Onko täällä 2-tyypin diabeetikkoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Millaisilla arvoilla teillä todetiin diabetes? Onko lääkehoito/pistoshoito/ruokavaliohoito? Minulla on lähete taas sokerirasitukseen. Viimeksi arvot olleet paasto 6,7 ja pitkä sokeri 6,0. Raskausajan diabetes oli 9 vuotta sitten, mutta se hoitui ruokavaliolla. Nyt pelottaa, että se olis oikeasti iskenyt =(

nyt ei kun elintavat remonttiin. Mikäli sulla on yliapainoa niin laihdutat, tarkistat ruokavaliosi (ei tarkoita sokerittomaksi, vaan ylipäätään terveelliseksi vähän tyydyttynyttä rasvaa jne..) ja mikäli et harrasta liikuntaa niin aloitat liikkumisen. Nämä tekemällä voit selvitä ilman lääkitystä jatkossakin jopa useita useita vuosia.

Tarkoittaako tämä nyt sitä, että se diabetes puhkeaa joka tapauksessa? Joskus vuosien päästä? Vaikka tekisin mitä hyvänsä? Mulla on ylipainoa noin 20 kiloa eli liikaa =( ja diabetesta paljon suvussa. Sekä ykköstä että kakkosta.

liikunta on vissiin kaikkein tärkein, ja jos saa painoa 5 prosenttiakin alas, niin se jo on hyväksi. kyllähän se niin tahtoo olla, että todennäköisesti puhkeaa. mutta sen voi saada oireettomaksikin, kun hyvin pitää itsestään huolta.

Mulla oli lepoarvo 6,9. Syön terveellisesti ja ylipainoa ei ole grammaakaan vaan olen normaalin alarajalla. Perintötekijät vaikuttavat myös, perheen naisilla useemmassa polvessa 2-tyypin diabetestä.Äitee sai lääkkeet 6,1 lepoarvolla ja rasitus tehtiin myös. Mulla ens viikolla rasituskoe, viimeinkin sain lähetteen. 6kk ollut oireilua ja viimein saan apua tilanteeseen.

liikunta on vissiin kaikkein tärkein, ja jos saa painoa 5 prosenttiakin alas, niin se jo on hyväksi. kyllähän se niin tahtoo olla, että todennäköisesti puhkeaa. mutta sen voi saada oireettomaksikin, kun hyvin pitää itsestään huolta.
Kyllä ruokavalio on ykkönen. Jos ruokavalio on poskellaan, niin liikunnasta ei kauheasti ole apua. Paras yhdistelmä on tietysti ruokavalion ja liikunnan yhdistelmä.

[QUOTE="teri";28273564]Mulla oli lepoarvo 6,9. Syön terveellisesti ja ylipainoa ei ole grammaakaan vaan olen normaalin alarajalla. Perintötekijät vaikuttavat myös, perheen naisilla useemmassa polvessa 2-tyypin diabetestä.Äitee sai lääkkeet 6,1 lepoarvolla ja rasitus tehtiin myös. Mulla ens viikolla rasituskoe, viimeinkin sain lähetteen. 6kk ollut oireilua ja viimein saan apua tilanteeseen.[/QUOTE]

Oiskohan tämä kirjoittaja paikalla? Miten kävi?

Yhteistyössä