisivät yksi toisensa perään. Ja nyt ollaan jo tässä, enää 9 viikkoa, jos kaikki menee hyvin, niin meillä on talossa toinen pieni nyytti :)) Ihanaa kohta hänet nähdä saa!!

Kuulostaa tutulta. Ainahan pyhät ovat mukavia, mutta enemmän meillä on niitä arkipäiviä vietettävänä.

Tosin nyt tänä vuonna en ole pahemmin murehtinut pyhien jälkeen, vaan odottanut kuumeisesti, että kuukaudet menisivät yksi toisensa perään. Ja nyt ollaan jo tässä, enää 9 viikkoa, jos kaikki menee hyvin, niin meillä on talossa toinen pieni nyytti :)) Ihanaa kohta hänet nähdä saa!!

ARGH! Pitäisköhän itekin tehdä vielä yksi lapsi niin vois olla 3 vuotta vihaamatta maanantaita...

Yhteistyössä